André E
Ny medlem
Har en CBR600F-93 som jag betalar 3500kr halvförs/helår för!
Där är 98hk tror jag i den, å den väger 185kg...
Kollade upp vad lite andra cyklar skulle kosta, VFR800 -04 skulle kosta 42565kr helförsäkrad, CBR 929 -00 skulle kosta 14000kr trafikförsäkrad, han kunde inte ge mig annat än trafik då den var för effektstinn...
Men sen det som jag inte fattar är när jag rabblade regnumret på en kompis GSX-R 750 -96, där är väl ca120 hästar på 170nånting kilo, den skulle kosta mig 3100kr halvförs/helår, alltså billigare än min äldre och effektsvagare CBR!
Gissa om man blev sugen på att byta, bara synd att det ska vara så svårt att bli av med hojen man har... Eller kanske inte svårt, men tråkigt å hålla på att sälja iaf! Håller på och övertalar sambon att det är ju en dålig affär att behålla CBRen när GSXRen är billigare i försäkring, men hon håller inte med...
GSXRen skulle kosta 4200kr hel/hel...
Där är 98hk tror jag i den, å den väger 185kg...
Kollade upp vad lite andra cyklar skulle kosta, VFR800 -04 skulle kosta 42565kr helförsäkrad, CBR 929 -00 skulle kosta 14000kr trafikförsäkrad, han kunde inte ge mig annat än trafik då den var för effektstinn...
Men sen det som jag inte fattar är när jag rabblade regnumret på en kompis GSX-R 750 -96, där är väl ca120 hästar på 170nånting kilo, den skulle kosta mig 3100kr halvförs/helår, alltså billigare än min äldre och effektsvagare CBR!
Gissa om man blev sugen på att byta, bara synd att det ska vara så svårt att bli av med hojen man har... Eller kanske inte svårt, men tråkigt å hålla på att sälja iaf! Håller på och övertalar sambon att det är ju en dålig affär att behålla CBRen när GSXRen är billigare i försäkring, men hon håller inte med...

GSXRen skulle kosta 4200kr hel/hel...
