Hehe jag hänger inte med här riktigt...

André E

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Suzuki M1800R -07
Har en CBR600F-93 som jag betalar 3500kr halvförs/helår för!

Där är 98hk tror jag i den, å den väger 185kg...

Kollade upp vad lite andra cyklar skulle kosta, VFR800 -04 skulle kosta 42565kr helförsäkrad, CBR 929 -00 skulle kosta 14000kr trafikförsäkrad, han kunde inte ge mig annat än trafik då den var för effektstinn...
Men sen det som jag inte fattar är när jag rabblade regnumret på en kompis GSX-R 750 -96, där är väl ca120 hästar på 170nånting kilo, den skulle kosta mig 3100kr halvförs/helår, alltså billigare än min äldre och effektsvagare CBR!

Gissa om man blev sugen på att byta, bara synd att det ska vara så svårt att bli av med hojen man har... Eller kanske inte svårt, men tråkigt å hålla på att sälja iaf! Håller på och övertalar sambon att det är ju en dålig affär att behålla CBRen när GSXRen är billigare i försäkring, men hon håller inte med... :fatta!

GSXRen skulle kosta 4200kr hel/hel... :banana

Mjo, välkommen till lotteriet...

Bad dem att skicka offerten?
Om inte, ring och kolla igen, förmodligen så kommer de "ha missat" att spara din offert och ge dig en premie som är 5-10x dyrare :)

Så blev det för mig iaf :)

André E skrev:
Men sen det som jag inte fattar är när jag rabblade regnumret på en kompis GSX-R 750 -96, där är väl ca120 hästar på 170nånting kilo, den skulle kosta mig 3100kr halvförs/helår, alltså billigare än min äldre och effektsvagare CBR!

har du kollat hurvida din kompis hoj är registrerad som 72kW eller 94kW?

min hoj är tyskimport reggad som 72kW, men det sitter inga spärrar på den.

jag landar på ca 6000 trafik/år (dock i stockholm och 24 år)

/xf

Nej det vet jag visserligen inte, men går dom inte efter originaleffekten då? Eller blir det den lägre dom går efter om den är importerad som en 72kW:are?

Jag är 23år, tog A-kort i Oktober, och har aldrig ägt en bil innan ens... Inte på pappret iaf... Ja jag vet att det är fel att skenförsäkra, men när jag köpte min första bil så var det olösligt med försäkringen, å jag bodde hemma hos mor å far, så det var enligt försäkringsbolaget helt ok att den stod på far min, i och med att det var en i hushållet som skulle köra den mest... Nu står vår Saab på min sambo, så därför har jag aldrig ägt en bil.

André E skrev:
Nej det vet jag visserligen inte, men går dom inte efter originaleffekten då? Eller blir det den lägre dom går efter om den är importerad som en 72kW:are?

Jag är 23år, tog A-kort i Oktober, och har aldrig ägt en bil innan ens... Inte på pappret iaf... Ja jag vet att det är fel att skenförsäkra, men när jag köpte min första bil så var det olösligt med försäkringen, å jag bodde hemma hos mor å far, så det var enligt försäkringsbolaget helt ok att den stod på far min, i och med att det var en i hushållet som skulle köra den mest... Nu står vår Saab på min sambo, så därför har jag aldrig ägt en bil.
Dom går på ursprungeffekt oftast. På importerade hojar är det ofta lägre än "orginaleffekt". Men ibland(typ R1 -98 ala 55 kw) så har dom lärt sig detta och försäkrar den på fulleffekt.

hur kan du få din försäkring så billigt
jag skulle få betala det dubbla för en likadan fast en 94 som stod inreggad som 50hk på pappret frågan är om man får betala för full effekt?
vilket försäkringsbolag har du.
tog mitt kort i höstas o är en 81 vet inte om det spelar roll att jag har dyrare?

André E skrev:
Har en CBR600F-93 som jag betalar 3500kr halvförs/helår för!

Där är 98hk tror jag i den, å den väger 185kg...

Kollade upp vad lite andra cyklar skulle kosta, VFR800 -04 skulle kosta 42565kr helförsäkrad, CBR 929 -00 skulle kosta 14000kr trafikförsäkrad, han kunde inte ge mig annat än trafik då den var för effektstinn...

Gissa om man blev sugen på att byta, bara synd att det ska vara så svårt att bli av med hojen man har... Eller kanske inte svårt, men tråkigt å hålla på att sälja iaf! Håller på och övertalar sambon att det är ju en dålig affär att behålla CBRen när GSXRen är billigare i försäkring, men hon håller inte med... :fatta!

GSXRen skulle kosta 4200kr hel/hel... :banana

de e ett helt lotteri dedär med försäkringen.. verkar kunna få vilken premie somhelst

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park