Blir ju inte ett dugg MINDRE nyfiken nu då?!?Supermoto skrev:Haha, jag vet![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blir ju inte ett dugg MINDRE nyfiken nu då?!?Supermoto skrev:Haha, jag vet![]()
Tom Byron skrev:Jaja, jag frågar för 143e gången, har du bytt framskärmen?
Räven skrev:Har ni varit ute och kört is? Någonstans i Stockholmsområdet?
Räven skrev:hehe.. vaddådå? va e de för fel på framskärmen? Den hjälper juh till att stabilisera åbäket![]()
Ööööhh.. framhjulet brukar kunna vara tillräckligt lätt på en så'n där moped ändå, utan att man har en mackapär som tar VIND så fort man kör fortare än 50 km/h!Räven skrev:hehe.. vaddådå? va e de för fel på framskärmen? Den hjälper juh till att stabilisera åbäket![]()
Tom Byron skrev:Jaha, tänkte inte på det....![]()
Stabilisera, går den så fort? Muhaha, dax att smygtrimma för att hänga med![]()
Räven skrev:Jojust de ja! Grattis till hojen! Hur många dagar...eller månader gammal är hon nu?
Ska till Lelles och införskaffa en ny, fick mässarabatt på bromsskiva, framskärm och hjälm (excellent!)![]()
Yasha skrev:Ööööhh.. framhjulet brukar kunna vara tillräckligt lätt på en så'n där moped ändå, utan att man har en mackapär som tar VIND så fort man kör fortare än 50 km/h!För att inte tala om man försöker köra på bakhjulet!!!
Men du kanske inte har haft det problemet ännu?!?
![]()
FEL! Du VILL inte ha det där extra lyftet!Räven skrev:Skärmen kanske kan hjälpa till för det där "lilla extra lyftet"
Tom Byron skrev:Bromsskiva ? Jag vill inte muppa mig men är det en Motomaster??
Vad blev det för framskärm då? En vit I guess
Yasha skrev:FEL! Du VILL inte ha det där extra lyftet!Fråga mig, som de skäller på för att jag inte har fram benet tillräckligt långt... 10 lowsiders förra säsongen...
![]()
MUAHAHAHAHAHAAAAAA!!! Nog för att jag har slutat vurpa så ofta, men...Räven skrev:Darn! Du får lära mig alltomet! (Alltså inte klotningarna, hur man gör för att undvika det!)
Tom Byron skrev:Jo, hämtade strax före Lucia.... tror jagHon har gått 6 timmar nu, fått helsystem å isdäck..... Går över förväntan...... roligt att byta å det blev great. Spammar en bild oxå från en vecka sedan
Yasha skrev:MUAHAHAHAHAHAAAAAA!!! Nog för att jag har slutat vurpa så ofta, men...![]()
Snacka med Krattan istället! Han är ju kungen!(Om man bortser från gurun förstås
!)
Det som är så bra med Krattan, är att han är skitbra på att förklara! Också!Räven skrev:Jamen om du har lärt dig nyligen så vet du juh hur man ska och inte ska göra, dom som kan det, dom bara kan det! Ja just det! Honom såg jag förresten på mässan i söndags, impade på ungarna![]()
Räven skrev:Jamen om du har lärt dig nyligen så vet du juh hur man ska och inte ska göra, dom som kan det, dom bara kan det! Ja just det! Honom såg jag förresten på mässan i söndags, impade på ungarna![]()
Tom Byron skrev:Sätta ut foten i böjarna tränar rumpan oxå *tipsar* Eller e det bara jag som har ont i häcken efter ett tag, å då snackar vi inte "sitt ont" å inget pervo heller utan bara ...... använtmuskleront.....![]()
Men gurun, på DIG är det onda bara skavsår för att du nöter för hårt med sittbenet mot sadeln!!!Tom Byron skrev:Sätta ut foten i böjarna tränar rumpan oxå *tipsar* Eller e det bara jag som har ont i häcken efter ett tag, å då snackar vi inte "sitt ont" å inget pervo heller utan bara ...... använtmuskleront.....![]()
Yasha skrev:Men gurun, på DIG är det onda bara skavsår för att du nöter för hårt med sittbenet mot sadeln!!!Jag, som har vadderad rumpa, brukar mest få ont i magmusklerna efter en hel dags benframåtsträckande?!?
![]()
DET VILL DU INTE!!!Tom Byron skrev:Mmm, jag vill oxå ha rumpa!
Jo magen håller jag med om, det känns rejält..... men om man fuskar å inte kör i crosskängor utan i landsvägstövlar så kan man hålla ut några minuter till... men de skyddar ju så dåligt.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |