Heda fanclub!

Tom Byron skrev:
Nee, inget *flina*
:confused:

Tom Byron skrev:
En fråga, när ni bänkade din Husa, körde ni med org oxå då? Har du graferna på datorn, eller ligger de in någn tråd? Så man kan jämnföra org och FP
De ligger inte digitalt, men ja, vi bänkade både orginal och FP! Vad vill du veta?

Tror att det finns beskrivet i ngn tråd, men var?!? Tror att vridet i botten låg på 39Nm med FP och 44Nm med orginal (vid drygt 3000 rpm har jag för mig), maxvrid var ca 61 Nm för båda, vid ca 6000 rpm (?). Brantare vridkurva för FP:t alltså. Effekten låg på ca 57 hk för orgiinal och drygt 61 för FP:t, men när? Ngnstans runt 6700 rpm?

Kommer hem på torsdag kväll och kan ge dig mer exakta siffror då! Vill du jag ska försöka få eländet scannat? Annars kan jag kopiera åt dig!

Nja, så viktig är det inte, men ni bänkade hos putte va? Då kan jag lägga era grafer i min så kan man jämnföra på ett papper.....

Jag ska klämma tillbaka org nu å sedan bänka bums när det blir någon krona över, den ska ju må prima inte gå snålt lioxm
:)
Yasha skrev:
:confused:

De ligger inte digitalt, men ja, vi bänkade både orginal och FP! Vad vill du veta?

Tror att det finns beskrivet i ngn tråd, men var?!? Tror att vridet i botten låg på 39Nm med FP och 44Nm med orginal (vid drygt 3000 rpm har jag för mig), maxvrid var ca 61 Nm för båda, vid ca 6000 rpm (?). Brantare vridkurva för FP:t alltså. Effekten låg på ca 57 hk för orgiinal och drygt 61 för FP:t, men när? Ngnstans runt 6700 rpm?

Kommer hem på torsdag kväll och kan ge dig mer exakta siffror då! Vill du jag ska försöka få eländet scannat? Annars kan jag kopiera åt dig!

Tom Byron skrev:
Nja, så viktig är det inte, men ni bänkade hos putte va? Då kan jag lägga era grafer i min så kan man jämnföra på ett papper.....

Jag ska klämma tillbaka org nu å sedan bänka bums när det blir någon krona över, den ska ju må prima inte gå snålt lioxm
:)
Ja, CycleCenter U-sala! Och det var ju HÄR i DIN tråd som jag hade lagt upp ett snabbreferat av bänkningen och jag upprepar den här då... (oj vad jag fick leta, många sidor, turman visste datum ungefär! *fniss*)

Snabbreferat:

Helt orginal (ja, bortsett från borttagna strypningar och ombestyckning = 190/40) :
Maxeffekt vid ca 7100 varv, 57.1 hk/ca 55 Nm
Max vrid vid ca 6000 varv, ca 51,5 hk/60,2 Nm

FP-systemet (i övrigt lika som ovan) :
Maxeffekt vid ca 7900 varv, 61,2 hk/ ca 55 Nm
Max vrid vid ca 6000 varv, ca 51,7 hk/61 Nm

Med FP-systemet på, tappade Husan en del vrid från botten upp till ca 4400 varv, sedan var FP:t bättre, men det grymmaste var när vi provade en uppborrad förgasare som levererade 52 Nm vid 3750 varv och sedan inte gick under det förrän efter 8000, med samma topp som tidigare, 61 Nm vid 6000! I botten var det en ökning med 12.5 Nm jmf med FP-systemet!

Tänk på att lill-Husan hade gått runt 60 timmar när vi bänkade henne! Väl inkörd/nästan utsliten?!? :lol

Och det verkar vara svårt att få Husan att GÅ snålt?!? Den gick ju fett (enligt bänkningen) till och med med 190-munstycket, men det sitter likförbannat 200 i henne idag... var lite annorlunda när Krattan körde och med hur stiftet faktiskt såg ut...:hihi

60timmar, då vore det fanimej pinsamt om min inte gav någon häst till, jaja, vi får se..... ligger någon lön framöver.

Yasha skrev:
Tänk på att lill-Husan hade gått runt 60 timmar när vi bänkade henne! Väl inkörd/nästan utsliten?!? :lol

Och det verkar vara svårt att få Husan att GÅ snålt?!? Den gick ju fett (enligt bänkningen) till och med med 190-munstycket, men det sitter likförbannat 200 i henne idag... var lite annorlunda när Krattan körde och med hur stiftet faktiskt såg ut...:hihi

kolla va snyggt, jag VILL ha gula barkisar*...... mycket coolare än ä svarta ju :tummenupp

*Besserwissar behvöer INTE påminna mig om att det är vanliga musöron å inte barkisar på bilden :tungan

Bifogat

• web2.jpg
    web2.jpg
    103.8 KB · Visningar: 39
Svarta ser mera BOOOOORING ut..... :tungan

Bilderna för övrig ifrån Midlanda i sommras, Yasha ovanför Hising här :tummenupp

Bifogat

• web3.jpg
    web3.jpg
    121.7 KB · Visningar: 40
Yasha skrev:
Nää??? Vadå?!? :confused:

:3freak
Haha, jag vet :hihi

edit: Lägger med en bild på mig från Gelleråsen i somras. Observera fotpinnen (om det syns)...

edit2: och en från Kinnekulle....

Bifogat

• 10 jocke i ejes_.jpg
    10 jocke i ejes_.jpg
    46.5 KB · Visningar: 43
  • jocke3medium.jpg
    jocke3medium.jpg
    32.4 KB · Visningar: 40
Last edited:
Guddagens!! Länge sen jag spammade (sorry heda) :Bugar

Vilka härliga sommarbilder! Inte länge kvar... eller joe.. några dagar till :tungan

Jorå det syns, den e bakåtvikt........ fina bilder......

Supermoto skrev:
Haha, jag vet :hihi

edit: Lägger med en bild på mig från Gelleråsen i somras. Observera fotpinnen (om det syns)...

edit2: och en från Kinnekulle....

Weeeee, she´s back :tummenupp

Jo, kollar lite på sommar bilder.....
Blir det någe is för dig då? Eller inomhus?

Räven skrev:

Vilka härliga sommarbilder! Inte länge kvar... eller joe.. några dagar till :tungan

Räven skrev:

Tja :)

Har dragit en slutsats.... Om det inte varit för mig hade du förmodligen haft kvar den där hemmagjorda öronproppen i örat från den 28e :D

Visste inte det var du..
vi satt och berömde din körning nästan hela tiden :tummenupp

Sluta smöra she´s busy :fatta!

Supermoto skrev:

Har dragit en slutsats.... Om det inte varit för mig hade du förmodligen haft kvar den där hemmagjorda öronproppen i örat från den 28e :D

Visste inte det var du..

Tom Byron skrev:
Weeeee, she´s back :tummenupp

Jo, kollar lite på sommar bilder.....
Blir det någe is för dig då? Eller inomhus?

För tusan! Ska nog till hallen fler gånger, varit bizzi bara! Skojsigaste som finns! Om jag hade däck till is så hade det nog blivit det också, ska kolla nästa år! :tummenupp

Tom Byron skrev:
Sluta smöra she´s busy :fatta!
Jag drog oxå den slutsatsen eftersom de var två som delade på en hoj, eller jag typ hoj iaf :D

Man FÅR berömma folk för hur de kör ändå :mattias :arsele

Supermoto skrev:

Visste inte det var du..

:lol mitt huvud höll på att sluka den hemmagjorda öronproppen! Tack för hjälpen, gissar att det var dig vi fick låna pincetten av :rofl Ett riktigt Kodakmoment!

Nu rodnar jag! Så roligt att höra! Kan kanske behöva lite uppmuntran med tanke på att jag var långsammast ute

Ja duktig *klappar på huvudet* Men jag vill ha ALLA chix för mig själv ju :tummenupp

Supermoto skrev:
Jag drog oxå den slutsatsen eftersom de var två som delade på en hoj, eller jag typ hoj iaf :D

Man FÅR berömma folk för hur de kör ändå :mattias :arsele

Ska man bara ha det bästa blir det inte många kvar :banana

Jaja, jag frågar för 143e gången, har du bytt framskärmen?

Räven skrev:
Tsss... en kille som gurun måste vältra sig i chix :Bugar

Bifogat

• Räven.jpg
    Räven.jpg
    30 KB · Visningar: 42
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti