2466232 Jorå - provade "vanliga" Night rod och någon "Street Bob" eller vad den nu hette, tillsammans med Trajjan vid ett demojippo i våras.
Den där Street Bob-varianten var nog det träigaste smäck jag provat, men vilken skillnad på Night Rod:en!!
Jag hade inte några som helst förväntningar innan provturen, men efter densamma var det bara att konstatera att den maskinen ska jag äga någon gång innan vandringsstaven läggs ned!
Kompisen hade samtidigt en Kawasaki-glidare, men den var mer som den trötta HD:n - helt könlös
Grejen (enligt mig) är att den är helt OK att glida med, men faktiskt riktigt rolig att åka kurvigt med också! Bakre fotpinnarna tillsammans med en riktigt varvvillig spis medger en del nedlägg - men knäpuckar nöter man nog inte ut i första taget...
Men det är klart - Det blev Trajja för mig (är nog inte riktigt färdig med lekskolan än)
Samtidigt ska jag medge att när suget efter den kurviga favoritvägen eller att hitta någon ny rolig bana släpper är en Night Rod definitivt den maskin jag kommer att snegla åt
Så jag kan förstå Ditt val, lycka till och...
Ha de!