HD VRSCDX Night Rod Special....

V-Rod är rätt schysst men personligen skulle jag välja Yamahas Warrior före HD vilken dag som helst.

Blip skrev:
2470880 ...välja Yamahas Warrior före HD...

En av killarna jag brukar åka med har faktiskt en krigare - så jag kan hålla med om att den påminner en del om V-rod/Night Rod. Skillnaden ligger faktiskt i den Porsche-konstruerade motorn som V-roden begåvats med, och som enligt mig inte ska jämföras med den "normala" HD-spisen!

Den drog faktiskt ändå upp till rödmarkeringen (som jag tror låg vid 8 eller 9k)! Alternativ enligt de som gillar dessa maskiner är väl Yamahas krigare eller Suzukis VL1800 (eller var det VR1800?)- om man kan leva med det framlyset...:näsblod

Det fina med Nattrodden var annars de bakre fotpinnarna, och att hela hojen kändes betydligt kurvstabilare än krigaren (innan Ni hänger mig - kan absolut inte jämföras med en sporthoj, utan just endast glidare med attityd emellan)!

Jag skulle ge Dig rådet att testa dessa tre innan Du handlar!

Ha de!

HD's nya skapelser är riktigt trevliga tycker jag.
Sen borde det ju borga för lite bättre kvalitet i den nya "revolution"-motorn, att porsche varit med i utvecklingen.
Stör mig dock lite på lyktkåpan på nightroden.

...o ni som klagar på effekten ...det finns kompressorkit att köpa! :hoppa

Är grymt kluven till alla glidare och HD i synnerhet. Visst är många jävligt feta och det är lätt att bli förförd vid en första provtur men användningsområdet täcker liksom inte in det jag kallar hojåkning (kurvor....:yoparty ), i alla fall inte just nu.

Den powercruiser jag gillade bäst var Hondas VTX 1800...."mitt" ex var iofs inte original men den rörde på sig rätt ok. Dessutom satt man ok och det gick att få stopp på grejorna när man kom in för fort i den där favoritböjen som går hur bra som helst med gixxern....:)

Kawa Mean Streak var däremot en riktig surhink... en pråm i snygg förpackning :mad: Sportster 1200 och Fat Boy var heller inga höjdare: obekväma, primitiva drivlinor och så tröööööööööööööööööööööööga.....man måste var riktigt sugen på HD för att köpa en sån.

tarmac skrev:
2473540 ...o ni som klagar på effekten ...det finns kompressorkit att köpa! :hoppa

Det är just det som gör mig lite förbryllad: Varför köper någon en HALVFÄRDIG hoj för 199.000:- när det finns fullt fungerande motorcyklar för halva det priset?

zopilote skrev:
2473899 Det är just det som gör mig lite förbryllad: Varför köper någon en HALVFÄRDIG hoj för 199.000:- när det finns fullt fungerande motorcyklar för halva det priset?
Jag har aldrig heller fattat varför man vill betala det dubbla när det finns hojar som är både snyggare och bättre för en "billig" peng.

Är själv inne på yamma warrior nån gång i framtiden.

Nån som provkört denna? Hyosung Aquila 650.
Knappt 65k för en sprillans.
gv650wcolor-black.jpg

Den såg ju riktigt rå ut! Däremot skulle jag inte klara att åka många meter på en så'n hoj innan jag fick ryggmärgsbrock, att sitta med både armar och ben rakt ut sådär kan bara inte vara skönt i längden.

Nightrodden är rätt trevlig tycker jag. Går att lägga ner mer än triumphs övergödda broilerkyckling i alla fall. :tungan

En Nightrod med brantare gaffelvinkel, längre dämpare bak och mittmonterade fotkontroller, då djävlar!:brinnerup

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back