HD VRSCDX Night Rod Special....

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda 1000RR 2008
Den e fanimig helt brutal, va på Tullinge idag på HD-dagen och titta....första jag gör imorrn på lunchen är att ringa HD-huset och försöker komma överens med grabbarna om ett bra pris :)

Sicken hoj :)

Hsb-Chrille skrev:
2466061 HD VRSCDX? Är det en ny hyperkamera som kommit ut eller? :yoparty

Den värsta, allvarligt talat är väldigt nöjd med min Fireblade men den har inte den utstrållningen som HD´n....Hondan e klart snabbare men klart tråkigare....så e de bara :)

Hur kan den vara tråkigare? Är det för att det inte är en massa krom som tar i marken när man svänger?

Jag kan tycka att vissa customs är coola men är helt nollställd inför den där. Ser ut ungefär som "en HD" fast i svart kostym. Ungefär som Speed Triple när den kom i helsvart.

helt klart en av dom coolaste köpe hojarna om man e sugen på de stuket :tummenupp

om man byter el lackar avgassystemet svart o den där krom kåpan el va d är :rolleyes:

Micke_Nilsson skrev:
2465946 Den e fanimig helt brutal, va på Tullinge idag på HD-dagen och titta....första jag gör imorrn på lunchen är att ringa HD-huset och försöker komma överens med grabbarna om ett bra pris :)

Sicken hoj :)

Provkör ordentligt, sen så ska du svänga i en högfarts högerböj....skraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap...:arsele

Jag var på Beviks i Linköping igår och provkörde diverse HD, bland annat Night Rod Special. Håller med om att det är en snygg hoj att se på med allt svart och det enorma bakdäcket. Däremot att köra den var en inte alltför upphetsande upplevelse :rolleyes:
Man sitter som en orangutang med både armar och ben sträckta rakt framåt. I den ställningen började fartvinden bli jobbig redan runt 90. Jag tyckte inte heller det kändes som alla 120 hästar var hemma i stallet... Hojen var dessutom väldigt nervös i låga farter, kanske beroende på den extremt breda baksulan. Men som sagt: Snygg är den....

Passade även på att provköra HD Road King som en kompis pratat sig varm om. Det var nog den ABSOLUT SÄMSTA hoj jag någonsin kört... På tomgång stod den och skakade så man nästan tappade styret. När man sedan fått rull på klumpen och vred på rullen för att låta de 1600 kubiken jobba lite, fick man resultatet en hel del oljud, mer vibrationer och sen hände absolut ingenting... Provade även ett par snabba spårbyten runt 100-110 med resultat att hela hojen började slingra sig, creepy. Kom tillbaka till firman med kramp i bägge benen efter att ha lyft fötterna från fotplattorna för att kunna växla/bromsa, samt huvudet sönderskakat av turbulensen från vindrutan.
Vem f-n köper en sån hoj??? Kanske man inte skall provköra först, utan lägga ordern för att den ser cool ut?

Micke_Nilsson skrev:
2465946 ...Sicken hoj :)...

Jorå - provade "vanliga" Night rod och någon "Street Bob" eller vad den nu hette, tillsammans med Trajjan vid ett demojippo i våras.

Den där Street Bob-varianten var nog det träigaste smäck jag provat, men vilken skillnad på Night Rod:en!!:)

Jag hade inte några som helst förväntningar innan provturen, men efter densamma var det bara att konstatera att den maskinen ska jag äga någon gång innan vandringsstaven läggs ned!

Kompisen hade samtidigt en Kawasaki-glidare, men den var mer som den trötta HD:n - helt könlös:näsblod

Grejen (enligt mig) är att den är helt OK att glida med, men faktiskt riktigt rolig att åka kurvigt med också! Bakre fotpinnarna tillsammans med en riktigt varvvillig spis medger en del nedlägg - men knäpuckar nöter man nog inte ut i första taget...

Men det är klart - Det blev Trajja för mig (är nog inte riktigt färdig med lekskolan än):)

Samtidigt ska jag medge att när suget efter den kurviga favoritvägen eller att hitta någon ny rolig bana släpper är en Night Rod definitivt den maskin jag kommer att snegla åt:yoparty

Så jag kan förstå Ditt val, lycka till och...

Ha de!

roffe_s skrev:
2466232 Jorå - provade "vanliga" Night rod och någon "Street Bob" eller vad den nu hette, tillsammans med Trajjan vid ett demojippo i våras.

Den där Street Bob-varianten var nog det träigaste smäck jag provat, men vilken skillnad på Night Rod:en!!:)

Jag hade inte några som helst förväntningar innan provturen, men efter densamma var det bara att konstatera att den maskinen ska jag äga någon gång innan vandringsstaven läggs ned!

Kompisen hade samtidigt en Kawasaki-glidare, men den var mer som den trötta HD:n - helt könlös:näsblod

Grejen (enligt mig) är att den är helt OK att glida med, men faktiskt riktigt rolig att åka kurvigt med också! Bakre fotpinnarna tillsammans med en riktigt varvvillig spis medger en del nedlägg - men knäpuckar nöter man nog inte ut i första taget...

Men det är klart - Det blev Trajja för mig (är nog inte riktigt färdig med lekskolan än):)

Samtidigt ska jag medge att när suget efter den kurviga favoritvägen eller att hitta någon ny rolig bana släpper är en Night Rod definitivt den maskin jag kommer att snegla åt:yoparty

Så jag kan förstå Ditt val, lycka till och...

Ha de!

Tack så mycket, kul att det finns vissa som är glada och positiva :)

Micke_Nilsson skrev:
2466073 Den värsta, allvarligt talat är väldigt nöjd med min Fireblade men den har inte den utstrållningen som HD´n....Hondan e klart snabbare men klart tråkigare....så e de bara :)

Låter som om du inte kört en Suzuki Gsxr 1000 k6a svart

Visst den är fet! Men så väger den 300kg också :skrämd Har lite svårt att tro att den går fort i kurvorna.. vilket endå måste va av viss prio om man åker sporthoj sen tidigare..

zopilote skrev:
2466211 Jag var på Beviks i Linköping igår och provkörde diverse HD, bland annat Night Rod Special. Håller med om att det är en snygg hoj att se på med allt svart och det enorma bakdäcket. Däremot att köra den var en inte alltför upphetsande upplevelse :rolleyes:
Man sitter som en orangutang med både armar och ben sträckta rakt framåt. I den ställningen började fartvinden bli jobbig redan runt 90. Jag tyckte inte heller det kändes som alla 120 hästar var hemma i stallet... Hojen var dessutom väldigt nervös i låga farter, kanske beroende på den extremt breda baksulan. Men som sagt: Snygg är den....

Passade även på att provköra HD Road King som en kompis pratat sig varm om. Det var nog den ABSOLUT SÄMSTA hoj jag någonsin kört... På tomgång stod den och skakade så man nästan tappade styret. När man sedan fått rull på klumpen och vred på rullen för att låta de 1600 kubiken jobba lite, fick man resultatet en hel del oljud, mer vibrationer och sen hände absolut ingenting... Provade även ett par snabba spårbyten runt 100-110 med resultat att hela hojen började slingra sig, creepy. Kom tillbaka till firman med kramp i bägge benen efter att ha lyft fötterna från fotplattorna för att kunna växla/bromsa, samt huvudet sönderskakat av turbulensen från vindrutan.
Vem f-n köper en sån hoj??? Kanske man inte skall provköra först, utan lägga ordern för att den ser cool ut?
Jag provade ett gäng HD av den klassiska sorten (inte V-Rod). Att glida med dom är väl helt ok men man skall inte ha några förhoppningar på den nya "vassa" motorn. Det var länge sedan jag körde något tröttare. En annan sak som slog mig var vilken stor skillnad det var mellan motorindividerna. Piggast var faktiskt en Road King sen blev det bara tröttare. Enligt HD-personalen på plats var det naturligtvis ingen skillnad men jag snackade med några ärrade HD-ägare som bekräftade att det alltid var stor skillnad mellan olika exemplar.

/Ingvar

Har inte sett den innan och tycker den var riktigt ball! Orginalblåset var inte så snyggt men finns säkert fina eftermarknadsgrejer att slänga på!
Tyvärr tycker jag att HD gör omotiverat dyra hojar, tycker att japsen borde komma med en V-rod dödare! -Alltså lite mindre fläskig, bättre väghållning och roligare motor samt bättre bromsar. Kanske en "glidare" med tl 1000 el sv 1000motorn? Varför ska man ha en 2 liters Kawa när den varken är snabb eller går att köra?

IngvarB skrev:
2470587 Jag provade ett gäng HD av den klassiska sorten (inte V-Rod). Att glida med dom är väl helt ok men man skall inte ha några förhoppningar på den nya "vassa" motorn. Det var länge sedan jag körde något tröttare. En annan sak som slog mig var vilken stor skillnad det var mellan motorindividerna. Piggast var faktiskt en Road King sen blev det bara tröttare. Enligt HD-personalen på plats var det naturligtvis ingen skillnad men jag snackade med några ärrade HD-ägare som bekräftade att det alltid var stor skillnad mellan olika exemplar.

/Ingvar

Hmm har hört detta från fler håll oxså, är ändå 200K det handlar om så vette fan hur jag ska göra.Får ta en riktig funderare :tummenupp

Testas i senaste Bike UK, de skriver väl som så många andra här. Snygg med attityd, men näst intill okörbar om man inte bara ligger och glider kring 50km/h.
Går det snabbare börjar den svaja oroväckande, går det långsammare gör vikten och det tjocka bakdäcket att den blir oerhört svårmanövrerad.

Street Roden och faktiskt även V-Roden är lättare att ha att göra med.

Riktigt snygg HD faktiskt!

Tittade på den på Bike i trollhättan förra veckan...
Prislapp: 199900:-

arton763.jpg

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back