HD Pan America - fyndläge?

Felix83

Never trust a fart on a motorcycle
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 2006 CBF1000A
Jag sitter och är uttråkad på jobbet och slösurfar därför Blocket. Får ett infall att kolla på Pan America, inte för att jag gillar stora äventyrshojar men ändå.
Vilken sinnessjuk värdeminskning de har! Man får en -21 med ett eller ett par tusen mil från en handlare för 150 000. Nya kostar de väl en bra bit över 300.
Varför? Är de kassa? Eller är det bara för att modellen inte är byggd av BMW eller Ducati som folk inte vill ha dem?
 

Bifogat

  • 2025-01-08 10_29_27-Harley-Davidson PAN AMERICA 1250 S 1 ägare 6,95% ränta. säljes i Trollhätt...png
    2025-01-08 10_29_27-Harley-Davidson PAN AMERICA 1250 S 1 ägare 6,95% ränta. säljes i Trollhätt...png
    460.9 KB · Visningar: 79
Vet inte, men när de kom ('21?) så kostade de inte alls över 300 lök, utan var rent av förmånliga jämfört med övriga i klassen, sen höjdes priserna sjukt.
Så värdeminskningen på första årgångarna kanske inte är så gigantisk iaf, snarare har det gått puckad inflation i nya.

I övrigt så tror jag inte att de har lika stor kundkrets, i Europa framför allt.
De som vill ha en äventyrscykel vill inte ha en hd, de som vill ha en hd vill inte ha en äventyrshoj.
 
Vad jag förstår så har de fått till en rätt bra motorcykel med pan american. Inte så att jag kört någon eller grävt djupt då (jag gillar inte den kategorin mc). Men dock, när något har dykt upp så har de varit positiva.
 
Inte många som vill ha den då den , kompetent eller inte, är FUL! Man vill inte få en visuell lavett varje gång garagedörren går upp!
Min lokala handlare fick in en sån där i inbyte för ett år sedan. Först visades den upp på ett belyst roterande podie, sen blev den förpassad längre och längre in i butiken. Nu står den på lagret bakom lite högar av emballage. Sista resan blir nog containern..
 
Inte många som vill ha den då den , kompetent eller inte, är FUL! Man vill inte få en visuell lavett varje gång garagedörren går upp!
Min lokala handlare fick in en sån där i inbyte för ett år sedan. Först visades den upp på ett belyst roterande podie, sen blev den förpassad längre och längre in i butiken. Nu står den på lagret bakom lite högar av emballage. Sista resan blir nog containern..
Till skillnad från GS...?
:rofl

Edit: Eller 1290...? :rofl
 
Det är väl den bästa hojen HD har byggt , inte lika bra som KTM, BMW eller Triumph men helt OK.
300 000 har den väl aldrig kostat ?
 
Inte många som vill ha den då den , kompetent eller inte, är FUL! Man vill inte få en visuell lavett varje gång garagedörren går upp!
Min lokala handlare fick in en sån där i inbyte för ett år sedan. Först visades den upp på ett belyst roterande podie, sen blev den förpassad längre och längre in i butiken. Nu står den på lagret bakom lite högar av emballage. Sista resan blir nog containern..
Är böjd att hålla med gällande utseendet. Å andra sidan finns det inga äventyrshojar som jag tycker är snygga, förutom kanske Honda Africa Twin.
(Ducati Desert X och Yamaha Tenere kategoriserar jag i ett annat fack).
 
Det är väl den bästa hojen HD har byggt , inte lika bra som KTM, BMW eller Triumph men helt OK.
300 000 har den väl aldrig kostat ?
De dyraste PA årsmodell -24 ligger på 320' på Blocket, men gissningsvis kommer de inte säljas för det priset.
 
De som jag mött och snackat lite snabbt med när jag varit på semester. Dom har varit nöjda med sina pan america
 
De som jag mött och snackat lite snabbt med när jag varit på semester. Dom har varit nöjda med sina pan america
Har också träffat ett par PAN-ägare. De var också nöjda, de tyckte dock det var jobbigt med alla som kom med diverse dokument som dom ville ha hjälp med att faxa.
 
Folk är sällan missnöjda med sina köp. Det är efteråt som sanningen kommer fram.
När de haft tre på raken och kört 6000 mil med varje, då kan man lyssna på vad de har att säga.

Särskilt trogna verkar ägare till Goldwing, GS/A (och Supertenere även om den slutat tillverkas) vara av någon anledning. Många är inne typ på sin tionde på raken…
 
Personligen tycker jag fortfarande 150k är oresonligt mycket för en begagnad MC.
 
  • Gilla
Reaktioner: SJP
Jag kan tycka att den är lite cool, från styrlagret och bakåt. Man undrar ju lite vilken psykofarmaka som designern av framändan gick på? :va

Men så farligt tung verkar den ju inte vara, bara 8kg mer tjänstevikt än en R1300GS.
Viktcentrum ligger några decimeter högre bara… 1300GS känns i vart fall inte tung, det måste jag säga.
 
Testade en i somras. Den har noll Harley feeling. Sen är det ju upp till dig om du vill ha det eller ej. Det är en modern plastmoppe. Helt säkert kommer en africa twin vara bättre på alla sätt
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top