totoro
Är fulladdad ibland
Ja min HD var den mc jag hade längst tidmenar du att harley har pissigaste kvallitet av alla ?
det får du gärna utveckla jag vill höra mer om hur du kom fram till det.
Var aldrig inne på verkstad

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja min HD var den mc jag hade längst tidmenar du att harley har pissigaste kvallitet av alla ?
det får du gärna utveckla jag vill höra mer om hur du kom fram till det.
I särklass mest merch sedan alltid.menar du att harley har pissigaste kvallitet av alla ?
det får du gärna utveckla jag vill höra mer om hur du kom fram till det.
Jag stod bredvid en Buell på Sveavägen vid Wennergren Center, det vibrerade t.o.m i min 750R när Buellen stod på tomgång och värre blev det när han drog iväg.I särklass mest merch sedan alltid.
HD har jag alltid varit skeptisk till. Polare har haft HD och haft diverse problem, har sett, hört och läst om kvalitets- och tillförlitlighetsproblem. Selektivt minne kanske eftersom jag är anti HD. Jag gillar varken ljudet, utseendet eller kulten som varit. Samma med Indian och oavsett HDs antal cylindrar, kammar, cylindervolym, vikt elektronik, kåpor, högtalare, dragkrokar och hektoliter packväskor. Det gör att jag inte memorerar varifrån jag fått uppfattningen om HDs kvalitet. Det började nog -81. En HD LowRider som vibrerade satan, grejer lossnade såklart och/eller gick sönder. Åt batterier. Den andra, en ElectraGlide hade startproblem, elproblem, den brann och senast jag hörde så hade den skurit på den bakre cylindern. Bägge ägarna är tyvärr avlidna. Åttiotalet är länge sedan men uppfattningen har hållits vid liv av sådant man hör och läser. Om det inte är allmänt känt så borde det i alla fall inte vara okänt bland hojåkare. Jag känner inte till några långmilare förutom han som åker varv efter varv jorden runt på sin långgaffel. Det är ballt.
Jag vet inte vad du har för erfarenheter av HD. Hoppas de bara är goda.
Är det nån reklam för "Disney on wheels"?Vi skippar "lika som bär"-referensen...
View attachment 508971
...och frågar oss istället:
Glädjs fotomodellerna tillsammans med Village people-killen, eller hånskrattar dom åt hans ride?
Frågan har aktualiserats genom Pan American.
ÄR inte fotomodellerna Village People?Vi skippar "lika som bär"-referensen...
View attachment 508971
...och frågar oss istället:
Glädjs fotomodellerna tillsammans med Village people-killen, eller hånskrattar dom åt hans ride?
Frågan har aktualiserats genom Pan American.
ja du det var ju verkligen ett veteskapligt svar på varför hd är skit.I särklass mest merch sedan alltid.
HD har jag alltid varit skeptisk till. Polare har haft HD och haft diverse problem, har sett, hört och läst om kvalitets- och tillförlitlighetsproblem. Selektivt minne kanske eftersom jag är anti HD. Jag gillar varken ljudet, utseendet eller kulten som varit. Samma med Indian och oavsett HDs antal cylindrar, kammar, cylindervolym, vikt elektronik, kåpor, högtalare, dragkrokar och hektoliter packväskor. Det gör att jag inte memorerar varifrån jag fått uppfattningen om HDs kvalitet. Det började nog -81. En HD LowRider som vibrerade satan, grejer lossnade såklart och/eller gick sönder. Åt batterier. Den andra, en ElectraGlide hade startproblem, elproblem, den brann och senast jag hörde så hade den skurit på den bakre cylindern. Bägge ägarna är tyvärr avlidna. Åttiotalet är länge sedan men uppfattningen har hållits vid liv av sådant man hör och läser. Om det inte är allmänt känt så borde det i alla fall inte vara okänt bland hojåkare. Jag känner inte till några långmilare förutom han som åker varv efter varv jorden runt på sin långgaffel. Det är ballt.
Jag vet inte vad du har för erfarenheter av HD. Hoppas de bara är goda.
Jag provkörde en ny Honda Transalp i somras som vibrerade värre än din morsas vibrator. Klarade köra eländet en dryg mil. Noll bottenvrid. Kändes som den var köpt på Temu. Jag blev förvånad över hur skabbig den var. Sen körde jag en CL500 som kostade hälften men kände som en riktig hoj. Alla gör skit. Inte bara Harley. Sportser är ju för övrigt för brudar så det är ju klart att den vibrerade. Doh!!Jag provade en Sportster 1200 för några år sedan, och vibrationerna var ju det mest prominenta störningsmomentet.
Från styret ända ner till fotpinnarna (inte helt olikt min gamla Bonneville -64 stelben), o då var det ändå modellen med gummiupphängd motor, vad jag minns.
Motorkvalitén hann jag inte skaffa mig någon uppfattning om dock. Vrid fanns rejält.
- Nu var det iof ingen Sportser jag provade, men nu när du säger det så blir jag fundersam över kollegan.Jag provkörde en ny Honda Transalp i somras som vibrerade värre än din morsas vibrator. Klarade köra eländet en dryg mil. Noll bottenvrid. Kändes som den var köpt på Temu. Jag blev förvånad över hur skabbig den var. Sen körde jag en CL500 som kostade hälften men kände som en riktig hoj. Alla gör skit. Inte bara Harley. Sportser är ju för övrigt för brudar så det är ju klart att den vibrerade. Doh!!
Det bevisar återigen bara att en bromsbänk inte säger nånting om hur en motor känns, hur den svarar på gasen, hur den varvar upp, hur mycket motorbroms den ger, hur mycket utväxlingen påverkar upplevelsen osv. Man måste provköra och bilda sig en uppfattning.Angående motor så brukar Motorrad också göra egna dynokörningar som ofta är intressant läsning.
Den gamla BMW 1250 är alltså starkare på alla varvtal upp till 8000 rpm än HD Pan American, något som även gäller vridmomentet. Upp till 6500 starkare än samtliga konkurrenter. Fast det är ju först då det roliga börjar säger någon… typ Niklas.![]()
Det bevisar återigen bara att en bromsbänk inte säger nånting om hur en motor känns, hur den svarar på gasen, hur den varvar upp, hur mycket motorbroms den ger, hur mycket utväxlingen påverkar upplevelsen osv. Man måste provköra och bilda sig en uppfattning.
När man t ex hoppar direkt mellan en GS 1250 och en KTM 1290 Adv så känns KTM:en som en Ferrari och GS:en en trött gubbhoj. Däremot erkänner jag att OM jag skulle åka på långresa så skulle jag välja GS:en...men inte för att ha roligt...![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |