Hayden ut ur MotoGP..Tack!

Status
Ej öppen för fler svar.
Dags för lite mindre politiska tillsättningar av platserna kanske.
Med fler hojar till start finns det chans för fler att visa vad de kan eller inte kan.
Är pinsamt, men från att motoGP alltid vart den ballaste klassen att se, har den blivit just det F1 var för ett par år sedan, politiska tillsättningar som bogserar hem poängen som i ett tåg.
Med fler hojar finns det plats för gamla rävar som både är snabba, kan utveckla, och plats för flera yngre talanger som får chansen att visa vad de kan.

Lite synd med fiertakt att de ska vara så dyrt att inte fler har råd att vara med...

:s :s :s

Hm, peta hayden från motogp knappast troligt, efter 06 när han hade en hoj som passade honom som fisken i vattnet och sen gör de en helt annorlunda till 07 som han inte känner sig bekväm på och det är väl först nu på 08an som han börjar känna sig lite bättre på...
Men säger du så om hayen så kan jag ge dig ett exempel på en annan förare, melandri som var grym på fortuna hondan och nu bland de sista i varje race på vm hojen, lr nakano som lekte i sandlådan de flesta race på kawan 06 och var skit kass 07.... Desutom om du nu kan kolla lite på motogps hemsida då och då så säger repsol chefen att han gillar hayden.....
Ta reda på lite mer fakta innan du lägger in mer såna här trådar nästa gång

Jag talar om vad jag TYCKER och inte fakta...

var d bättre Nr.18 ???? hihihihi

Om vi tar bort traction control, anti spin och liknande hjälpmedel så kommer Hayden att visa sin talang.
Moto gp idag går nog mest ut på att vara liten och lätt så sköter cykeln resten :-)

yepp

Om vi tar bort traction control, anti spin och liknande hjälpmedel så kommer Hayden att visa sin talang.
Moto gp idag går nog mest ut på att vara liten och lätt så sköter cykeln resten :-)

Tror inte att d finns nån som INTE håller med dig här på SH ! grejt!:tummenupp

Att Hayden vann 06 var ju en ren engångsföreteelse. De var ju snarare dom andra (ni vet vilka) som körde dåligt än han som körde bra.
Han är en riktig GÖS!

Melandri e väl inte bättre han heller..minns att han gjorde mig väldigt besviken på de nya 800:a. borde hållit sig till 250 kanske ?
Han var 5:a förra året,någon poäng från 4:e i totalen.Platsar man inte i klassen då kommer vi att få väldigt små startfält i framtiden.

japsarna är som italienarna..de vill ha en japan på en japansk hoj...varje år typ...
Jaså,vill italienarna ha japanska förare på japanska hojjar?

Last edited:

Har vi sett Hayden köra utan traction control nån gång så att vi vet att så är fallet, man kör väl med det även i AMA-SBK där han var innan?

Har vi sett Hayden köra utan traction control nån gång så att vi vet att så är fallet, man kör väl med det även i AMA-SBK där han var innan?
När Hayden blev AMA SBK-mästare 2002 fanns inte TC.

Förövrigt kör han med så lite elektroniska hjälpmedel som möjligt på RC212:an. Han har flera gånger uttalat sig om att han önskar att det gick att slå av alla elektroniska hjälpmedel helt.

OKKK OKKKKK...vi behöver väl inte kicka ut han från MotoGP...men sätt Hayden på en Kawa-sat-team *garvar*
sant att han tog nåånn seger 06...(missade racen d året, antagligen :p)
Jo jag håller med folk på tråden att han e lite äldre o så än det nya 'nintendo gänget' som e inne för tillfället. Mennnnnnnn...o ett jävla stort mennnnn e Rossi....han e gammal o glider med lillgrabbarna utan problem. spräckte vi ålders tvivlet nu ?
Repsol Honda har juh ett ansikte utåt oxå..måste hålla masken. Kan juh inte ha en prettyboy som inte kan matcha de andra grabbarna i raceläge.
Melandri e väl inte bättre han heller..minns att han gjorde mig väldigt besviken på de nya 800:a. borde hållit sig till 250 kanske ?
japsarna är som italienarna..de vill ha en japan på en japansk hoj...varje år typ...
hayden körde på den nya hojen BTW...pedrosa på den gamla som nån nämnde..

Kava skulle behöva ryckas upp,,,,,,, eller det finns ju endel ducatis i sista ledet på gridden också för den delen som behöver bättre styrning.

Angående samma material så har de ju tidigare kört samma maskiner med samma result som sist. Men och andra sidan, hur många tiondelar skiljer det per varv på topp-5.
Det ju bara Lorenso och Rossi som brukar hålla jämna steg med varandra i gänget.

Smågrabbar har små hjärnor:hihi

Last edited:
När Hayden blev AMA SBK-mästare 2002 fanns inte TC.

Förövrigt kör han med så lite elektroniska hjälpmedel som möjligt på RC212:an. Han har flera gånger uttalat sig om att han önskar att det gick att slå av alla elektroniska hjälpmedel helt.
Sååå lite elektronik kör han inte med.

"I didn't know what it was for, but if a sensor goes bad you realise just how much you use traction control, engine braking control and things like that.

Han var 5:a förra året,någon poäng från 4:e i totalen.Platsar man inte i klassen då kommer vi att få väldigt små startfält i framtiden.

Minns några på forumet som tyckte en kille med skägg skulle ut ur motogp när han radat upp 2-3-4'e platser i totalen och hade en 5'e-plats som sista och sämsta år i karriären..

Minns några på forumet som tyckte en kille med skägg skulle ut ur motogp när han radat upp 2-3-4'e platser i totalen och hade en 5'e-plats som sista och sämsta år i karriären..
Ja, om man då samtidigt uttalar sig om hur jävla bra man är och att man ska vinna VM är man värd allt förakt.

Fast varför diskutera det nu; just nu ser vi hur "bra" den mannen är. Otroligt häng på titeln även i WSBK. :rolleyes:

Ja, om man då samtidigt uttalar sig om hur jävla bra man är och att man ska vinna VM är man värd allt förakt.

Fast varför diskutera det nu; just nu ser vi hur "bra" den mannen är. Otroligt häng på titeln även i WSBK. :rolleyes:

Ja, alla som försöker vinna VM och misslyckas är värda allt förakt :rolleyes:
Finns det någon i GP som inte har det som mål och som inte har sagt det?

Biaggis förra säsong på ny suzuki tycker jag var klart godkänd, årets säsong ser dock inte bra ut. Om det beror på skador, dålig hunger eller att cykeln inte passar honom är svårt att avgöra.
Killen radade upp betydligt fler race-vinster och poäng än Mr.Stomatol någonsin kommer att göra i MotoGP, vilket säger nåt om hur bra han är eftersom Mr.Stomatal halkade till sig en VM-titel...

De hetaste rykten just nu är ju följande inför 2009:
Dovizioso ersätter Hayden i Repsol Honda.
Hayden ersätter Melandri i Ducati.

Står troligen redan i denna tråden..hade inte tid att läsa hela...

De hetaste rykten just nu är ju följande inför 2009:
Dovizioso ersätter Hayden i Repsol Honda.
Hayden ersätter Melandri i Ducati.

Var det inte just ryktet Nicky=Ducati som han "eurosportkommentatorn" traditionsenligt tyckte man skulle ta med en hel "grabbnäve" salt eller liknande.. Såklart utan att ge någon förklaring till varför han tyckte så, konstigare saker har ju hänt inom den cirkusen.

Återigen i helgen slående hur lite expertutlåtande eurosport får ut till oss tittare av sina "expertbisittare", har hört till leda nu om den där nya banan i Portugal, en gång till och jag smäller av i soffan..

Hayden har tydligen exakt samma problem som Capirossi hade förra säsongen. Båda har liknade körstil och trivs bättre på de effektstarka hojarna med mindre TC, som det ser ut ni iaf. Eftersom Capirossi inte lyckades så bra på GP7 Duccen så finns ju en risk att Hayden inte gör det heller. Men jag tror ändå Duccen, Suzukin eller Kawan är de bästa alternativen och Capirossis flytt till Suzuki gjorde ju att han fick nya krafter och började prestera förvånadsvärt bra resultat. Mer svårkörd Hoj och nytt team tror jag gör Hayden gott. Han är en bra förare och kan så mycket mer, han har just nu bara en dålig dag. :tungan

Det finns ju bara 4 förare som man räknar med lär vinna GP race i år Stoner, Rossi, Pedrosa eller Lorenzo....Skulle någon annan ta en vinst så är det ju en överaskning.
Då kan man ju konstatera att bara Yamahas båda fabriksförare är med, varav en är så skadad att det är ett under att han inte redan lagt ned.

Melandri + Ducati = Katastrof
Hayden + Honda = Skitresultat...släpp hojen till Dovi så har vi en kille till i toppen.
Sukka = No play?
Kawa = Är de med i år?

Så liksom den andre senaste Amerikanske GP Världsmästaren så är Haydens VM segern ett resultat av den sanne hjältens egna nederlag...Roberts och Hayden har ju inte vart i närheten av att vara fruktade världsmästare utan sjukt jämna i sina resultat när den sanne mästaren sabbat sin egen säsong.

Båda fick fina bucklor och en dunk i ryggen, sen åkte de runt med siffran ett på hojen och bara slösade soppa och däck säsongerna efter....

Mina 2 bittra cent

Jag tyckte jag horde kommentatorerna i Assen rejset skvallra om Hayden pa en kawa, helt ute o cyklar nu?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back