Hayden ut ur MotoGP..Tack!

Status
Ej öppen för fler svar.

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
Har stört mig ett bra tag på att Hayden fortfarande är med i i Hondas första stall.
Det är såå uppenbart att killen inte har samma talang som de andra grabbarna i MotoGP. Lorenzo har ffs tagit fler segrar i MotoGP än Hayden.
Enda anledningen till att han fick en chans till i år var att han blev VM för ett par år sen..och då minns de flesta att han aldrig tog en seger det året han blev VärldsMästare....2a..3a...2a..4a osv
Har hört lösa ryktenom att japsarna ska peta killen efter iår om han inte gör något drastiskt (typ vinna MGP).
TOM jag som är någorlunda novis i att framföra en hoj, ser att Hayden har en hjulbent silverryggs aerodynamiska hållning... med en full sengångares reflexer i höften.
Enligt min mening böör en förare av denna kaliber vara smidig som en råtta och ha reflexer som en mungos vars bröstvårtor är seriekopplade till ett bilbattri!!!!
Hayden ut ur Repsol Honda tack....helst ur MotoGP o helst till superbike där alla avdankade racers bor numera :p
(hoppas på att Makoto Tanaka och Alberto Puig läser detta)

Känner på mig i skrivandets stund, att jag kommer o få massa hatmejl o dylikt av Haydenlovers...men men d e alltid kul med racediskutioner och tankar.
Vill bara påpeka att jag satt o kollade på ett naturprogram då jag skrev detta...därav alla djurliknelser :yoparty

MVH

Han lär väl petas ur Repsol Honda nästa år, men om han inte får köra för något annat Honda-team blir jag förvånad. Sen har jag svårt att se en förare i MotoGP som talanglös, det är bara duktigt folk som kör där enligt min åsikt.

hahha

Du är bara avundsjuk. Bitterpitt.

hhehe tog 2,7 minuter innan någon kom med en sån . Visst Hayden har juh talang...visserligen mkt bättre rider än mig...men jag jämför honom med pedrosa/stoner/rossi...ahh ta hela MotoGPlineupen...
visst visst ta d som att jag e avis..men jag försöker bara göra världen till ett gladare plejs :p
Får man disktera kanske?????

Jag är inget Haydenfan precis men vill inflika att han tog 2 segrar det året han vann VM på Assen och Laguna Seca.
Sen att han vann på tur är skitsamma han var 1 efter årets slut.
Tror du blandar ihop Nicky med Emilio Alzamora som vann 125 för några år sedan utan en enda seger.

Edit:1999 var det Alzamora vann 125 VM.

Saxat från Wikipedia:Emilio Alzamora (born on May 22, 1973 in Lleida) is a former Grand Prix motorcycle road racer. He was the 1999 F.I.M. 125cc world champion. He holds the distinction of being the only rider to win a road racing world championship without having won a race.

Hallå Valmers var är du jag håller ju med dig!!!!!

Last edited:
hhehe tog 2,7 minuter innan någon kom med en sån . Visst Hayden har juh talang...visserligen mkt bättre rider än mig...men jag jämför honom med pedrosa/stoner/rossi...ahh ta hela MotoGPlineupen...
visst visst ta d som att jag e avis..men jag försöker bara göra världen till ett gladare plejs :p
Får man disktera kanske?????

Hej bitterpitt :hihi jag såg Hayden på laguna seca (2006 tror jag) sedan dess har jag haft ett gott öga till honom , men nu vet i f,n,,,, varför skulle inte han kunna åtminstånde ha lite häng på Pedrosa de har ju samma grejer,,,, så gammal världsmästare han är,,,,,,,, han får detta året på sig sen petar jag honom om ingen annar gör det:7peta

visst jag förstår vad du menar... men ut ur motogp är väl lite o ta i han låg ju 4 som bäst idag och kom 7:a totalt, det är ett rätt bra resultat!
Men jag förstår vad du menar han kanske inte platsar i Hondas nr.1 team om det inte börjar gå bättre...
men ut ur motogp tycker jag absolut inte...

//PB

Ut med Hayden, Jajjemän,
Det sitter inte i talang och smidighet.
Sanningen är att han är för gammal för Nintendo hondan.
Ungdomar som Pedrosa har alltid lättare för hand (tracktion) kontroller.

Hm, peta hayden från motogp knappast troligt, efter 06 när han hade en hoj som passade honom som fisken i vattnet och sen gör de en helt annorlunda till 07 som han inte känner sig bekväm på och det är väl först nu på 08an som han börjar känna sig lite bättre på...
Men säger du så om hayen så kan jag ge dig ett exempel på en annan förare, melandri som var grym på fortuna hondan och nu bland de sista i varje race på vm hojen, lr nakano som lekte i sandlådan de flesta race på kawan 06 och var skit kass 07.... Desutom om du nu kan kolla lite på motogps hemsida då och då så säger repsol chefen att han gillar hayden.....
Ta reda på lite mer fakta innan du lägger in mer såna här trådar nästa gång

Jag säger, ta bort tractioncontrollern i motogp så får vi se vem av honda förarna som klarar sig bäst.....

Jag säger, ta bort tractioncontrollern i motogp så får vi se vem av honda förarna som klarar sig bäst.....

:fakta

Hayden är grym på att köra, helt klart. Han ligger nästan alltid bland
dom snabbare hälften av förarna. Däremot Nakano tex.. han borde ju
varit ute för ett tag sedan, men nu är han ju sista Japan som är kvar, därför
så har han fått stanna. Elias är inte heller kanske den bästa föraren, utan
lever kvar på att han kanske gjort två bra resultat nån gång... dock så är
han underhållande att titta på :yoparty Fast det är Hayden också.. han har
klart dom snyggaste uppställen av alla.. en fröjd o se.

Hayden är nog inte helt kass vad gäller amerikansk standard, Spies fick ju rådäng (sist om man inte räknar personer som vurpa o melandri...bah). Visserligen ny hoj och bana, men han är inte helt ovan att köra hoj då han ligger 1:a/2:a i USA konstant i deras ama-serie.

Dock bör Hayden likt andra ersättas av mer hungriga 250-förare.

Jag gillar Hayden. Han har fått jobba lite i uppförsbacke senaste två åren. Han borde bli lite arg o slå någon på käften lite då o då, så gör en sann kung ;)

Hayden är nog inte helt kass vad gäller amerikansk standard, Spies fick ju rådäng (sist om man inte räknar personer som vurpa o melandri...bah). Visserligen ny hoj och bana, men han är inte helt ovan att köra hoj då han ligger 1:a/2:a i USA konstant i deras ama-serie.

Dock bör Hayden likt andra ersättas av mer hungriga 250-förare.

Fast enligt Spies så skulle ju topp 7 i AMA vara lika bra som förarna i MotoGP :D

Finns väl andra förare som borde sitta lösare till än just Hayden....

Klart att han underpresterar om man jämför med säsongen då han blev världsnästare, men så jäkla illa är det väl inte... Han har ju trots allt 11 ordinarie förare efter sig i tabellen just nu... Så han kan ju inte vara helt jävla kass...

Finns väl andra förare som borde sitta lösare till än just Hayden....

Klart att han underpresterar om man jämför med säsongen då han blev världsnästare, men så jäkla illa är det väl inte... Han har ju trots allt 11 ordinarie förare efter sig i tabellen just nu... Så han kan ju inte vara helt jävla kass...

Fast frågan är om han förtjänar en styrning i team no 1? Definitivt inte enligt mig med tanke på vilka som sitter på satelit-hojar.

Fast frågan är om han förtjänar en styrning i team no 1? Definitivt inte enligt mig med tanke på vilka som sitter på satelit-hojar.

Vilken hondaförare skulle ersätta honom då? Skulle väl vara Dovizioso isf.

På satelithondorna sitter ju annars Nakano (10 i mästerskapet, och också lite "over the hill") De Angelis (15:e i mästerskapet) och DePuniet (16:e plats).

I så fall borde ju Melandri sitta lösare till nere på 13:e plats, som underpresterat nåt fantastiskt....

Vilken hondaförare skulle ersätta honom då? Skulle väl vara Dovizioso isf.

På satelithondorna sitter ju annars Nakano (10 i mästerskapet, och också lite "over the hill") De Angelis (15:e i mästerskapet) och DePuniet (16:e plats).

I så fall borde ju Melandri sitta lösare till nere på 13:e plats, som underpresterat nåt fantastiskt....

Ja, av Hondaförarna är det Dovi i första hand jag tänkte på. Sen förekommer det ju att förare byter märke också, och då finns ju fler att välja på.

Hayden behöver inte ut ur motogp än, däremot tycker jag nog att det är dags att Repsol tittar efter en annan förare.
Däremot behövs det fler hungriga förare, det behövs fler hojar också, är lite löjligt att man i största mästerskapet mer eller mindre kan toura sig till poäng. Även om det finns en topp som drar bör det bli lite fler fighter längre ner. Bort med TC så blir fighterna mer spännande att se också.
Hayden är ingen dålig chaufför, det är ingen av de som är där idag, han är inte sämre än 2006, bara det att det finns snabbare förare än Hayden med maskiner som håller det här året.
Sen var det lite skönt att se att Hayden faktiskt inte gav upp mot Vermeulen, utan ville ha tillbaka sin plats, tummen upp för det :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back