Hayden till Ducati? Dovi till HRC?

  • Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date

Dr.Bike

Guest
Är det någon som hört dessa rykten?
JAg snappade upp dem i Engelsk mc-press.

Låter iaf inte helt otroligt att HRC skulle vilja lägga vantarna på Dovi.
HAns hittils två 4:e platser är ju så långt man nog kan begära att komma på just den hojen. Pallplats skulle krävea viss tur oxå.
Och som sagt Hayden till Ducce var nåt helt nytt i ryktesväg.

Någon mer som hört dessa rykten?
 
Enligt rykten så har Dovi sagt att han vill ha en fabriksstyrning nästa
år och fick han ingen av Honda så skulle han lämna dem pga andra
anbud...så Honda får väl välja: Hayden eller Dovi...
Personligen så skulle jag också satsa på Dovi i det läget.
 
Skulle helst slippa Hayden hos Ducati ...
 
Skulle vara kul med Dovi i HRC, och även med Hayden i Ducati, men då kommer Hayden som vanligt bli andreförare och vi får i så fall hoppas han lyckas bättre än Melandri. Men kanske är Hayden/Ducati en bättre kombination än melandri /ducati:tummenupp
 
Tror risken för fiasko är rätt stor för Hayden hos Ducati, duccen verkar knepig och det är egentligen bara Stoner som kör fort på den. Hayden är ingen stjärna på setup direkt heller. Men det kan ju iofs stämma för honom direkt där med lite tur. Tror Hayden åker snabbast på honda, oavsett team.
 
Från Dovi's team JiR Scot så vill man behålla Dovi och få en officiell Honda. En tredje fabrikare alltså. Så som Honda gjorde till Kato hos Gresini.

Man har väll sagt från JiR att om man från HRC tar Dovi vill man ha Hayden i inbyte. Om det ryktet stämmer dvs. Även att man vill ha ett 2-manna team med Takahashi som andra föraren hos JiR i MotoGP klassen.
 
Från Dovi's team JiR Scot så vill man behålla Dovi och få en officiell Honda. En tredje fabrikare alltså. Så som Honda gjorde till Kato hos Gresini.

Man har väll sagt från JiR att om man från HRC tar Dovi vill man ha Hayden i inbyte. Om det ryktet stämmer dvs. Även att man vill ha ett 2-manna team med Takahashi som andra föraren hos JiR i MotoGP klassen.


att byta hayden mot dovi känns knappast som en vinst-lott..

ser gärna hayden till ducce, dovi på en fabrikare samt ngn 250 förare i jir eller repsol.
 
Utan övrig jämförelse förstod nog inte roadracing världen vad Ducati såg i Stoner heller!

Stoner och Pedrosa har setts som stora talanger från gp-depån långt innan de ens kom till VM. Stoner sågs som en förare med stor talang med lite väl hög vurpstatistik, d.v.s innan han började köra duccen..
 
Tror faktiskt det är Stoner själv som utvecklats mer än tekniken, säkert med hjälp av större förtroende för däck och hoj såklart.
Han har ju själv sagt att den enskilt största anledningen till att inte kraschar lika mycket är Bridgestones framdäck.
 
Känns ändå att man i Ducati haft stor potion is i magen då Stoner tömde LCR Hondas kraschkonto tämligen fort 2006.

Sagan skulle såklart inte vara vad den är idag om inte Ducati mönstrat sina cyklar med Bridgestone. Insikten fanns iofs hos alla redan under 2006..
 
Han har ju själv sagt att den enskilt största anledningen till att inte kraschar lika mycket är Bridgestones framdäck.

Säkert en stor anledning, men andra förare har kunnat hålla sig på hjulen i hans tempo och snabbare på både michelin och dunlop innan, så nog mycket i hans skalle. Han kvaddade ju mycket redan på 125 och 250-tiden.
 
Känns ändå att man i Ducati haft stor potion is i magen då Stoner tömde LCR Hondas kraschkonto tämligen fort 2006.

Sagan skulle såklart inte vara vad den är idag om inte Ducati mönstrat sina cyklar med Bridgestone. Insikten fanns iofs hos alla redan under 2006..
Vilken insikt? Att Stoner skulle tokdominera 2007? Inte direkt. Alla inblandade har ju sagt att det var en makalös fullträff som ingen av dem hade förväntat sig eller ens tänkt sig vara lite möjligt. Men visst trodde de på honom men inte så snara och så myckna framgångar som det har blivit.

Säkert en stor anledning, men andra förare har kunnat hålla sig på hjulen i hans tempo och snabbare på både michelin och dunlop innan, så nog mycket i hans skalle. Han kvaddade ju mycket redan på 125 och 250-tiden.
Visst är det flera faktorer som spelat in.
 
Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top