Hayden till Ducati? Dovi till HRC?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Haydens manager Phil Baker ang 2009:

"There is some interesting stuff out there"

Kanske inte bara kattskit som vissa gärna skulle vilja göra gällande.

Själv vill jag se Dovi bli "helitaliensk" och tillsammans med Stoner göra 2009 till ett helvete för dom övriga :)

Alla såg att Stoner var snabb, Alla såg att Bridgestone höll bättre än konkurenterna. Det var inte kärnfysik att förstå att Stoner redan under 2006 skulle fått en positivare utveckling med Bridgestone sulor.

Ämnet känns iofs redan sedan tidigare ordentligt uttjatat :D

Last edited:
Vad skulle "the interesting stuff" vara då? Allt annat än att få vara kvar hos Repsol Honda är ett nedåtsteg för Hayden..

Jag tror Hayden kommer göra ännu sämre ifrån sig på Ducati, och därefter blir folk fundersamma om han ens ska vara kvar. Men jag hoppas jag har fel, då Hayden är en skön lirare som behövs i GP för att intressera den amerikanska publiken.

Vad skulle "the interesting stuff" vara då? Allt annat än att få vara kvar hos Repsol Honda är ett nedåtsteg för Hayden..

Toby, Julian och Mamola diskuterade Hayden/Ducati som det hetaste ryktet igår.. Sen tror jag inte att HRC Honda "har alla rätt" heller då man först nu sent iår verkar få fart på båda cyklarna..

Toby, Julian och Mamola diskuterade Hayden/Ducati som det hetaste ryktet igår.. Sen tror jag inte att HRC Honda "har alla rätt" heller då man först nu sent iår verkar få fart på båda cyklarna..
Är det HRCs fel att den ena föraren är snabbare än den andra på likvärdigt, senare även nyare/starkare, material?

Tycker Nakano visar vad Hayden borde göra konstant med tanke på materialet, ligga topp sex.

Är det HRCs fel att den ena föraren är snabbare än den andra på likvärdigt, senare även nyare/starkare, material?

Tycker Nakano visar vad Hayden borde göra konstant med tanke på materialet, ligga topp sex.

Tror att Dani och Nicky kör med olika cyklar ! Samt att det är först nu i sommar som man inne hos Nicky hittat rätt. Riktigt trist att Nickys skadan dyker upp just nu och att Dani inte är frisk ännu..

Med Dani skadad, Med Lorenzo skadad, Med Nicky skadad och att Michelin ännu en gång visar ett man inte håller måttet.. Visst! Då är det riktigt kul att Shinya och Capirex etc etc tar chansen ..

Jaså - hur tänker du då? Jag trodde själv att Haydens lite brutalare hantering av hojen kanske skulle kunna hjälpa honom att plocka fram det bästa ur Ducatin, som ju onekligen verkar ha en fördel i motorstyrka. Kanske inte tillräckligt mycket för att matcha Stoner/Rossi, men ändå hyfsat regelbundna topp 5-6...

Jag tror Hayden kommer göra ännu sämre ifrån sig på Ducati, och därefter blir folk fundersamma om han ens ska vara kvar...

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...