Hayden leder VM - har kört ett varv i ledning.

Hayden kommer att göra en "Oscar", han vinner ingen tävling men placerar sig oftast på pallen, det brukar räcka för att vinna hela serien istället.

Nyteknik skrev:
2227233 Står Oscar "oftast på pallen" i 250?

Alla rejs i år iaf

Även om han har haft Mårtensson framför sig...

Edit: Oscar vann inga rejs i Rookie 1000 2004 men vann serien iaf...
Enda vinsten han hade 2004 var när han förnedrade dig och offknuff i B-racet på sviestad :rolleyes:

Last edited:
GSXR1100R skrev:
2226795 Hayden kommer att göra en "Oscar", han vinner ingen tävling men placerar sig oftast på pallen, det brukar räcka för att vinna hela serien istället.
Varken Oscar eller Hayden kommer vinna sin serie, fast det vore kul för Oscar om jag har fel om honom.

Gustav O skrev:
2227290 Varken Oscar eller Hayden kommer vinna sin serie, fast det vore kul för Oscar om jag har fel om honom.

Oscar kör med en jäkla attack i år, samt att jag tycker att några av de "gamla" i toppen faktiskt inte kör lika hårt som de skulle kunna. Tror oscar mycket väl kan stå högst upp på pallen i ett sm-race i år.
Sen är serien så kort, så att en vurpa i ett race fäller lite för stort avgörande.

oFFkeFF skrev:
2227453...några av de "gamla" i toppen faktiskt inte kör lika hårt som de skulle kunna.
Har varvtiderna varit lika bra eller bättre jämfört med tidigare år?

Det känns som serien befinner sig i en nedåtgående trend vad gäller antalet riktigt giftiga förare. Watz, Nordgren, Harms, Fransson, Lindfors, Aggerholm, Torssell, Sjögren, DP #70, Hålén - de verkar antingen ha lagt av eller gå på sparlåga.

:va

Konstigt att du nämner Watz där, han som inte ens planerat att köra SM-serien har en vurpa och en vinst - det är väl knappast att köra på sparlåga? Har du sett hur han körde på Sviestad?

Nyteknik skrev:
2227467 Har varvtiderna varit lika bra eller bättre jämfört med tidigare år?

Det känns som serien befinner sig i en nedåtgående trend vad gäller antalet riktigt giftiga förare. Watz, Nordgren, Harms, Fransson, Lindfors, Aggerholm, Torssell, Sjögren, DP #70, Hålén - de verkar antingen ha lagt av eller gå på sparlåga.

:va

Det gick inte lika fort i år på sviestad som förra året
Har dock inte vart de perfekta helgerna i år, regn och mer regn.
Sen lite oflax att cajbacks hoj pajade som den gjorde. Freddes hoj gick inte
heller perfekt genom racet. Dp hade hojfel hela helgen genom på sviestad.
Hålén's comeback var väl inte direkt dålig, körde fort, men vurpade ju lite oturligt.
Sen tror jag Andreas och Nicklas ännu inte riktigt fått till det med apriliorna, de går fort som fan, men kräver nog fortfarande lite tillvänjning.
Dobrich har lite nya prylar på hojen som han inte trivs med, åker bort till nästa rejs.
Harms tycker jag åker förjäkla bra med tanke på hur illa det såg ut förra året.

Sen kör Fredde lika giftigt som innan, inget snack om saken, Niko kör också jäkligt bra, men inte lika mycket hemma nu heller.
Berra kommer höja sig fler snäpp under säsongen är jag rätt övertygad om. Så jag tycker nog inte trenden är på väg neråt, överlag kör de flesta i klassen, fort eller fortare.

oFFkeFF skrev:
2227453 Oscar kör med en jäkla attack i år, samt att jag tycker att några av de "gamla" i toppen faktiskt inte kör lika hårt som de skulle kunna. Tror oscar mycket väl kan stå högst upp på pallen i ett sm-race i år.
Sen är serien så kort, så att en vurpa i ett race fäller lite för stort avgörande.
Troligare än att Hayden vinner VM är det ju för Oscar har kört riktigt bra. Beror iofs en del på hur Mårtensson kör för han är ju favoriten till titeln tycker jag, Fredde också om han kör alla race men kraschen på Anderstrop tog ju udden av en hel del. Att Oscar kan vinna ett race är mycket möjligt absolut.

oFFkeFF skrev:
2227619 Det gick inte lika fort i år på sviestad som förra året
Har dock inte vart de perfekta helgerna i år, regn och mer regn.
Sen lite oflax att cajbacks hoj pajade som den gjorde. Freddes hoj gick inte
heller perfekt genom racet. Dp hade hojfel hela helgen genom på sviestad.
Hålén's comeback var väl inte direkt dålig, körde fort, men vurpade ju lite oturligt.
Sen tror jag Andreas och Nicklas ännu inte riktigt fått till det med apriliorna, de går fort som fan, men kräver nog fortfarande lite tillvänjning.
Dobrich har lite nya prylar på hojen som han inte trivs med, åker bort till nästa rejs.
Harms tycker jag åker förjäkla bra med tanke på hur illa det såg ut förra året.

Sen kör Fredde lika giftigt som innan, inget snack om saken, Niko kör också jäkligt bra, men inte lika mycket hemma nu heller.
Berra kommer höja sig fler snäpp under säsongen är jag rätt övertygad om. Så jag tycker nog inte trenden är på väg neråt, överlag kör de flesta i klassen, fort eller fortare.
Trenden gällande antalet förare är ju lite ner sedan förra året men det finns ju fler som kan köra riktigt, riktigt fort i år. Synd att inte Niko kör mer i Sverige men satsningen är ju helt rätt.
Dessutom har Kihlander börjat köra fortare med Aprilian än han gjort med Hondan samt att det håller ihop bättre som det verkar. Corneliusson har ju också börjat bättre i år.

Gustav O skrev:
2227290 Varken Oscar eller Hayden kommer vinna sin serie, fast det vore kul för Oscar om jag har fel om honom.
Jag tror Oscar har en 50-50 chans att vinna SM i år. Det är lätt att glömma att Andreas Mårtensson bara varit i rampljuset de tre senaste säsongerna. Oscar är Andreas i hasorna, har redan varit förbi honom och har en utevecklingskurva som pekar uppåt. Oscar ligger på en stabil 2'a plats 9 poäng efter Andreas i sammandraget och sedan är 11 poäng ner till Fredde Watz på tredje, ingen därefter kommer att ha något med guldet att göra. Till SM-finalen kommer det att vara jämt skägg mellan Mårtensson och Oscar. Frågan är hur många race Fredde ska köra.

Teddy skrev:
2230192...Oscar...Watz... Mårtensson...ingen därefter kommer att ha något med guldet att göra.
Varför inte Dobrich som var så stark förra året? :va

Vad har hänt med DP#70 som förra året såg ut som en klockren kandidat till årets titel. :va

Var är Sjögren?

Harms skadad?

Lindfors?

:va :va :va

Nyteknik skrev:
2230214 Varför inte Dobrich som var så stark förra året? :va

Vad har hänt med DP#70 som förra året såg ut som en klockren kandidat till årets titel. :va

Var är Sjögren?

Harms skadad?

Lindfors?

:va :va :va
Lindfors kör inte i år öht, skador och pengar. Daniel körde inte Anderstorp och hade maskinproblem på Sviestad. Harms börjar ju få upp farten men ligger väl för långt efter.

Nyteknik skrev:
2230214 Frågor, frågor och åter frågor.
Jag vet, visst är det underbart med denna ovisshet, det är den som gör det så spännande. Dock så börjar vi närma oss halvtid och tendenserna är tydliga. Dobrich har inte fått ording på paketet och även om han får ordning på det till deltävling tre så är det nog för sent för en guldchans. Det skulle krävas ett gäng vurpor bland topp tre killarna, vilket i o f s inte är helt omöjligt men ganska osannolikt. Vad gäller övriga möjliga titelutmanare som glänser med sin frånvaro får man torrt konstatera att ett SM-guld inte har så hög status bland toppförarna då många blåser sin chans på en SM-titel genom att prioritera enstaka inhopp i EM framför en totalsatsning på att köra hela SM-serien. Hur många av toppförarna har som uttalad ambition att ta en SM-titel?

Teddy skrev:
2230192 Jag tror Oscar har en 50-50 chans att vinna SM i år. Det är lätt att glömma att Andreas Mårtensson bara varit i rampljuset de tre senaste säsongerna. Oscar är Andreas i hasorna, har redan varit förbi honom och har en utevecklingskurva som pekar uppåt. Oscar ligger på en stabil 2'a plats 9 poäng efter Andreas i sammandraget och sedan är 11 poäng ner till Fredde Watz på tredje, ingen därefter kommer att ha något med guldet att göra. Till SM-finalen kommer det att vara jämt skägg mellan Mårtensson och Oscar. Frågan är hur många race Fredde ska köra.
Ju mer jag har tittat på det så har Oscar en bra chans till titeln. Det gäller att inte DNF:a. Kör Fredde de race som är kvar harn ju chansen på titeln men Mårtensson måste ju vara nummer 1, han komme rju bli snabbare och snabbare på Aprilian också.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back