Hayden leder VM - har kört ett varv i ledning.

gthyni skrev:
2213721 inte vet jag vad dom saknar
men nåt måste det vara. Om Randy slutar vurpa och Dunlop får fram ett anständigt däck så lurar den totala förnedringen runt hörnet. KR sa iaf inför helgen att de har hittat rätt med chassit nu och att säsongen börjar på Mugello för dem. Bye-bye Suzuki? Jag tror Kenny slutar topp-10
Om inte om fanns...
Med det resonemanget kan ju Kawasaki och Suzuki vinna lopp när som helst :hihi

Tror som sagt inte att det finns någon hos Suzuki som saknar Roberts.

sandstream skrev:
2214033 Om inte om fanns...
Med det resonemanget kan ju Kawasaki och Suzuki vinna lopp när som helst :hihi

Tror som sagt inte att det finns någon hos Suzuki som saknar Roberts.

"om om inte fanns" i retrospekt kan man fnissa åt,
"om" inför framtiden kallas riskanalys. Kanske det
som saknas hos Denning & co. Få vet vad Dunlop sysslar
med, men Suzuki borde hålla koll på det om man inte vill
riskera att deras stjärnor får fajtas med Ellison, Hoffman
och Cardoso om sistaplatsen.

Anledningen att det är kul med KR före Suzuki är "mobbingen"
Kenny var utsatt för förra säsongen. Han var fet, ful, sur, lat
och en total föredetting som stod ivägen för Vingmuttern och hans
gelikar.

tycker det är lite tråkigt att Rossi haft sånt missflyt i 3 av dom 5 körda racen.....omkullkörd första racet. I shanghai så stog jag och såg hur han körde in i depån, fan va deppigt det var, allt pga av nåt satans däckfel. På Le Mans tekniskt fel under ledning.....synd, för det hade definitivt sett annorlunda ut i tabellen annars, men så är det ju i racing.

Det tar emot....men för en gångs skull e jag på salles sida!
:tummenupp Flest poäng efter sista racet vinner, alla är med på reglerna, alla vet hur det funkar! Materialfel är självklart trist men tillhör "spelet".

Hayden har två surputtar att tacka för en del.

"The 2005 Honda master plan was complicated and based upon supplying three riders, Max Biaggi, Nicky Hayden and Sete Gibernau (via the Gresini Honda satellite team) with the right stuff and also trying to get ahead of the game prior to the switch to 800cc machines in 2007 by having Max Biaggi and Gibernau doing development work on the “evolution” RC211V that is currently being raced by Hayden."

Hela Haydenrunkartikeln finner ni här: http://speedtv.com/articles/moto/motogp/24313/

------------
:lol

"So about the last real question mark about Pedrosa as a MotoGP rider is how comfortable he is dicing in a pack, something that Hayden, trained in the cut and thrust of dirt track racing, is very much at home with."

Enligt Noyes är det efter Catalunya som Hayden ska dra ifrån de andra. Jag väntar med spänning.

Gustav O skrev:
2223895 Enligt Noyes är det efter Catalunya som Hayden ska dra ifrån de andra. Jag väntar med spänning.

Med tanke att Rossi/Burgess äntligen fått ordning på M1:an med nya ramen
så verkar det väl inte så troligt :rofl

Gustav O skrev:
2223895 Enligt Noyes är det efter Catalunya som Hayden ska dra ifrån de andra. Jag väntar med spänning.
Nja, han skriver att han "kanske" bara är ett par nya delar ifrån att ha ett paket som kan slå Rossi samt att de två senaste banorna inte är Haydens favoriter direkt och att vi kan förvänta oss bättre resultat från nu och framåt.

He has done it so well that he may now just be a few new parts away from having made a Rossi beater out of it…not just in the points table but also on the track. If Hayden can come out of France and Mugello, two tracks where he has never gone well, still in the thick of the points hunt, expect him to get stronger and stronger over the final eleven rounds, which include all his favorite tracks.

Mycket intressant läsning i den artikeln, framförallt om vem som sköter utvecklingen av 06:an samt att Hayden själv trivs bättre på den större och äldre 05:an.

Biaggis teorier om att Honda gjort saker med hojen utan att berätta det för honom är också lite kul läsning :hihi

Nyteknik skrev:
2223950 Hur resonerade han då? :va
Efter Catalunya kommer Haydens favoritbanor samt att han ska ha blivit lovad delar av HRC som ska ge hojen bättre stabilitet bla.

sandstream skrev:
2223959 Nja, han skriver att han "kanske" bara är ett par nya delar ifrån att ha ett paket som kan slå Rossi samt att de två senaste banorna inte är Haydens favoriter direkt och att vi kan förvänta oss bättre resultat från nu och framåt.

He has done it so well that he may now just be a few new parts away from having made a Rossi beater out of it…not just in the points table but also on the track. If Hayden can come out of France and Mugello, two tracks where he has never gone well, still in the thick of the points hunt, expect him to get stronger and stronger over the final eleven rounds, which include all his favorite tracks.
Du blandar dock ihop stycken där. Första delen handlar om hojen (Biaggi/Gibernauversionen som ju tydligen ska vara ett tungt ok att bära för den stackars försteföraren...) som ska få nya delar efter Catalunya, chassiedelar om jag fattar det rätt, medan resten handlar om att Hayden skulle vara starkare på de kommande banorna än på de som varit och att han här då måste dra ifrån de andra om han ska vinna VM enligt Noyes utsago i hela artikeln.

sandstream skrev:
2223959Mycket intressant läsning i den artikeln, framförallt om vem som sköter utvecklingen av 06:an samt att Hayden själv trivs bättre på den större och äldre 05:an.

Biaggis teorier om att Honda gjort saker med hojen utan att berätta det för honom är också lite kul läsning :hihi
Det är ju insatta men fortfarande spekulation om vem som kör vad och när.
Med Haydens kommentarer efter Qatar så är Biaggis farhågor om användandet av hans hoj som testkanin inte helt grundlösa.

Last edited:
På dom 11 banor som är kvar så har Hayden tydligen bara varit på podiet någon gång på 4 av dom banorna genom sin kariär. Kanske inte säger något om i år men kanske är en liten indikation ändå.

Gustav O skrev:
Du blandar dock ihop stycken där. Första delen handlar om hojen som ska få nya delar efter Ctalunya, chassiedelar om jag fattar det rätt, medan resten handlar om att Hayden skulle vara starkare på de kommande banorna än på de som varit.
Nej, jag blandar inte ihop stycken men jag kanske tolkar det han skriver annorlunda än vad du gör :7peta :pannkyss

sandstream skrev:
2223979 Nej, jag blandar inte ihop stycken men jag kanske tolkar det han skriver annorlunda än vad du gör :7peta :pannkyss
Första delen i stycket du citerade syftar på texten innan det stycket. Noyes teori är att Hayden ska vinna VM och att han gör det eftersom han är starkare efter Catalunya, ergo han ska dra ifrån de andra då.

Gustav O skrev:
2223985 Första delen i stycket du citerade syftar på texten innan det stycket. Noyes teori är att Hayden ska vinna VM och att han gör det eftersom han är starkare efter Catalunya, ergo han ska dra ifrån de andra då.
Vi tolkar det olika bara, sånt är livet :)

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back