Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tror Nyteknik menar att Hayden är en förare som saknar den sista lilla vinnarinstinkten då han ofta är med i toppen men hitills inte visat att han har det sista som gör att han kan vinna en fight på sluttampen, hans seger på Laguna var dock imponerande. Pedrosa gjorde ju fler omkörningar i söndags än vad Hayden gör en hel säsong.FireSalle skrev:2129643Vad är problemet? Tycker bara att det är ett hälsosamt tecken på att nivån är jämn och hög i serien att varje poäng räknas. Hayden har helt enkelt kört jämnt och stabilt när andra villat bort sig ibland dalar och toppar (inställningar, däcksval, krascher etc.).
Gustav O skrev:2129646Tror Nyteknik menar att Hayden är en förare som saknar den sista lilla vinnarinstinkten då han ofta är med i toppen men hitills inte visat att han har det sista som gör att han kan vinna en fight på sluttampen, hans seger på Laguna var dock imponerande. Pedrosa gjorde ju fler omkörningar i söndags än vad Hayden gör en hel säsong.![]()
Hur menar du? Klart att han inte är nöjd med att han inte vinner race, men om han inte gläds över att ha samlat ihop en hög VM-poäng så måste han vara en värre surpuppa än spanjorerna. Det ger ju slagläge inför resten av säsongen.Swedie skrev:2129755Tror inte Hayden själv är direkt impad eller stolt över det.
Nyteknik skrev:2129628Tycker bifogad statiskt säger ganska mycket. Hayden ligger i topp i poäng och antal körda tränings-kilometer. Men han inte vunnit och har kört ett enda varv som ledare. Hoppas vi inte får en världsmästare med sådant facit.
Niklas C skrev:2129794Jag kommer ihåg när Andrew Pitt blev världsmästare utan o vinna en enda tävling. Eller Peter Sköld som som vann EM 1983 utan att vinna ett enda lopp. Phase One har lyckats bli värlsmästare utan segrar också.
Många har lyckats... Men som sagt, det är ju ett bra tecken på jämnhet.
Jag sågar inte honom för hans jämnhet, sågar inte öht, men han saknar det lilla extra som i mina ögon gör honom till en vinnare. Han kommer aldrig segrande ur en strid på sista varvet känns det som. Visst kör han jämnt, stabilt och bra men jag tror inte det håller i längden.FireSalle skrev:2129773Hur menar du? Klart att han inte är nöjd med att han inte vinner race, men om han inte gläds över att ha samlat ihop en hög VM-poäng så måste han vara en värre surpuppa än spanjorerna. Det ger ju slagläge inför resten av säsongen.
Man kan inte såga en VM-förare med tre pallplatser på tre tävlingar. Hade han varit skandinav hade hela forumet jublat över en sådan insats.
Det är väl just det som det gör? Att köra jämnt, stabilt och bra håller i längden.´Gustav O skrev:2129817Visst kör han jämnt, stabilt och bra men jag tror inte det håller i längden.
Visst måste man köra jämnt och stabilt men för att vinna i årets VM så måste man nog vinna en del också. Hayden kommer troligen att råka ut för missöden i något race med krasch, maskinfel eller dylikt. Det är ju ingen stor ledning han har direkt. Noll poäng i ett race och han rasar ganska duktigt neråt.FireSalle skrev:2129823Det är väl just det som det gör? Att köra jämnt, stabilt och bra håller i längden.´
Jag tror iofs. inte heller att Hayden räcker till för titeln, men om han tar titeln är det säkert välförtjänt. Jag hoppas att han inspireras till stordåd av placeringen.
Capirossi på Ducatin är inget mindre än underbar att se. Och Haydens sätt att styra/gasa/bromsa är egetligen ganska fränt. Men han gör inte de hårresande manövrar som gör att man älskar somliga förare.MagnusK skrev:2129835Jag hoppas på Capirossi, inte för han kör jämt utan för att han kör så underbart som han gör.
Kan de inte införa stilpoäng?![]()
Nyteknik skrev:2129891Capirossi på Ducatin är inget mindre än underbar att se. Och Haydens sätt att styra/gasa/bromsa är egetligen ganska fränt. Men han gör inte de hårresande manövrar som gör att man älskar somliga förare.

Hayden verkar, som många menar, ha svårt för den avgörande stöten som krävs för att vinna ett lopp. Jag hoppas detta är fel för jag gillar killen.Gustav O skrev:2129833Visst måste man köra jämnt och stabilt men för att vinna i årets VM så måste man nog vinna en del också. Hayden kommer troligen att råka ut för missöden i något race med krasch, maskinfel eller dylikt. Det är ju ingen stor ledning han har direkt. Noll poäng i ett race och han rasar ganska duktigt neråt.
Problemet med det är att Rossi kommer vinna fler race än npgon annan och det ger honom segern till slut, förstår ditt resonemang men Rossi är snabbare och lika jämn som Hayden, Jerez var ju tex en sådan incident som Hayden kan råka ut för.Peno skrev:2130128Hayden verkar, som många menar, ha svårt för den avgörande stöten som krävs för att vinna ett lopp. Jag hoppas detta är fel för jag gillar killen.
Dock tror jag han har stor chans att vinna totalen i år oaktat om han vinner lopp. Det är så många som kan vinna nu verkar det som, och ju större spridning bland vinnarna desto bättre chans för jämne Hayden. De andra kör ju trots allt bort sig emellanåt, av egen kraft eller med hjälp.
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife