Hayden, Checa och Melandri i samma team?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Har du varit med nån gång när en Ducce pajat?

Faktiskt, men vi lyckades putta igång den igen.

EDIT: Din egen startade visst inte alltid när den var varm för ett par år sedan. :7peta Något glapp eller hur var det ?

Last edited:
Faktiskt, men vi lyckades putta igång den igen.

EDIT: Din egen startade visst inte alltid när den var varm för ett par år sedan. :7peta Något glapp eller hur var det ?

En hoj som går att putta igång har inte pajat ....
Jo, men om man stöter till choken på en varm hoj så blir den sur ... hör liksom till naturlagarna :) Hände 2 ggr innan jag kom på vad det var

Hayden är väl den som körde flest varv ifjor. Bara nöter på med massa varv på träning och kval. Tog sig oftast i mål. Borde passa endurance. Checa däremot kommer nog sabba den hojen.

Honda vinner ju nästan jämt på Suzuka 8-timmars så det är ju som vanligt, bara det att de som så ofta förr pillar ihop ett "stjärnteam."

Hoho.... Peter Sköld på SM-finalen -05

La upp en fin rökridå över hela rakan.....

Att racehojar pajar hör liksom till ritualen ...
Nej, min fråga till RedBaron var baserad på de tillfällen när han har fått ha förmånen att köra ihop med lite najs Ducceljud :)

Var inte Sköldens Ducati rätt hårt trimmad? Isf kanske inte helt jämförbar med standardhojar.
(Om jag inte minns fel gick den sönder även på Sviestad -05 efter bara något varv)

Någon som vet vilka regler som gäller för hojarna som de kör på Suzuka i den aktuella tävlingen?

Någon som vet vilka regler som gäller för hojarna som de kör på Suzuka i den aktuella tävlingen?

Jag har inte helkoll på motorreglerna där, men de (japanerna) bygger hojar enbart för det racet, och jag har svårt att tro att de inte är så pass trimmade som det bara går för att de sen ska hålla i 8 timmar!

Skulle inte förvåna mig om tillverkarna hellre vinner Suzuka 8h än tex hela AMA.

Last edited:
Var inte Sköldens Ducati rätt hårt trimmad? Isf kanske inte helt jämförbar med standardhojar.
(Om jag inte minns fel gick den sönder även på Sviestad -05 efter bara något varv)

Jo den lämnade väl bortåt 200 häst läste jag nånstans :yoparty

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck