Hayabusaturbotrike

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Är nog ganska bra tryck i denna, med både turbo, nos och wheeliebar :crash o sen lilla vingen...
Notera även "vingarna" på gaffelbenen.
Någon som har sett den tidigare?

Bifogat

• turbo_hayabusa_trike2.jpeg
    turbo_hayabusa_trike2.jpeg
    39 KB · Visningar: 705
Jepp, har sett den innan, har varit uppe förr (nu klagar jag INTE på det, för de finns säkert någon som INTE har sett den)

men jag har hört att Turbo och NOS inte funkar så bra tillsammans.. stämmer det? du är väl inne va de gäller turbo o sånt..

SkorvKalle skrev:
Jepp, har sett den innan, har varit uppe förr (nu klagar jag INTE på det, för de finns säkert någon som INTE har sett den)

men jag har hört att Turbo och NOS inte funkar så bra tillsammans.. stämmer det? du är väl inne va de gäller turbo o sånt..
Det ska inte vara några problem med den kombinationen.
Jag har en flaska NOS i garaget som jag har tänkt o hitta på något kul med men jag vet inte vad ännu.. Förslag??

Turbo och NOS funkar ihop, men sen är det ju alltid en annan femma om motorn håller ihop för de extraponnys NOS'en laddar.
Fräckare och köra med konstant högt laddtryck på 2 bar istället ;)

Ja, det vill ju till att ha resurser i motorn om man ska ladda på med turbo och N2O o passa sig för bränsletryckfall och varvstoppet.

oFFkeFF skrev:
Turbo och NOS funkar ihop, men sen är det ju alltid en annan femma om motorn håller ihop för de extraponnys NOS'en laddar.
Fräckare och köra med konstant högt laddtryck på 2 bar istället ;)
Håller motorn för 2 bar så håller den nog för 1bar plus NOS :crash

Wheeliedevil skrev:

Nej, jag har sett på "Fast and the Furious" att det går utmärkt! :crash

Jaja, idiotfilmer åsido så går det utmärkt. De lustgasar ju stenhårt i dragracing tillsammans med kompressormatning t.ex. Sedan är ju inte turboladdning riktigt samma sak, men det borde rimligtvis inte ställa till det.

/J

Det är inga problem att kombinera NOS med turbo.
Här e ett utdrag ur Holley's FAQ:
Q: Are there benefits to using nitrous with turbo or super-charger applications?
A: Absolutely! In turbo applications, turbo lag is completely eliminated with the addition of a nitrous system. In addition, both turbo and superchargers compress the incoming air, thus heating it. With the injection of nitrous, a tremendous intercooling effect reduces intake charge temperatures by 75 degrees or more. Boost is usually increased as well, adding to even more power.

Wheeliedevil skrev:
Jag har en flaska NOS i garaget som jag har tänkt o hitta på något kul med men jag vet inte vad ännu.. Förslag??

Hur stor flaska är det? Sälja?? I sånna fall har du en köpare här om priset är rätt!

Visst funkar det med nos/turbo, bara o koppla bränsle solenoiden tillsammans med en typ Malpassi bränsleregulator...

Wibbe skrev:
Hur stor flaska är det? Sälja?? I sånna fall har du en köpare här om priset är rätt!

Visst funkar det med nos/turbo, bara o koppla bränsle solenoiden tillsammans med en typ Malpassi bränsleregulator...

Nej, den är inte till salu. Ska hitta på något kul med den, tänkte jag.

Wheeliedevil skrev:
Jadu... 929:a med turbo... NOS tub i garaget... :rolleyes:
Naaee, kommer inte på ngt, ngn annan? :p

kajlyl skrev:
ryggsäck....

eller vad har du för b*l??

Inget spännande för tillfället, jag hade en FET Subaru Impreza GT som var trimmad mm. men den var för dyr att ödelägga motorn på vid ett eventuellt ras.

Wheeliedevil skrev:
Inget spännande för tillfället, jag hade en FET Subaru Impreza GT som var trimmad mm. men den var för dyr att ödelägga motorn på vid ett eventuellt ras.
om du inte laddar mer än 20hk extra per cylinder så ska du vara utom fara.. lägger du dig på 15+ så är det ju hur lungt som hälst :p

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back