Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
Tar inte bakhjulet i undertailen när den är plan som din är? Original är den ju rätt rejält skålad tänkte jag.

Blev snyggt med bortkapad reflex!:tummenupp
 

tackar ;)

Tar inte bakhjulet i undertailen när den är plan som din är? Original är den ju rätt rejält skålad tänkte jag.

Blev snyggt med bortkapad reflex!:tummenupp

när jag sitter på så är de ca 1½ cm frigång. men med förlängdsving så blir de mycket mer frigång. de kan hända att jag måste moda den lite sedan men de gör inget :tummenupp

tackar. tycker de vart clenare på något sätt :D
 
Last edited:
Det blev ju cleant presis som du skriver. Men av erfarenhet vet jag att man räknar alltid bort sig på hur mycket den sätter sig. Du vet när den mosar på då brukar den sätta sig ganska mycket, men du kan ju alltid prova och modda i efterhand.

Mvh Peter
 
Det blev ju cleant presis som du skriver. Men av erfarenhet vet jag att man räknar alltid bort sig på hur mycket den sätter sig. Du vet när den mosar på då brukar den sätta sig ganska mycket, men du kan ju alltid prova och modda i efterhand.

Mvh Peter

man får väl justera lite på stötdämparen så den blir lite hårdare:gnissla.

de är ju så när man inte kör standard. inget funkar första gången. de måste alltid byggas om x antal gånger först :tummenupp men de är ju de som är roligt. att få sakerna att lira :banana
 
man får väl justera lite på stötdämparen så den blir lite hårdare:gnissla.

de är ju så när man inte kör standard. inget funkar första gången. de måste alltid byggas om x antal gånger först :tummenupp men de är ju de som är roligt. att få sakerna att lira :banana

Ett gott råd från en som kör turbohoj sedan 8 år, sänk inte för mycker,och förläng inte för mycket om du ska köra gata.
 
Inte för att vara ett neggo, men det känns som att du kommer ha en ganska svårkörd gathoj när du är klar. Högre fram än bak, långsving, hellre styvare fjädring än mer fjädringsväg bak osv...

jag kommer sänka den fram. men inte så mycket. fjädringen bak får jag se hur jag ska göra när svingen är på plats ;).
 
fick ett packet idag från schnitzracing ;) ett dödmans grepp. plugg and play. smidigt att koppla in och montera. :tummenupp

har även börjat bygga ett nytt avgasrör. (måste tänka på vikten:tungan)

en bild på bakljuset ochså. vart inte så dumt tycker jag. borra ett hål och satt i en liten led på bakljusplasten för regskyltsbelysningen.
 
Blir kanonfint!
Vad fick du böta för dödmansgreppet, såg smidigt ut som tusan!
 
Last edited:
sådär ja. några timmar gjord igaraget igen. sving.fälg.bakbroms är nu borta och nogrant rengjord,lagren etc är infettad, kedjan ligger i en påse rengjord och insmord. ramen och baksidan av motorn är rengjord fasen vad skitigt de blir fort hehehe, fick en slang igår av alviks mc som ska tåla bromsvätska. kommer tydligen från hrc.

nu är man värd en kall bellman:yoparty
 
sådär ja. några timmar gjord igaraget igen. sving.fälg.bakbroms är nu borta och nogrant rengjord,lagren etc är infettad, kedjan ligger i en påse rengjord och insmord. ramen och baksidan av motorn är rengjord fasen vad skitigt de blir fort hehehe, fick en slang igår av alviks mc som ska tåla bromsvätska. kommer tydligen från hrc.

nu är man värd en kall bellman:yoparty

roligt med allt när det blir så fint och noggrant som du gör det
men en kall bellman låter lite kinky:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Back
Top