Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
fick ett ganska hårt packet idag. hum undra va de kan vara ? men titta 12 liter olja. tack PENNZOIL för sponsringen :tummenupp
 
idag ska man göra ett ryck med toppen. bilder kommer. har beställt lite grejor från usa som kommer om ca 2 veckor.

jag gjorde en mc inspererad fondvägg i vardagsrummet igår vad tycker ni ?
 
idag ska man göra ett ryck med toppen. bilder kommer. har beställt lite grejor från usa som kommer om ca 2 veckor.

jag gjorde en mc inspererad fondvägg i vardagsrummet igår vad tycker ni ?

Jättefint men skulle dock vara Kawagrönt:D
 
sådär nu sitter toppen ihop. och ventilspeler är klart. insugarna vart 15-20 och avgasarna vart 25-30. ska kolla dom igen efter ca 100 mil körning. kanske låter lite overkill men vafan de går så fort att kolla.

några bilder på hur den ser ut.
 
hej gott folk. lång väntan har de varit men men. den som väntar på någ ää skit samma. efter mycket strul etc så vart de carrillo stakar. vilket i sin tur inte är så dåliga grejor:banana, men men nog om de,

fick även hem en oljeskvalp plåt och en stålomsbunden kopplingsslang.

så nu kan man börja sätta ihop (THE DREAM) :tummenupp

jag fick även en ganska läcker inflyttings present också :tummenupp

några bilder
 
Lite knepiga att montera dessa carillo med sina sträckbultar

Inte helt lätt att mäta sträck utan rätt mätprylar
 
vad ska man ha för mätprylar då etc ?

Polaren har en mätklocka som sitter i en mätjigg

Påminner lite om en stor mikrometer fast det är en klocka med återfjädrande mätspindel

Nollas runt skruven då ett visst startmoment har dragits

Sedan ska skruven bli längre enligt specen du får med

Bra grej är också att ha en jig att lägga veven i då du ska mäta upp

lagerspel. Problemet är att inte vevstaken får röra sig nått då man lägger i grön plastigauge


Du kan INTE lita på eventuell märkningpå vevstaken för att klassa lagerspelet

Du ska ha standard lagerspel om något kanske åt de större men ändå inom spec

Lyssna inte på dom som pratar STORA lagerspel
Dom kör förmodligen Raggarbil
 
hello gott folk ;).

nu sitter blockhalvorna ihop.:yoparty

de vart nya ram/vev lager, skicka även upp vevaxeln på en balansering och genomgång. allt var klockrent :tummenupp tack SUNDVALLS O CO. ni är dom bästa,

vi har även mätt vevtapparna och storändan på vevstakarna.

saker som användes.
25-50 mikrometer(för att mäta vev/ram tappens rundhet/ovalitet)

mätklocka som mäter 1000 delar.(för att mäta rundheten i storändan och diametern i storändan)

rörmikrometer.( mätning av lagerhalvornas tjocklek)

mäte även sträckningen på bultarna. klockrent. där följde vi carrillos spec.

alla spel etc är klockrena.:yoparty

här kommer några bilder.
 
igår så monterades kolvarna.cylinder raden och toppen. fan va fint de är när de är blästrat :tummenupp

till helgen som kommer kanske blocket få lite färg :yoparty
 
nu är ventilerna injusterade :tummenupp kammarna är bara grov inställd. nu väntas några timmars prep förre lack :gnissla

kanske kommer bilder på söndag :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top