Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag avundas dom som har den här orken! :tummenupp
Ska bli grymt kul att följa detta.

tack så mycket. vi som håller på med olika byggen av ex hojar/bilar är ett spec folkslag. vi älskar att leva på existens minimum stora delar av året. pga stor del av lön går till hojen/bilen:rock
 
nu är alla packningar beställd. nya handtag och en stålomsbunden bromsslang bak ;). så de börjar hända lite iallfall. var förbi garaget idag och tog ett kort på hur motorn ser ut för tillfället.
 
vad menade du med "ny motor" ska du byta ut hela motorn?
el bara ändra innehållet?

den du har ser ju frisk ut.

noggranna oljebyten va?
 
Last edited:
vad menade du med "ny motor" ska du byta ut hela motorn?
el bara ändra innehållet?

den du har ser ju frisk ut.

noggranna oljebyten va?

de är en nyare busa motor som kommer i den nu. som bara gått några få 100 mil.

alltid bra med en reserv motor sedan ;) utefall att :D
 
Tycker låter smart med en extra motor, kan aldrig ha för mkt i reserv :D Gör det samma sj, så man har två motorer till nästa år i fall nått går snett när man är ute och våldtar hojen på lagom (menar så klart på mkt) ladd och starkt vriden högerhand :yoparty :tuttar Följer btw tråden mkt ivrigt.. kör hårt och lycka till :)

// Li_G
 
Tycker låter smart med en extra motor, kan aldrig ha för mkt i reserv :D Gör det samma sj, så man har två motorer till nästa år i fall nått går snett när man är ute och våldtar hojen på lagom (menar så klart på mkt) ladd och starkt vriden högerhand :yoparty :tuttar Följer btw tråden mkt ivrigt.. kör hårt och lycka till :)

// Li_G

vist är de så:yoparty. man kan ju alltid köpa en go-cart eller något roligt sedan och slänga i reservmotorn i om man vill :cdevil


roligt att höra att denna tråd fortfarande är aktuell trots sina 2 år på nacken:Bugar

Annars om du får en motor över så kan ja ta den heheh:D:D:yoparty

fram med stor lädret ;). skämt och sido. den ska jag ha kvar utefall att.

du föresten är de något att satsa på högflödes drev till oljepumpen. hur funkar de och passar själva drevet rakt av. skulle varit roligt och haft en bild på hur de ser ut med de monterat.

bra eller anus skulle vilja hört din synpunkt eller andra erfarna turbo byggare. för/nack delar med högflödes oljepumps drev.
 
Last edited:
vist är de så:yoparty. man kan ju alltid köpa en go-cart eller något roligt sedan och slänga i reservmotorn i om man vill :cdevil


roligt att höra att denna tråd fortfarande är aktuell trots sina 2 år på nacken:Bugar



fram med stor lädret ;). skämt och sido. den ska jag ha kvar utefall att.

du föresten är de något att satsa på högflödes drev till oljepumpen. hur funkar de och passar själva drevet rakt av. skulle varit roligt och haft en bild på hur de ser ut med de monterat.

bra eller anus skulle vilja hört din synpunkt eller andra erfarna turbo byggare. för/nack delar med högflödes oljepumps drev.



Drevet funkar

Eller avakta och köp våran Highflowpump

Den suger bättre och tidigare

Har kört den i min hela sommaren

Bara lite tryckmätar tester kvar ( problem med en sensor)
 
idag har man tagit bort ic/kylaren för rengöring och omlackering. har blästrat centrum kåpan på kopplingen. vad tror ni polera upp eller låta vara ?

har monterat nya handtag från renthal. vilken jävulsk skillnad i grep. :yoparty

tyckte de även var dax att låta bakre bromsslangen gå i pension efter 11 års slit. så nu sitter en ny och fin stålomsbunden. sedan fick den nytt blod. 5,1 dot bromsvätska ;) bara de bästa är gott nog:D

i morgon blir de mera riva på hojen:banana

har även köpt packnings medel till block halvorna.
 
ännu en rivnings dag till ända. turbo/grenrör borta. plenum,spjällhus borta. bara soppa systemet kvar i princip. måste gå igenom de som man tagit bort nu och putsa upp dom grejorna så man kan lägga de på sidan innan man fortsätter med någonting annat. grenrörs skruvarna gick i allfall lätt och ta bort, 4 av 8 satt knapp fast :gnissla

lite bilder på de som gjorts idag.
 
idag var man och hämta lite saker ifrån min sponsor. 8 liter olja och 4st iridium stift. tack så mycket motordelar ni är dom bästa:yoparty
 
var förbi garaget idag och hitta denhära monterad på hojen. mums. jag som stått och jävlats med den hära täckbrickan/locket många gånger under dom hära 2 åren. men nu är de äntligen slut. :banana
 
nu är bränslesystemet borta.kopplingen är utbyt till orginal 99an. kåporna för startmotor/veven borta, all el bortkopplad från motorn. framdrevet borta. plus massa små tjafs. så nu är de inte mycket kvar innan man kan lyfta ner gammel motorn.


(ingen som är sugen på h-profil stakar till sin hayabusa) isåfall kontakta autoverdi.se

svensktillverkade högkvalitet stakar för ett rimligt pris. han ska börja tillverka dom i slutet på december. så tveka inte :tummenupp
 
sådär ja. nu är gammla motorn nerstripad från allt jag ska ha till den nya motorn. men jag har en fråga. jag ska köra med dubbla insugs kammar. den lilla pigen längst ut på insugs kammen måste man ta bort den när man sätter den på avgas sidan. eller funkar de ändå. tänkte om den slog i ventilkåpan. eller något annat?
 
de händer inte mycket med hojen för tillfället. jag väntar som en unge på julafton efter att få vevstakarna någongång så man kan montera ihop nymotorn :banana. idag har man bara tagit bort gammla bandaget från avgassystem och downpipen. har även provmonterat start/vev kåpan. tror de kan passa ganska bra på nymotorn eller va säger ni ?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top