Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
ingen film i år. har knappt åkt 80 mil i sommar. pga jobb etc. hojen är inte såld. den kommer byggas om i vinter. + mer effekt.

håller på och lära mig kamerna fortfarande. tekniska grejor är inget för mig heheh.

Vilka pengar var du ute efter? Samt hur många hästar fick du ur tillslut? Kan hända att det står i tråden men att bläddra 40+ sidor är inge kul. Kommer ihåg att du var lite besviken av effekten vid något tillfälle i tråden
 
Vilka pengar var du ute efter? Samt hur många hästar fick du ur tillslut? Kan hända att det står i tråden men att bläddra 40+ sidor är inge kul. Kommer ihåg att du var lite besviken av effekten vid något tillfälle i tråden

runt 100t är jag uppe i nu. har inte räknat ihop exakt. de fylls ju på med kvitton hela tiden. just nu är den på 300 hk på hjulet och ett vrid på 271nm. visligen inte så dåligt med pulver för en snorunge som mig. men mycket vill ju ha mer. så i vinter blir de mer hk. tänker inte spekulera i hur mycket. men tanken är att bottna turbo om allt går som planerat. och ett annat utseende. skulle vara roligt och köra turbo streetfighter. men vi får se. mycket kan hända :tummenupp
 
runt 100t är jag uppe i nu. har inte räknat ihop exakt. de fylls ju på med kvitton hela tiden. just nu är den på 300 hk på hjulet och ett vrid på 271nm. visligen inte så dåligt med pulver för en snorunge som mig. men mycket vill ju ha mer. så i vinter blir de mer hk. tänker inte spekulera i hur mycket. men tanken är att bottna turbo om allt går som planerat. och ett annat utseende. skulle vara roligt och köra turbo streetfighter. men vi får se. mycket kan hända :tummenupp

hej
fighter stuken e ju rätt fränt men jobbigt att köra med tycker jag,skulle jag ha benen rätt uppstuckna i arslet efter olyckan skulle jag behållit kåporna på så att man kan utnyttja effekten på bästa sätt.
men det är ju en smaksak som allt annat,sälj inte hojjen nu utan bygg efter eget huvud vad du själv tycker e bra.

ska fortsätta o kolla din tråd:banana
 
hej
fighter stuken e ju rätt fränt men jobbigt att köra med tycker jag,skulle jag ha benen rätt uppstuckna i arslet efter olyckan skulle jag behållit kåporna på så att man kan utnyttja effekten på bästa sätt.
men det är ju en smaksak som allt annat,sälj inte hojjen nu utan bygg efter eget huvud vad du själv tycker e bra.

ska fortsätta o kolla din tråd:banana

skulle vara roligt och testa gasa streetfighter en sommar iallfall. de går ju trots allt att bygga tillbax till kåphoj om man inte blir nöjd. :yoparty
 
sådär. hela 80 mil vart kört i sommar :rolleyes: men de posetiva är att jag har fått den besiktad och klar för nästa sommar :tummenupp

i vinter hoppas jag få ganska mycket gjort åt hojen.

de som jag skulle vilja göra är.
bygga om den till streetfighter
bygga om elsystemet
carillo stakar
högflödes oljepumps drev
ny motor
byta avgascamen mot en insugare
höja laddtrycket
lacka om hojen, (OM NÅGON VILL SPONSRA SÄG TILL)

blir säkert mer grejor vi får se. hör av er om ni behöver hayabusa grejor. har grejor liggandes.
 
Last edited:
idag har de hänt lite gran. men inte mycket, har tagit komp prov och kollat lite hur jag ska gå tillväga med elsystemet etc. lite bilder vart de iallfall :tummenupp
 
carillo stakar beställd. några sponsorer är klarar. och de är inte änns snö ute. fan de här kommer bli en lyckad vinter skruvning :gnissla
 
har blivit lite ändringar i motorbygget. blir andra stakar mer info senare.

själva bygget står nästan stil. pga stakarna. men en hel lista med grejor ska beställas till veckan.

målet är att förre nyår ska nya motorn vara klar. bilder på motorn kommer på söndag.

ha en trevlig helg :yoparty
 
har varit i kontakt med verdi om att göra mina stakar till hojen. han skulle helst vilja haft några fler beställningar på hayabusa stakar innan han sätter igång. är de någon som är sugen på att beställa verdi stakar till hayabusa så hör av er till stefan verdi, tillverkningen börjar ca vid jul/nyår

vid kontakt med verdi gå in på hans hemsida.www.autoverdi.se för mer info
 
Varför ska du ha verdistakar?
Det finns väl redan en uppsjö tillverkare av busastakar?
Eller är det bara en eftersträvan att vara "värst" bara för sakens skull?
 
Varför ska du ha verdistakar?
Det finns väl redan en uppsjö tillverkare av busastakar?
Eller är det bara en eftersträvan att vara "värst" bara för sakens skull?

för att verdi är svensktillverkade de räcker länge för mig, alltid roligt med svensk tillverkade grejor som håller måttet.

jag vill inte vara värst jag vill att sakerna ska hålla ihop.
 
Okej.
jo, svensk tillverkat är ju aldrig fel.
 
någon annan kanske har sagt det, men , framskärmen på busan den är NASTY och måste bort omedelbart, annars är allt pimpande förgäves
 
någon annan kanske har sagt det, men , framskärmen på busan den är NASTY och måste bort omedelbart, annars är allt pimpande förgäves

den är ju aerodynamisk ;) jo visligen är den NASTY men har inte orkat bryt mig i den för tillfället. har andra grejor att lägga tid på för tillfället men den kommer fixas isinom tid :tummenupp
 
har varit i kontakt med verdi om att göra mina stakar till hojen. han skulle helst vilja haft några fler beställningar på hayabusa stakar innan han sätter igång. är de någon som är sugen på att beställa verdi stakar till hayabusa så hör av er till stefan verdi, tillverkningen börjar ca vid jul/nyår

vid kontakt med verdi gå in på hans hemsida.www.autoverdi.se för mer info

Har du något ca pris?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top