Hayabusa turbo.THE DREAM

Status
Ej öppen för fler svar.
mycket snygg ;). tro fasen de. vill oxå vara där :mad:. jag håller mig till 90talet ;) 99 är den bästa årgången :rolleyes:
 
mycket snygg ;). tro fasen de. vill oxå vara där :mad:. jag håller mig till 90talet ;) 99 är den bästa årgången :rolleyes:

Håller med dig där, man kanske är partisk eftersom man har en själv men jag tycker de nya busorna är så jävla fula att jag inte vill ha en ens om jag fick byta jämnt upp mot min 99:a.:zpy
 
man hoppas på att dom kommer ut med en ny snart som är snyggare som dom äldre :tummenupp

åter till (tråden). utan att vara dum med någon.

imorgon kommer bilder:tummenupp. garage kväll :banana
 
nu har man gjort lite grann igen. gafflarna är tömda på olja. dom får stå och rinna ur tills helgen. kopplingen är riven, men jag har dragit ditt kåpan igen. bilder kommer på kopplingen troligtvis i helgen :tummenupp. ny hjälm är oxå inhandlad. x-lite x-801R tror jag den hete. bilder kommer på den när spegelvisiret kommer hem :yoparty
 
Håller med dig där, man kanske är partisk eftersom man har en själv men jag tycker de nya busorna är så jävla fula att jag inte vill ha en ens om jag fick byta jämnt upp mot min 99:a.:zpy

Håller med jag också, gillar ej baken på den nya... och jag får väl räknas som opartisk då jag varken har eller funderar på att köpa en busa :tungan.
Skulle väl isånnafall vara för långresor, annars föredrar jag något som är lite kvickare i böjarna.
 
nu har man gjort lite grann igen. gafflarna är tömda på olja. dom får stå och rinna ur tills helgen. kopplingen är riven, men jag har dragit ditt kåpan igen. bilder kommer på kopplingen troligtvis i helgen :tummenupp. ny hjälm är oxå inhandlad. x-lite x-801R tror jag den hete. bilder kommer på den när spegelvisiret kommer hem :yoparty

Eftersom du ska byta kopplingskorg, vägrar du att köra med svetsad originalkorg eller är den så sleten så du ändå måste byta?
 
Eftersom du ska byta kopplingskorg, vägrar du att köra med svetsad originalkorg eller är den så sleten så du ändå måste byta?

jag ska byta korg/lameller etc från en 06. som är som ny, sedan ska pappa ta med sig kopplingskorgen som suttit på min hoj. till sitt jobb och fräsa ut en ny. som man kan ha som reserv om olyckan är framme eller man vill byta upp sig ;). men de är ett (långtids projekt i sej).

svetsad korg? hur gör man då? för/nakdelar ?
 
jag ska byta korg/lameller etc från en 06. som är som ny, sedan ska pappa ta med sig kopplingskorgen som suttit på min hoj. till sitt jobb och fräsa ut en ny. som man kan ha som reserv om olyckan är framme eller man vill byta upp sig ;). men de är ett (långtids projekt i sej).

svetsad korg? hur gör man då? för/nakdelar ?

Man stumsvetsar slirfunktionen i korgen för att slippa att kopplingen hugger när man har bråttom iväg, jag antar att det är därför du vill byta korg?
 
Man stumsvetsar slirfunktionen i korgen för att slippa att kopplingen hugger när man har bråttom iväg, jag antar att det är därför du vill byta korg?

japp. men är de inte bara 99an som har slirfunktionen? jag har säkert fel. men de är va jag har hört. vart kan man hitta någon bild på en korg som är svetsad ?
 
Håller med jag också, gillar ej baken på den nya... och jag får väl räknas som opartisk då jag varken har eller funderar på att köpa en busa :tungan.
Skulle väl isånnafall vara för långresor, annars föredrar jag något som är lite kvickare i böjarna.



Hmm .:va sa han som kör 750R -90

Har du provkört en busa? Nåja lite elak där men de va du med ( mot busan):D

japp. men är de inte bara 99an som har slirfunktionen? jag har säkert fel. men de är va jag har hört. vart kan man hitta någon bild på en korg som är svetsad ?


Alla inklusive B-kingen måste svetsas


( faan trodde jag hadde en svetsad i skåpet men icke , Fick ta svetsa en för foto hehe)
 

Bifogat

  • Welded-hub.jpg
    Welded-hub.jpg
    187.1 KB · Visningar: 237
Last edited:
Bild på min kopplingskorg före svetsning och en bild på en svetsad jag hittade på nätet.
 

Bifogat

  • Koppling.jpg
    Koppling.jpg
    227.9 KB · Visningar: 161
  • welded_clutch_mod.jpg
    welded_clutch_mod.jpg
    113.5 KB · Visningar: 172
ska språka med far min i helgen. de är han som sköter svetsningen. tack för bilderna, de hjälper nog inte bara mig utan även andra som har liknande frågor kring busornas koppling :tummenupp

Man ska vara noga med att centrera navet innan man svetsar, jag gjorde det med hjälp av ögonmåttet och en tving men Andersson tipsade senare om att man brukar svarva en distans som passar på baksidan och håller navet centrerat. Jag tror det gick bra ändå för min del, lär väl visa sig till våren.
 
Man ska vara noga med att centrera navet innan man svetsar, jag gjorde det med hjälp av ögonmåttet och en tving men Andersson tipsade senare om att man brukar svarva en distans som passar på baksidan och håller navet centrerat. Jag tror det gick bra ändå för min del, lär väl visa sig till våren.

tack för tipset:tummenupp
 
HEHE faan då , Hänger ni bara här på forumet

Man hinner inte ens svetsa upp en hub innan nån hinner före:yoparty:yoparty
 
Apropå att svetsa kopplingen Peter, jag använde 1mm rostfri tillsats (TIG) och fick några små sprickor i fogen, jag blev tvungen att värma på den en extra gång och lägga i lite mer material för att få bort dom. Hade det hjälpt om jag förvärmt kopplingshubben innan jag svetsade?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top