Hayabusa-tråden

Vanligt verkar det inte vara.. Ingen annan i Svedala som råkat ut för det..
Eller jo en men om jag inte missminner mig så har han ett par hästar för mycket... :D
Min sprack vid infästningen av kedjeskyddet.. Misstänker utmattning för sprickan ser ut som en sån men jag ser inte någon anledning för jag småfiser
mest runt... :)

Den där älgläppen är ju inte alltöfr vacker du, orginalblinkarna bak är
ingen höjdare heller... Framblinkarna kan du byta mot vita om du vill..
Finns original om man vill byta..
 
Nu är det inte många veckor kvar innan man kan börja ta ut hojen på en premiärtur. I alla fall här uppe i norra Sverige.

För min del blev det knappt 600mil förra sommaren och bilden nedan är ifrån Hemfjäll -08.
Klickar du på bilden ser man att det inte riktigt är dax att ta ut hojen än.

Men våren med takdropp och sol är här!

 
Läcker bild!

Jo nu kliar det duktigt i fingrarna... Bara det kunde torka upp lite nu...
 
Nu är det inte många veckor kvar innan man kan börja ta ut hojen på en premiärtur. I alla fall här uppe i norra Sverige.

För min del blev det knappt 600mil förra sommaren och bilden nedan är ifrån Hemfjäll -08.
Klickar du på bilden ser man att det inte riktigt är dax att ta ut hojen än.

Men våren med takdropp och sol är här!

Och nu till helgen utlovas sol och varmgrader !
Det måste bli av nu så man kan få sinnesro ..att köpa en hoj i snöväder och inte kunna få provköra utan bara gå i garaget och torrmuppa det är faan värre än att sitta med en 200 grams marabou i nypan och ha fått snabblim på läpparna.
6-kolvsok och grus i korsningen vad kan gå fel !!?
 
Det blev sådär, klart bättre ljusstyrka men den hade gärna fått vara en aning vitare.


Halloj!

Bytte till dubbelt xenon förra året och fick riktigt bra ljus. Har dock haft problem med lång tänd tid på helljuset då man bländar av och väntar för länge med att slå på igen vilket resulterar i ca 5 sekunder innan fullt helljus uppnås igen. Man hinner långt på 5 sek i 300 blås... :rolleyes: Vid korta avbländningar är det inget problem.
 
Halloj!

Bytte till dubbelt xenon förra året och fick riktigt bra ljus. Har dock haft problem med lång tänd tid på helljuset då man bländar av och väntar för länge med att slå på igen vilket resulterar i ca 5 sekunder innan fullt helljus uppnås igen. Man hinner långt på 5 sek i 300 blås... :rolleyes: Vid korta avbländningar är det inget problem.

Jo det tar ju sin lilla tid men man har ju iaf kvar halvljuset till skillnad från vissa andra hojar som släcker halvljuset när helljuset går på...
Vart jefligt coolt på min förra hoj när man slog på helljuset mitt i natten men istället för upplyst blev det bäcksvart... Hade glapp i kontaken... :hihi
 
testkörning

8+ samt torr asfalt så nu gick det inte att hålla emot längre :hihi

Måste ju bara ut och testa lite....mest för att se att allt funkar innan för lång tid gått efter köpet. Och allt verkar ju helt i sin ordning faktiskt det enda problemet som man kan se lite snabbt sådär är ju hur i hela pajala man ska kunna behålla körkortet någon längre tid...

Hur ofta går elfläkten på en busa tyckte den surrade en hel del då jag tomgångskörde trots den friska vårtempen ?
 
Busorna har ju rätt motor och kyla så den brukar nog gå på rätt så fort när man står still, åtminstone så pass ofta att mina ben brukar bli rätt friskt grillade på somrarna och man inte vill annat än ut på motorvägen för att gasa sig sval... :D

behålla körkortet däremot kan bli svårare... :hihi
Det finns ju lite "punch" i maskinen om man vill.. :yoparty
 
Busorna har ju rätt motor och kyla så den brukar nog gå på rätt så fort när man står still, åtminstone så pass ofta att mina ben brukar bli rätt friskt grillade på somrarna och man inte vill annat än ut på motorvägen för att gasa sig sval... :D

behålla körkortet däremot kan bli svårare... :hihi
Det finns ju lite "punch" i maskinen om man vill.. :yoparty

Hehe punch ja.!
Jag får nog stirra på nyhetsprogram hela helgen om jag ska få loss mungiporna från örsnibbarna efter provturen
 
Halloj!

Bytte till dubbelt xenon förra året och fick riktigt bra ljus. Har dock haft problem med lång tänd tid på helljuset då man bländar av och väntar för länge med att slå på igen vilket resulterar i ca 5 sekunder innan fullt helljus uppnås igen. Man hinner långt på 5 sek i 300 blås... :rolleyes: Vid korta avbländningar är det inget problem.

Det låter fint det, blir nog xenon på halvljuset för mig också. Jag tror inte jag kommer ligga och pressa 300 mitt i natten allt för ofta eftersom det är för mycket älg och skit ute och går här uppe nattetid...:gnissla
 
Busan rastad för första gången i år. Ändringar sedan förra säsongen är ny bromspump, stålomspunna slangar och bättre bromsbelägg (Brembo). Även om Gen II har mycket bättre bromsar än originalet är de fortfarande lite träiga, det problemet är nu löst.
 

Bifogat

  • 20090321_1.jpg
    20090321_1.jpg
    97.5 KB · Visningar: 127
Busan rastad för första gången i år. Ändringar sedan förra säsongen är ny bromspump, stålomspunna slangar och bättre bromsbelägg (Brembo). Även om Gen II har mycket bättre bromsar än originalet är de fortfarande lite träiga, det problemet är nu löst.

Jag slängde i brembobeläggen i min och trots orginal gummislangar och allt så vart det en GRYM skillnad! Bara beläggen gör enorm skillnad, det enda jag har märkt är att efter riktigt hård körning så kan det börja skaka lite i styret precis innan cykeln stannar..
rekommenderar dom starkt!
 
Jag slängde i brembobeläggen i min och trots orginal gummislangar och allt så vart det en GRYM skillnad! Bara beläggen gör enorm skillnad, det enda jag har märkt är att efter riktigt hård körning så kan det börja skaka lite i styret precis innan cykeln stannar..
rekommenderar dom starkt!

Jag såg på ett annat forum att du använder "07SU19SA" beläggen, jag hittar inget pris där, men vad gav du för dom?
Tror jag vill ha såna med då mina är ganska svampiga :3freak
 
Jag såg på ett annat forum att du använder "07SU19SA" beläggen, jag hittar inget pris där, men vad gav du för dom?
Tror jag vill ha såna med då mina är ganska svampiga :3freak

Mellan tummen och peket så runt 900 har jag för mig..
Kolla med http://www.kvickmc.se/

Hjälper inte mot svampighet dock, det är luft/vatten i bromsvätskan..
Bara att byta ut den.. Stålomspunna slangar kan ju vara kul om du ändå ska hålla på och byta.. :D
 
Hej Alla!

Någon som har tips på var man köper PCIII o bänkning?
Har en -08 med R77 helsystem. Går bra, men kanske ännu lite bättre med en bänkning. Bor i södra Dalarna.

/edgeboy
 
Hej Alla!

Någon som har tips på var man köper PCIII o bänkning?
Har en -08 med R77 helsystem. Går bra, men kanske ännu lite bättre med en bänkning. Bor i södra Dalarna.

/edgeboy

Alla dom "vanliga" nät affärerna har nog pc3 som ex s-racing, bikersneed, e-racing osv - googla lite och sök ev via allaannonser.se . Hör med andra hoj åkare i Dalarna om bänkningen, bör vara en hel del som bänkat någonstans.//R
 
Angående xenon på halvljuset, hur har ni löst det med plastdistansen som sitter bakom original H7-lampa? :va

Jag köpte en xenonsats men där satt ju kablarna fastlödda direkt på lampan så distansen inte gick koppla mellan kontakten och lampan, och då glappar ju lampan rätt rejält i sockeln.
 
Angående xenon på halvljuset, hur har ni löst det med plastdistansen som sitter bakom original H7-lampa? :va

Jag köpte en xenonsats men där satt ju kablarna fastlödda direkt på lampan så distansen inte gick koppla mellan kontakten och lampan, och då glappar ju lampan rätt rejält i sockeln.

Klippa sladdarna och sätta dit kabelskor... Såna där som gå in i varandra med
plasthöjle runt om... Kommer inte på vad dom heter... :seniltomte..
då kan man byta tillbaka till H7 hållaren om man vill enkelt..
 
Är det någon vänlig själ på detta forum som råkar besitta vetskapen om vars man kan få tag på en skjutsdyna till en hayabusa modell 99-07 ?

Mvh // Björn
 
Back
Top