Hayabusa-tråden

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Halloj Busafolket!

Jag har en cuts över i garaget, skicka PM om intresse finns! den är röd & i bra skick!
 

Bifogat

  • cuts.jpg
    cuts.jpg
    12.9 KB · Visningar: 71

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Hittade som du sa MASSOR av godis på Ebay. skulle dock va jävligt skönt o få plocka med delarna i handen innan bara. och frakter o grejer.. usch :) jag e lat jag vet men ändå :) ska fortsätta kolla lite där så får vi se vad som händer. synd att svenska marknaden inte har custom designade grejer. någon som borde ta tag i det tycker jag :)

Jo det skulle ju vara helt okay om man kunde men med tanke på priserna i USA så vill jag inte ens tänka på vad det skulle kosta i Sverige...
Sen är nog marknaden rätt liten, kommer inte ihåg hur många reggade busor det fanns men det var inte ens 500... :(

Frakten är jätteenkel, skickar säljaren med USPS så är det bara att hämta ut
på lokala uthämtningsstället, dock får man lägga på 30% på frakt och priset på prylen i moms och tull. Kollar man säljarens feedback så brukar man kunna få en bra bild av vad man kan förvänta sig... Sen finns det ju ebay stores också...
 

ShawnXIII

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Södermalm
Hoj
03,Hayabusa LE,
Jo det skulle ju vara helt okay om man kunde men med tanke på priserna i USA så vill jag inte ens tänka på vad det skulle kosta i Sverige...
Sen är nog marknaden rätt liten, kommer inte ihåg hur många reggade busor det fanns men det var inte ens 500... :(

Frakten är jätteenkel, skickar säljaren med USPS så är det bara att hämta ut
på lokala uthämtningsstället, dock får man lägga på 30% på frakt och priset på prylen i moms och tull. Kollar man säljarens feedback så brukar man kunna få en bra bild av vad man kan förvänta sig... Sen finns det ju ebay stores också...

Nej exakt, marknaden är för liten och den som tar sig ann uppgiften måste sitta med bra kontakter med varorna.
ska kolla vidare där på Ebay så får vi se om det blir lite smått o gott.
nu är det ju inte lång tid kvar :) understället ligger redo på sängkanten nu när mars närmar sig :) haha
 

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Ysby
Hoj
Hayabusa -00
Premiärtur !

Då var premiärturen avklarad i dubbel bemärkelse, både för året och på hojen.
Sammanfattning : Det är mos i bitarna.
 

Bifogat

  • Hayaabusii.jpg
    Hayaabusii.jpg
    18.7 KB · Visningar: 89

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Då var premiärturen avklarad i dubbel bemärkelse, både för året och på hojen.
Sammanfattning : Det är mos i bitarna.

:hihi
Jo, det rör på sig om man vill :D
Hade du något fäste överhuvudtaget??
Välkommen till busaklubben btw, såg att du hade reggat dig!
 

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Ysby
Hoj
Hayabusa -00
:hihi
Jo, det rör på sig om man vill :D
Hade du något fäste överhuvudtaget??
Välkommen till busaklubben btw, såg att du hade reggat dig!

Fäste och fäste, det var trots allt 4+. Med en vältrimmad handled och max halvgas ( nja kvarts kanske.. :såjaponken ) så går det finfint.
Så dj...a inponerad av vridet ! Sjukt mycket hela tiden.

Tackar för det !
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag var iväg och köpte ett 6000K xenonkit till hellyset idag, det lär behövas om man åker kvällstid med spegelvisir eftersom man knappt ser ett skit annars när det börjat skymma. Det blev grymt mycket bättre ljus än original!

Jag petade även in en högeffekts-lysdiod istället för glödlampan till parkeringsljuset, blev inte så tokigt faktiskt. Nu gäller det bara att byta halvljuset också, det finns visst vanliga lampor som lyser vitt istället för gult som kanske skulle funka för att slippa skaffa xenon dit också.
 

Bifogat

  • Lysdioder.jpg
    Lysdioder.jpg
    103.2 KB · Visningar: 88

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Jag var iväg och köpte ett 6000K xenonkit till hellyset idag, det lär behövas om man åker kvällstid med spegelvisir eftersom man knappt ser ett skit annars när det börjat skymma. Det blev grymt mycket bättre ljus än original!

Jag petade även in en högeffekts-lysdiod istället för glödlampan till parkeringsljuset, blev inte så tokigt faktiskt. Nu gäller det bara att byta halvljuset också, det finns visst vanliga lampor som lyser vitt istället för gult som kanske skulle funka för att slippa skaffa xenon dit också.

Oooh, läckert... Vart fick du tag i LED:en??
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Oooh, läckert... Vart fick du tag i LED:en??

Det är en sån här stajlinglampa som bilfolk använder till skyltbelysningen, finns att köpa lite överallt för någon hundring. Jag har även köpt en Osram Nightbreaker halvljuslampa som ska monteras ikväll, det ska bli spännande att se hur det blir.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Med Osram lampan eller??

Jag pallade inte hålla på med två olika lampor så jag kör Xenon i båda, 4300K och det är riktigt vitt.. Borde göra stor skillnad på kvällarna i sommar.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Med Osram lampan eller??

Jag pallade inte hålla på med två olika lampor så jag kör Xenon i båda, 4300K och det är riktigt vitt.. Borde göra stor skillnad på kvällarna i sommar.

Japp, det är betydligt bättre ljus nu men det skulle inte skada med ett vitare sken som matchade parkering och helljus bättre. Fan vilken stylingmupp man blivit, på gammelhojen är man ju nöjd ifall lyset över huvudtaget fungerar...:gnissla

Går det besiktiga med xenon på halvljuset eller måste man byta innan man åker dit? I och för sig så är det väl inget problem direkt att byta en lampa varannat år men ändå. Jag är rätt sugen på att skaffa xenon där också eftersom det blir ett jäkla bra ljus av det, gott om plats för ballasterna uppepå luftkanalerna så det är inget problem att få plats med det heller.

Är det någon här som experimenterat med att byta insugstrattarna? Jag har inte kollat efter själv men det ska visst sitta varannan lång och varannan kort så man blir ju lite sugen att sätta korta på alla fyra insug för att hämta lite mer effekt på högvarv.
 
Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Besiktiga med Xenon är bara att glömma, dom måste vara självjusterande och dessutom måste du regga om hojen med dom självjusterande och det kommer ändå vara svårt.. Så det är bara att byta..

Varannan lång? Hmm inte så säker på det.. Har för mig att mina sitter
kort-lång-lång-kort men det klart... nån kan ju ha flyttat på dom..

Självklart kan du sätta dit kortare men betänk att du tappar vrid på låga varv
och det är vridet som sätter fart på dig.. Det är ju inte jätteofta man ligger
på 11k rpm och kör hela tiden.. Var inne på samma spår som du och sen är
det ju lite coolt (stylingmupp?:D) med cnc frästa trattar.. Men jag la ner det just för att inte tappat lite vridet i botten. Har dock ingen aning om hur mycket vrid man skulle tappa och om det ens skulle märkas men..
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Ojdå...!

Nu har jag gjort konstiga saker...igen.
Åkte upp till Bikeport förra helgen och där stod en gammal Busa -99 och faktiskt blänkte. Den var så övertalande på sitt sidostöd den liksom bad mig att komma och klämma lite på kopplingen den doftade choklad på något sätt. Så nu har jag besudlat familjens sparkonto med en attack av våldsamt habegär....den blev med hem :rolleyes:

Jag har aldrig kört en busa förut och snödrivan samt utetemperatur gör att det inte lär bli av än på ett tag heller min fru säger att jag måste sluta hänga i garaget och torrbryta på dendär röda moppen..!

Hjälp vad hände..?
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Nu har jag gjort konstiga saker...igen.
Åkte upp till Bikeport förra helgen och där stod en gammal Busa -99 och faktiskt blänkte. Den var så övertalande på sitt sidostöd den liksom bad mig att komma och klämma lite på kopplingen den doftade choklad på något sätt. Så nu har jag besudlat familjens sparkonto med en attack av våldsamt habegär....den blev med hem :rolleyes:

Jag har aldrig kört en busa förut och snödrivan samt utetemperatur gör att det inte lär bli av än på ett tag heller min fru säger att jag måste sluta hänga i garaget och torrbryta på dendär röda moppen..!

Hjälp vad hände..?

:skrattaåt

Så underbart! Bara att gratulera!
Du kommer få dig en resa du inte kommer att glömma... =)
Hälsa din fru att hon ska vara glad att du bara sitter i garaget och torrbryter,
när du väl får köra så kommer hon inte se dig på flera dar... :hihi
Är den reggad på 73kw eller full effekt??
Är det bara 73kw i regbeviset så kan jag rekommendera Suzukiförsäkringen
vart riktigt billigt för mig..
Folksam är också rätt billiga men det är ju bara att ringa runt och kolla.

Kliv med i klubben på hayabusa.nu också så du får lite förmåner samt
tillgång till en massa kunskaper!
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
:skrattaåt

Så underbart! Bara att gratulera!
Du kommer få dig en resa du inte kommer att glömma... =)
Hälsa din fru att hon ska vara glad att du bara sitter i garaget och torrbryter,
när du väl får köra så kommer hon inte se dig på flera dar... :hihi
Är den reggad på 73kw eller full effekt??
Är det bara 73kw i regbeviset så kan jag rekommendera Suzukiförsäkringen
vart riktigt billigt för mig..
Folksam är också rätt billiga men det är ju bara att ringa runt och kolla.

Kliv med i klubben på hayabusa.nu också så du får lite förmåner samt
tillgång till en massa kunskaper!


Ehh tack !:näsblod

Jo det står 72 kw om jag inte minns helt galet fel..

knappade ihop nåt på Länsförsäkringar skulle kosta ca: 3400 för allt full/full
känns inte speciellt dyrt eller finns det billigare ?

Jag kan erkänna att jag faktiskt startat den och kört 2m. i garaget ..är det sjukt eller ..?

jag funderar på att låta ytterdören stå på vid gavel för att få bort det vita eländet från vägen.
kanske om vi alla hjälps åt ...upp med dörrarna nu och elda utav bara f-n
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
3400?? Bara att gratinera! Det låter som en riktigt bra premie...
Då har du fått tag i en busa som är felreggad, det är bra det, blir så fruktansvärt mycket billigare då... =)

nejdå, det är inte alls sjukt, det är heeelt normalt!
Kunde jag så hade jag gjort samma sak, men förrådet mäter
2x4m så det funkar liksom inte...

Du, jag funderar på att gå ut med hårtorken och hjälpa till, verkar ju aldrig försvinna det där jefla lappmöglet.. :(
Global uppvärmning my ass... Ny istid snarare
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
Ok !
Fast... det kan ju vara jag som är "felregad" det har väl betydelse hur pass mycket mögel ägaren har i öronen också då premien fastställs:hihi

Ser att du äger en -99 också vilka ytterligheter har denna hoj
det mest onda/goda om man säger ?

//
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Ok !
Fast... det kan ju vara jag som är "felregad" det har väl betydelse hur pass mycket mögel ägaren har i öronen också då premien fastställs:hihi

Ser att du äger en -99 också vilka ytterligheter har denna hoj
det mest onda/goda om man säger ?

//

*asg* Jo det hjälper säkert till med mycket mögel.. Har inte hunnit samla såå mycket på 33 år själv.. Vilket avspeglar sig i premien om man inte köper hoj med förstånd..

Ont verkar inte dessa hojer lida så mycket av, normal service, ventiljustering
i vanligt intervall osv. så håller dom riktigt bra verkar det som.
Eftersom du har en 99:a så ska du kolla så det går en slang på höger sida av motorn från trakten av oljekylaren och upp till höger om throttlarna. Då har den fått kamkedjesträckaruppgraderingen som är livsviktig för 99-00 modellerna. De problem jag har haft med min är en spräckt sving och nu en liten olje läcka från nämnda kamkedjesträckare.. Annars har det varit rätt lugnt. En "lite" ond sak kan väl vara att dina bromsslangar börjar bli lite gamla
efter 10 år, mina är iaf lite svampaktiga.. Men det är bara att byta till stålomspunnet så blir det bra grepp i dom igen.

Det goda är väl att det finns precis hur mycket delar till hojarna som helst
och då framförallt i USA.. Ebay är en bra kompis om man behöver något som inte måste vara flong nytt.. Min kompletta sving kostade $60 om jag inte missminner mig.. Vill man sen slänga på trim så verkar det inte finns hejd på
det... Vare sig man vill ha sugtrim eller stressfläkt.. Personligen så tycker jag
det räcker som det är... :D
 

TLSD

Choklad för faan !
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Mitt emellan tegelbruket & syltbäcken faktiskt !
Hoj
VTR SP1
svälj....:rolleyes:

Spräckt sving..är det vanligt på dessa maskiner eller ?
Låter ju inget vidare eller är det utmattnings skador pga. allt för lång tid i hastigheter över 300km/h som orsakar detta.

Min verkar kraftigt gubbkörd det sitter ju en lång älgläpp bak med S märke under regskylten samt bredvid tanken sitter originaldekalerna kvar som varnar för att köra omkring med lortigt kåpglas osv.

Inga rejsputteattribut direkt.
Vart sprack svingen då ?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top