Hayabusa-tråden

Jag har iofs inte kör min så länge men det sitter ett Pilot power bak på min och enligt förra ägaren så hade han kört 400 mil på det och jag har kört ytterligare 300 och behöver inte byta än även om det börjar bli dags... Så speciellt mycket tyckar jag inte att den sliter...
 
Är rätt sugen på att handla en Busa i höst/vinter.
Tänkte mig årsmodell 01-02. Nått speciellt att tänka på?
Var det nån större uppdatering på dom?
Motorn verkar ju vara slitstark så jag antar att man inte behöver oroa sig för en som gått 4000-5000 mil bara den är servad och skött som den ska?
 
Den lär inte slita mer däck än nån annan hoj med samma effekt

Och Nm skall tilläggas:tummenupp
Org. däcken som satt på när hojen var ny (Bridgestone BT 56) klarade sig ca. 600mil, pilot road klarade oxå 600mil.
Nuvarande Pilot Sport HPX ca. 500mil.
Vad det gäller framdäcket kan du räkna två bakdäck/ framdäck.

Allt beroende på hur du kör naturligtvis.
 
Vill bara säga hej. Nybliven busaägare och är grymt nöjd. Körde Fireblade-04 innan och bytte hoj pga "touringegenskaperna". Nu känns det som om jag har en hoj som både kan svänga och köra långt med. Har kört ca 300 mil nu och kan säga att effekten upplevs som samma, chassit är minst lika stabilt, bromsarna något "mattare" (bladen har otroliga hejdare), körställning betydligt bättre, bredare styr, något upprätt ställning (187 cm lång). Hojen hade gått ca 300 mil när jag köpte den. Servade den i veckan, samt bytte bakdäck, så håller med att orginaldäck håller ca 5-600 mil, precis som vilken annan sporthoj. Bytte till Michlelin 2CT, får se hur det håller.
 
YO!
jag undrar hur ni går till väga när ni moddar ensitskutsen så att man kan montera den även med passargerarhandtaget på, ser alltså ut som en vinge när man kombinerar dessa... snyggt.... jag vill göra samma ??

bilder gärna
mvh
 
Hur gör ni andra med era turbohojar?
Kan man få en laglig turboHaya.

Det är väl inte det viktigaste, men om den blir stulen när man kitat den,
Går det att få en försäkring som även täcker turbogrejerna då?

Detta är nästan ända anledningen till att jag INTE har kitat min, för jag vet inte.
Fick min tidigare Haya stulen.
 
Det går säkert men det är inte lätt...
Du måste typa om den och ha bänkpapper på att den inte ger mer hästar turbomatade än den ger orginal, annars måste du bevisa att hojen håller för alla extra hästar och det kan ju bli lite svårt... Bromsarna ska palla ramen ska hålla osv osv och allt ska bevisas med papper och godkännanden från tillverkaren.. Vill du ha alla fakta så ta kontakt med bilprovningen..

Du kan säkert köpa tilläggs försäkring för att täcka alla prylar du hänger på hojen men, just turbon kan ju bli svår eftersom det innebär att du kör med en olaglig hoj om du nu inte lyckats få den godkänd.. Och den extra försäkringen kommer dessutom inte att bli billig...
Lås in och fast hojen när du inte använder den och ha larm det är nog den bästa försäkringen...
 
Det går säkert men det är inte lätt...
Du måste typa om den och ha bänkpapper på att den inte ger mer hästar turbomatade än den ger orginal, annars måste du bevisa att hojen håller för alla extra hästar och det kan ju bli lite svårt... Bromsarna ska palla ramen ska hålla osv osv och allt ska bevisas med papper och godkännanden från tillverkaren.. Vill du ha alla fakta så ta kontakt med bilprovningen..

Du kan säkert köpa tilläggs försäkring för att täcka alla prylar du hänger på hojen men, just turbon kan ju bli svår eftersom det innebär att du kör med en olaglig hoj om du nu inte lyckats få den godkänd.. Och den extra försäkringen kommer dessutom inte att bli billig...
Lås in och fast hojen när du inte använder den och ha larm det är nog den bästa försäkringen...

jo, har larm å massa kättingar, men ändå, tänk att förlora 53 papp rakt av.
det är 300+ hk kitet som jag vill ha.
måste ju låna till det isf...
 
Jag har en undran om någon vet var jag kan få tag i rep satts till mina broms skivor fram av märket Sun Star. Dom börjar skramla lite och jag behöver nya flytklackar. Sen undrar jag om någon vet var jag kan få tag i ett begagnat passagerarhandtag till min busa 00. Tack för svar IHC
 
Jag har en undran om någon vet var jag kan få tag i rep satts till mina broms skivor fram av märket Sun Star. Dom börjar skramla lite och jag behöver nya flytklackar. Sen undrar jag om någon vet var jag kan få tag i ett begagnat passagerarhandtag till min busa 00. Tack för svar IHC

dyker upp på blocket då å då...
 
Är det sandaler man skall ha när man kör Hayabusa:rofl Helst bruna då:tummenupp
Är det någon här? Vi körde om dig 4 ggr med släpkärra på E6 i 100km/h:tungan

Sjysst hoj för övrigt!

Ventilation för bövelen!
Fattar du hur mycket värme den stora motorn ger ifrån sig?? :D :D :D
 
Jepp! Jag har! Bra passform o ingen mappning med pcIII behövs, även om det är ett helsystem. Maffigt ljud. Köpte kolfibervarianten. Handlade från Motomummy USA.

Det låter bra. Hur upplever du ljudnivån? Att den blir mycket högre än original förstår jag och det är OK, men man vill ju inte att det ska tokskrälla vid lugn körning.

Känns det som att motorn fick mycket mer ork eller är skillnaden marginell? Den borde upplevas mycket starkare genom att det effektiva varvtalsområdet utökas ganska mycket.

Edit: Ser att de tar 817 dollar vilket är ett bra pris. Hur mycket gick frakten på?
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top