Hayabusa-tråden

om det är g-pack du pratar om så skulle jag gärna höra från ngn som faktiskt testat om det funkar för på min r-1000 var det nada skillnad...den skulle plockar bort ngr strypningar på 1-2-3 men dom var samma..det enda som ändrades var att växelindikatorn visade 4:e växeln hela tiden..

rena skiten g-pack om du frågar mig..


Det har inte ett dugg med G-pack att göra. Det här är en lösning som tar bort 300-spärren med bibehållen 1N23456 växelindikering. Lågväxlarna kommer även att vara opåverkade jämfört med original.
 
lite kul att en orörd -99 el -00 går snabbare än en -08

sjuk logik det där med 25 hk till, å sen montera en toppfartsspärr vid 295
 
lite kul att en orörd -99 el -00 går snabbare än en -08

sjuk logik det där med 25 hk till, å sen montera en toppfartsspärr vid 295


Inte nu längre :) Fartspärren borttagen och PC monterad. Högre effekt och bättre vridmoment gör bra nytta i alla hastigheter.
 
r 77

Någon som behöver spritt nya delar till Busa 08? Jag har redan lagt beslag på kompletta hjul med distanser och bakdrevsenhet samt ryckutjämnare plus bakre stötdämparen :D Det är ju saker som går åt och en uppsättning extra fälgar är alltid bra för vinterdäcken :D

http://www.blocket.se/vi/16592596.htm?ca=12_s

hej, såg du hade köpt helsystem,är själv lite sugen på det,men dom skulle ha 18500kr för det när jag ringde en butik här i närheten:va såg att det var bra pris på motomummys,är det samma system som dom säljer i sverige?tänkte så det inte är en kopia?vad fick du ge med frakt och allt?hur lång leverans?
 
Jag köpte ett Yoshimura R-77 som inte är någon kopia. Priset inkl frakt och avgifter hamnade på strax under 7000 kr. Det är nästan bara viktminskningen på 16 kg värd :-) Jag kör med den medföljande dB-killern i, den sänker nivån från 102 till 98 dBA som jag har mätt upp, utan att ta ner prestanda märkbart. Vi får se vad dynon säger, ska bänka med och utan dB-killer om en dryg vecka. Då ska jag även prova om och hur mycket Power Commandern ger, den är tveksam genom att Busa 08 fungerar bra med helsystem utan PC. Har köpt en sådan också på MM.
 
Inte nu längre :) Fartspärren borttagen och PC monterad. Högre effekt och bättre vridmoment gör bra nytta i alla hastigheter.

har du haft nån tidigare busa än -08an? tänkte isf vilka skillnader man upplever i praktiken.
jag har en -03a limited, slipon, TRE-mod, + de andra vanliga uteseende grejorna
 
har du haft nån tidigare busa än -08an? tänkte isf vilka skillnader man upplever i praktiken.
jag har en -03a limited, slipon, TRE-mod, + de andra vanliga uteseende grejorna

Har bara provkört en -99a. Den svarade inte lika bra på gasen, hade dåliga bromsar och gick brett i kurvor (märkbart understyrd). De tråkiga chassiegenskaperna på 99an tror jag mest berodde på halvkassa däck på den individen och bromsarna kanske behövde servas. 99an kändes ändå så pass bra att jag satsade på en ny Busa. Jag hade läst en del tester om att Busa -08 hade förbättrats på punkterna ovan, vilket den visade sig ha gjort. Skillnaden i stor när jag kör 08an jämfört med 99an är att den nya har turbokänsla i mellanregistret, 99an fick piskas betydligt hårdare för att sticka iväg, men med lite varv så drog också den starkt.
 

Bifogat

  • FILE0035.JPG
    FILE0035.JPG
    105.1 KB · Visningar: 99
Last edited:
r77

Jag köpte ett Yoshimura R-77 som inte är någon kopia. Priset inkl frakt och avgifter hamnade på strax under 7000 kr. Det är nästan bara viktminskningen på 16 kg värd :-) Jag kör med den medföljande dB-killern i, den sänker nivån från 102 till 98 dBA som jag har mätt upp, utan att ta ner prestanda märkbart. Vi får se vad dynon säger, ska bänka med och utan dB-killer om en dryg vecka. Då ska jag även prova om och hur mycket Power Commandern ger, den är tveksam genom att Busa 08 fungerar bra med helsystem utan PC. Har köpt en sådan också på MM.

hej har beställt systemet nu från motomummy,men köpte ingen power commander,tänkte höra med dig om du har testat med powercommandern,om det vart nån skilnad?//christian
 
hej har beställt systemet nu från motomummy,men köpte ingen power commander,tänkte höra med dig om du har testat med powercommandern,om det vart nån skilnad?//christian

Har testat med PowerCommandern och tycker inte att de är någon dirket skillnad. Hojen kommer att bänkas nu på söndag och då hoppas jag hinna med att även bänka utan PC för att få direkt jämförelse. Om det blir någon skillnad till PCs fördel är den i vilket fall marginell, så mycket kan jag säga redan nu.

Det som man definitivt märker skillnad på är att köra med eller utan R-77 dB-killer. Hojen går kanonbra med dB-killer men tappar en del på slutet, i området 9500 rpm och uppåt.
 
r77

Har testat med PowerCommandern och tycker inte att de är någon dirket skillnad. Hojen kommer att bänkas nu på söndag och då hoppas jag hinna med att även bänka utan PC för att få direkt jämförelse. Om det blir någon skillnad till PCs fördel är den i vilket fall marginell, så mycket kan jag säga redan nu.

Det som man definitivt märker skillnad på är att köra med eller utan R-77 dB-killer. Hojen går kanonbra med dB-killer men tappar en del på slutet, i området 9500 rpm och uppåt.

ok,behöver man justera nått när man monterat systemet?behöver man byta till nått öppnare luftfilter tex?
 
ok,behöver man justera nått när man monterat systemet?behöver man byta till nått öppnare luftfilter tex?

Nej, den kommer att gå fint ändå. Det som kan bli aktuellt är att koppla bort 300-spärren som utgörs av en varvtalsbegränsning på 6an:)
 
Hej R1000! :) :) Har du beställt dekalerna på hayabusa.org. Av fujtech kanske?

Läckert! Kosta??
 
Najsss!

Hur beställde du dekalerna?....

Skicka ett PM till fujtech på http://www.hayabusa.org/forums/?act=SF;f=77

Han har ett paypalkonto som du kan sätta in kosing på när ni är överens om vad du ska ha. Med tanke på att han inte tar något för portot är det lika bra att köpa ett par satser om något gåt fel i monteringen. Jag köpte med och utan Hayabusa text . De utan denna text passade perfekt på sidokåpan enligt bild högre upp i tråden.
 
Nej det blev tyvärr inte tid att kolla hur kurvan ser ut när den bara går på lamdasonden som nu är urkopplad efter att PC IIIan monterades. Jag körde med R77 utan PC III ett tag och tyckte nog att den gick ungefär likandant, ingen större skillnad i vilket fall. Troligen var inte effektkurvan lika linjär då, sådant är inte helt lätt att känna med röv-dynon. Kör en bänkning utan PC III till att börja med innan du handlar PC. Om kurvan då ser ut som svanken på en häst är det bara att skaffa en PC III men det kan nog tänkas att den är OK utan PC III. Tittar man i mappen är det inga stora justeringar som görs i %-bränsle och PC påverkat bara det ena spridarparet.

Utan att överdriva kan jag dock däga att hojen nu är väldigt stark hela vägen till varvstoppet och att skillnaden mot när hojen hade originalsystem är STOR.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top