Hayabusa-tråden

Bänkade min helt original idag och fick nedanstående värden :) . Lite otydligt men det är 178 rwhp och 143 i vrid.//R

Intressant och bra effekt :)

Det visar också att ett helsystem ger bättre nytta än i vart fall jag hade trott, så när som på att toppeffekten inte är så imponerande från mätningen på min hoj. Däremot är effekten hög och linjär över området.

Bifogat

• busa vs BB.JPG
    busa vs BB.JPG
    183.4 KB · Visningar: 116
Mina siffror: nästan 170hk drygt 140nm
Micron helsystem med viper ljuddämpare + PC3
Bänkad av Peter Andersson på Hondacenter U.väsby

Bifogat

• Hayabusadyno2.jpg
    Hayabusadyno2.jpg
    161.4 KB · Visningar: 117
Intressant och bra effekt :)

Det visar också att ett helsystem ger bättre nytta än i vart fall jag hade trott, så när som på att toppeffekten inte är så imponerande från mätningen på min hoj. Däremot är effekten hög och linjär över området.

Jupp - fina och jämna kurvor är det man har mest nytta av iaf - helt klart. Kul att man fick en dragning före med original :tummenupp . Skall också ha ett R77 helsystem som är på väg :) . Räknar med 7 - 8 pållar till och jämnare kurva framförallt på vridet, så är man nöjd :) .//R

Mina siffror: nästan 170hk drygt 140nm
Micron helsystem med viper ljuddämpare + PC3
Bänkad av Peter Andersson på Hondacenter U.väsby

Vad är det för årsmodell på hojen då :confused: .?//R

Last edited:
Nope... Det är nog bara du... Funkar klockrent för mig...

Märkligt... kanske någon adm. som plockat mitt domän nu när jag bytt hoj:D

självklart, har du bytt till :mad: hynda åker du ut :arsele :D

närå, skoja bara... drar du iväg ett pm till mig med ditt ip nr så ska jag kolla upp det.

hmm, var det därför du inte följde med till Gbg..? hhuohondahrmm...

Hej! Har påbörjat ett streetfighterbygge på en Busa -08 och undrar om nån har koll på om det finns nån styrkrona med risers som passar?

Bajjkarn

Nu har jag bänkat med Pc3, Pipercross och R77 - blev 193 rwhp och 153,5 vrid :) .//R

Bifogat

• CIMG1781.JPG
    CIMG1781.JPG
    173.2 KB · Visningar: 129
*häller på lite mer ost som gratinering* :D

Ja då har man blivit med Busa då....

....och det känns så jeffla bra. :yoparty :) :D Kärlek vid första ögonkastet: en maffig svart (såklart) dam, årsmodell -08 med ynka 199,3 mil på mätaren vilar nu i garaget brevid Spettan....med lite tur och tajming fick jag dessutom loss henne till ett riktigt bra höstpris innan drevet han ikapp.

Tog en extra lång sväng i det fina vädret (sommar ju :D :tungan) och njöt av den perfekta mixen av silkeslen förfining, überbrutal
köttig råstyrka från alla varvtal och växlar och en balans som får den att känns mkt mindre och lättare än den faktiskt är.

Kan knappt bärga mig när jag får rasta henne på Gotland Ring nästa sommar...det kommer att bli riktigt kul :rock :hojbusa

....och det känns så jeffla bra. :yoparty :) :D Kärlek vid första ögonkastet: en maffig svart (såklart) dam, årsmodell -08 med ynka 199,3 mil på mätaren vilar nu i garaget brevid Spettan....med lite tur och tajming fick jag dessutom loss henne till ett riktigt bra höstpris innan drevet han ikapp.

Tog en extra lång sväng i det fina vädret (sommar ju :D :tungan) och njöt av den perfekta mixen av silkeslen förfining, überbrutal
köttig råstyrka från alla varvtal och växlar och en balans som får den att känns mkt mindre och lättare än den faktiskt är.

Kan knappt bärga mig när jag får rasta henne på Gotland Ring nästa sommar...det kommer att bli riktigt kul :rock :hojbusa

Bara att gratulera till ett bra val av hoj! Det är en grymt skön hoj att köra...
Se till att kliva in hos hayabusaklubben nu...! :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...