Hayabusa-tråden

Det här är något nytt va..? :hihi
SRAD.jpg


Mera seriöst så ser jag fram emot den dagen man får provköra en. För det är faktiskt väldigt intressant med en modern Euro5 HyperSport Tourer (y)
 
Det är något fräsigt, legendariskt nästan, med Hayabusa :) men även ZX-12 och liknande "skepp" när de först kom till marknaden.

Jag som funderar på båge till våren har allt i beaktande. Dock är helt flong nya bågar lite för dyra för mig men ack läckra.
 
Det här är något nytt va..? :hihi
View attachment 458582


Mera seriöst så ser jag fram emot den dagen man får provköra en. För det är faktiskt väldigt intressant med en modern Euro5 HyperSport Tourer (y)
Ett lysande exempel på Corporate bullshit citat:
Flow analysis was employed when developing the SRAD ducts on the new Hayabusa. The new design reduces pressure loss and increases the flow of pressurized air to the air cleaner while contributing to smother aerodynamics and a more exciting intake sound.
slut citat:
Är det vid kiosken man ska visa det spännande insugsljudet för de andra i kioskkön ? :zpy

Insugkanalen har som jag sett det bara två uppgifter.
Släppa in "kall" luft till luftboxen, inte varmluft från kylaren.
Skilja ut vatten från "kall" luften så luftfiltret inte dränks med vatten när det regnar eller när ägaren spolar insugsgallren med vatten.
Eller är en viktig del i Euro 5 godkännandet att helt enkelt dämpa insugsljudet så mycket i Insugskanalen så hojen får säljas ?

Lars Melin: Corporate Bullshit om språket mitt i city
 
Ett lysande exempel på Corporate bullshit citat:
Flow analysis was employed when developing the SRAD ducts on the new Hayabusa. The new design reduces pressure loss and increases the flow of pressurized air to the air cleaner while contributing to smother aerodynamics and a more exciting intake sound.
slut citat:
Är det vid kiosken man ska visa det spännande insugsljudet för de andra i kioskkön ? :zpy

Insugkanalen har som jag sett det bara två uppgifter.
Släppa in "kall" luft till luftboxen, inte varmluft från kylaren.
Skilja ut vatten från "kall" luften så luftfiltret inte dränks med vatten när det regnar eller när ägaren spolar insugsgallren med vatten.
Eller är en viktig del i Euro 5 godkännandet att helt enkelt dämpa insugsljudet så mycket i Insugskanalen så hojen får säljas ?

Lars Melin: Corporate Bullshit om språket mitt i city
Ptja.

Så länge den har ett eggande insugsljud så får de använda tomburkar om de känner för det.
Det är ju insugsljudet som är grejen, inte hur det låter när man står stilla och puttrar.

Euro5 är väl bara emissioner, inte ljudnivå, om jag förstår det hela rätt.
 
Ptja.

Så länge den har ett eggande insugsljud så får de använda tomburkar om de känner för det.
Det är ju insugsljudet som är grejen, inte hur det låter när man står stilla och puttrar.

Euro5 är väl bara emissioner, inte ljudnivå, om jag förstår det hela rätt.
Just ljudet man hör när en snubbe varvar den nya Hayabusa är inget som imponerar på mig, däremot kan Kawasaki den saken mycket bättre.
 
Ptja.

Så länge den har ett eggande insugsljud så får de använda tomburkar om de känner för det.
Det är ju insugsljudet som är grejen, inte hur det låter när man står stilla och puttrar.

Euro5 är väl bara emissioner, inte ljudnivå, om jag förstår det hela rätt.
Det har du bara missat citat:
Better shielding an covering by silencing foam, new absorber material, modifications of the inlet and exhaust system.
slut citat
från
 
Jag är glad att Suzuki har modet att släppa en sån här hoj. Coolt att de även fortsatte på konceptet både i utseende och motor. Världen blev genast bättre av att det kom en ny Busa! :rock
Håller med, det visar att allt inte måste vara likadant. :tummenupp
För den som vill klaga finns det naturligtvis alltid något men vi andra ser det positiva! :hej
 
Last edited:
Tillhör minoriteten som gillar den nya generationen. Förstår absolut de som är besvikna då den helt går ifrån det Hayabusa har stått för innan. Men det som har utvecklats och förbättrats på denna är precis det som jag är ute efter och har väntat på. Jag jämför den med Zzr1400 som är den enda i samma klass (hypersport-touring) och eftersom den inte tillverkas längre är Hayabusan nu helt ensam och enda valet för såna som jag. Har tidigare kört Zzr1400 och äldre Hayabusan och har verkligen längtat efter en modernisering av den klassen.

Kraft och Vrid vid toppen av registret är lägre, men betydligt starkare längre ner där det faktist spelar roll på gatan. Suzuki har helt släppt det här med att försöka slå 1000cc supersport och att vara snabbast och istället fokuserat på att släppa en MC mer fokuserad på touring och "vanlig" körning. Förstår därför att majoriteten är besvikna och tiden får visa om det var rätt väg att få av Suzuki. Den är redan slutsåld i vissa länder och slutsåld hos vissa återförsäljare i Sverige. Men då vet jag dock inte hur många som ska levereras visserligen. Jag har i alla fall bokat min och ser verkligen fram emot april/maj när leverans är beräknad.
 
Jag känner faktiskt en svag dragning till den nya busan, konstigt nog då det inte varit så med de tidigare modellerna.
Undrar hur 2022 Blackbird blir.
Tur att jag inte har plats eller råd med fler hojar.
 
Tillhör minoriteten som gillar den nya generationen. Förstår absolut de som är besvikna då den helt går ifrån det Hayabusa har stått för innan. Men det som har utvecklats och förbättrats på denna är precis det som jag är ute efter och har väntat på. Jag jämför den med Zzr1400 som är den enda i samma klass (hypersport-touring) och eftersom den inte tillverkas längre är Hayabusan nu helt ensam och enda valet för såna som jag. Har tidigare kört Zzr1400 och äldre Hayabusan och har verkligen längtat efter en modernisering av den klassen.

Kraft och Vrid vid toppen av registret är lägre, men betydligt starkare längre ner där det faktist spelar roll på gatan. Suzuki har helt släppt det här med att försöka slå 1000cc supersport och att vara snabbast och istället fokuserat på att släppa en MC mer fokuserad på touring och "vanlig" körning. Förstår därför att majoriteten är besvikna och tiden får visa om det var rätt väg att få av Suzuki. Den är redan slutsåld i vissa länder och slutsåld hos vissa återförsäljare i Sverige. Men då vet jag dock inte hur många som ska levereras visserligen. Jag har i alla fall bokat min och ser verkligen fram emot april/maj när leverans är beräknad.
Vad tror du och handlaren om priset, strax norr om 200 någonstans eller ?
 
Blocket är ett beroende den här tiden på året :)
Gillar faktiskt den nya bättre än dom gamla särskilt den svarta lacken fulsnygg men som visss säger då ser man inte det bakom styret :)
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top