Hayabusa-tråden

LOA

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Älghult
Hoj
Hayabusa -03 LE
-PLM- skrev:
2451031 Behöver nya hjullager fram, antar att original är svindyrt. Är det nån standarddimension så man kan köpa på nåt kullagerföretag?

Jepp, köpte själv på en "skf-butik".
Har letat runt bland mina papper men tyvärr inte hittat beteckningen på dom.
Fick rekomendationen från en verkstad att jag skulle fixa dom själv
med tanke på originalpriser å så...
Så hör med närmsta verkstad så får du nog tag i vad såna lager heter.
Dom jag köpte var dessutom tätade på båda sidor vilket inte originalen är...
 

lightvave

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
Kalix
Hoj
Hayabusa -99
Hej,bytte mina bak endast som finns att tillgå är orginal,däremot fram är det standardimision finns att köpa på välsorterade biltillbehörs firmor.Vad lagret har för betäckning står på lagrets tätning.
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Tjena alla busa åkare! Tycker att Hayabusan verkar vara en gudomlig hoj! Synd att jag måste vänta i 4 år till innan jag kan börja köra med en :( Finns det ens nån nackdel med den?! Förutom att den ger gamla tanter/gubbar hjärtattacker? :bow för alla er med Hayabusa! :bow
 

Bifogat

  • BusaShow.jpg
    BusaShow.jpg
    126 KB · Visningar: 151

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Tokholm
Hoj
GSX-R 1000
Wolfen skrev:
2467017 Synd att jag måste vänta i 4 år till innan jag kan börja köra med en

Hayabusa - Worth waiting for
:)

Finns inga nackdelar förutom den brutala försäkringspremien (men det har ju inget med hojen i sig att göra).
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
-Jolly- skrev:
2467967 Hayabusa - Worth waiting for
:)

Finns inga nackdelar förutom den brutala försäkringspremien (men det har ju inget med hojen i sig att göra).


Precis väntar man på något gott väntar man aldrig för länge! :yoparty
Just det ja den lär väll vara ganska så dyr att försäkra? Speciellt nu när "alliansen" vann också :(
 

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Busa -06
Wolfen skrev:
2467017 Tjena alla busa åkare! Tycker att Hayabusan verkar vara en gudomlig hoj! Synd att jag måste vänta i 4 år till innan jag kan börja köra med en :( Finns det ens nån nackdel med den?! Förutom att den ger gamla tanter/gubbar hjärtattacker? :bow för alla er med Hayabusa! :bow

Enda nackdelen jag kommer på är att man kan behöva ett extra ställ med sig första gångerna man kör,för när man vrider rullen i botten skiter man på sig:hihi
 

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Köper man en 99:a(många är reggade som 72 kw) så kan man komma undan billigt, jag betalar 3800 kr per år för min halvförsäkring. Detta gäller bara på ett bolag iofs. :D
 

joonnaas

nsr..
Gick med
3 Sep 2004
Ort
rimbo
Hoj
Rinaldi kittad Yamaha 450, Canon eos 350D, Honda crf50 -05(fast50s pimpad)
rocketer skrev:
....... Har själv 171 rwhp med Yoshi helrör, all avgasrening borttagen, stora luftburks modden d v s helt rensad, KN, pcII och mappad. Du bör ju ha en del åtgärder utöver detta för att få ut 202 i motorn?//R



har inte läst så jätte noga i tråden. men du hade möjligtvis inte din hoj inne på bänkning/mappning på mc varuhuset förra veckan? (14-15 sep) :)
 

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Vilhelmina
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
mikkeboz skrev:
2468130 Enda nackdelen jag kommer på är att man kan behöva ett extra ställ med sig första gångerna man kör,för när man vrider rullen i botten skiter man på sig:hihi

Hehe lär bli många ställ dådå :D
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
joonnaas skrev:
2468271 har inte läst så jätte noga i tråden. men du hade möjligtvis inte din hoj inne på bänkning/mappning på mc varuhuset förra veckan? (14-15 sep) :)

Nope - skulle dock ev vilja byta mitt pcII till en PCIII och få den bättre justerad :tummenupp . Tror det är en hel del busor som är moddade på det sättet.//R

mini_busa skrev:
2468221 Jag betalar 6800:- i helförsäkring helår....MEN då har jag ju tjejbonus, haft mc kort i snart 9 år och fyller 25 snart...man får ju lite bonus då.....

Men kolla runt NOGA, skiljer massor...fick pris på 49.900 helförsäkring helår på ett ställe.....

nu har jag Länsförsäkringar.....


Hmm - om du verkligen har den försäkringen så är det bara att gratulera - fick nästan dubbla min ålder :hihi för att få 6900/hel/hel i Sthlms området men jag klagar inte :yoparty .//R
 
Last edited:

Heppe

Gasgladare med åren!!
Gick med
6 May 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Hayabusa-03
Någon som fått ett samtal från Classic Bike och fått erbjudande om Suzukis "specialare" d.v.s en hood och en vanlig tröja med Hayabusatryck fram + bak + armen. Även Suzuki Racing logga på armen och ryggen. 1295:- för båda tröjorna. Fick hem dem idag och de ser helt ok ut. Enligt säljaren går erbjudandet ut till alla som köpt en ny busa i Sverige under åren. Någon mer som fått samma tröjerbjudande? Är lite fundersam, då suzuki orginalkläder brukar ha en liten tyglapp i nacken med suzuki inbroderat. Dessa har inte det. Dock snygga tröjor hur som helst. Någon?
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Heppe skrev:
2473409 Någon som fått ett samtal från Classic Bike och fått erbjudande om Suzukis "specialare" d.v.s en hood och en vanlig tröja med Hayabusatryck fram + bak + armen. Även Suzuki Racing logga på armen och ryggen. 1295:- för båda tröjorna. Fick hem dem idag och de ser helt ok ut. Enligt säljaren går erbjudandet ut till alla som köpt en ny busa i Sverige under åren. Någon mer som fått samma tröjerbjudande? Är lite fundersam, då suzuki orginalkläder brukar ha en liten tyglapp i nacken med suzuki inbroderat. Dessa har inte det. Dock snygga tröjor hur som helst. Någon?

Jupp - fick erbjudandet och har fått mina tröjor - känns fina och av bra kvalitet - bättre än förväntat - tänker nog behålla mina. Tog två vanliga tröjor/sweatshirts utan luvan - tänkte använda ev ena ovanpå skinnstället. Köpte en beg hoj förra hösten men fick ändå detta :tummenupp - känns seriöst iaf. Har hört att andra bil/hoj åkare med andra märken fått erbjudande.//R
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top