Hayabusa motor med mest effekt?

  • Thread starter Thread starter Jonathan
  • Start date Start date

Jonathan

Guest
Ja som sagt ovan, vilken har fått ur mest effekt ur en Hayabusa motor?

Vet att ghostrider har fått ut ca 500 hk på bakhjulet.
En annan kille, som det för övrigt var film på här förut, hade väl fått ut 640 hk.

Lite nyfiken av mig bara:)

/Jonathan
 
uggla skrev:
Finns det inte dom som krämmat ut närmare 1000hk ur en busa? :va


1000hk ...hm vette fan låter lite väl mkt, grund å botten är det ju bara en 1,3 l motor. men men. Se länk " http://www.mc-xpress.com/ " klicka under records. sen har ni där en busa som är bänkad till 685hk. Så 325hk till. Är det rimmligt om man kollar på det där bygget ?

my 2 cents...
//k
 
Crille skrev:
Har hört att Marklund har tagit ut 800Hk ur en busa motor nyligen...
tycker att det låter lite väl ortoligt.. supramannen har tex 1100 kusar med racingsoppa.. och den motorn är mer än dubbelt så stor(?)
 
MikkE skrev:
tycker att det låter lite väl ortoligt.. supramannen har tex 1100 kusar med racingsoppa.. och den motorn är mer än dubbelt så stor(?)


Jo, men supramannen kör med sin. Marklunds motor har väl aldrig suttit i ett chassi? Frågan är hur länge den skulle hålla om man verkligen skulle KÖRA med den
 
Så då är det bara snack att Marklund har byggt en Busa maskin med 800Hk????? men han byggde ju en med 740Hk som dom släppte en film på var det fejk eller????

Hämtade filmen genom en länk på www.bike.se sidan


World strongest gasoline motorcycle? Saxat från Marklunds sida...
Owner: Krister Johansson, Gothenburg, Sweden.

Cyl.volume: Stock 1300cc.
Pistons: JE Turbo.
Cylinder: Stock with iron sleeves.
Ported cylinderhead with bigger valves.
Tested power in dyno: 504 kW (685 hp) at 2.3 bar and 10200 rpm.
Watercooled intercooler.
Carillo rods.
MC Xpress cylinder head bolts M12.
PA pressure lock up clutch
 
Last edited:
kalle_a skrev:
1000hk ...hm vette fan låter lite väl mkt, grund å botten är det ju bara en 1,3 l motor. men men. Se länk " http://www.mc-xpress.com/ " klicka under records. sen har ni där en busa som är bänkad till 685hk. Så 325hk till. Är det rimmligt om man kollar på det där bygget ?

my 2 cents...
//k


De "äldre" formel 1 motorerna på 1500 cc plockade man ut ca 1500 hp som mest på "kval varv" så omöjlich är d nog knappast
 
No1 skrev:
Marklunds motorer håller!!!

Mmm, man kan ju notera att han skjuter motorn under 685hp repan också.

Men visst, kan man få ut 230hp ur en turboladdad 250 cc så ska det ju gå att plocka ut över 1000 på en 1,3 litersmaskin.

/J
 
RG500-Johannes skrev:
Mmm, man kan ju notera att han skjuter motorn under 685hp repan också.

Den gikk INTE sønder under 685 k repan. Derimot gikk en annen motor sønder på 590 hk.

Den motoren på 685 holl så lenge den var i Sverige men de hadde problem med tandingen. Så snart dem laddet mere enn 2,2 bars tryck ville ikke orginal tandingen ( och ei heller Dyna 4000 tandingen ) mere.

Sen ble motoren montert i et chassie og sendt til USA for en dyno shootout. Når den kom dit så separete koplingskorgen seg och "game over".

Senere ble hele hojen kjøpt opp av en Amerikansk millionær som eier 6-7 Hayabusa turbo hojer fra før och denne uken har Erik Marklund vært i Usa for å få 700 + hk ut av den. Jeg skal til Mc.Xpress i morgen ( Fredag ) så da får jeg vite hvordan det gikk...

Yngve... Hayabusa 1600 med 240 RWHP UTEN Turbo och UTAN N2O
 
Ahaaaa är det din hoj Marklund vill lägga turbo på???? Hört talas om någon norrman som har en vass busa som Marklund vill lägga lite stressfläkt på...
 
Last edited:
Läste i nån tidning häromdan att jänkarna hade jobbat fram ett V8-block till Busa cyllar o toppar... Kan ju bli en rätt kul motor...

Nån som vet mer?

HA DE GÔTT
 
Ludde skrev:
Läste i nån tidning häromdan att jänkarna hade jobbat fram ett V8-block till Busa cyllar o toppar... Kan ju bli en rätt kul motor...

Nån som vet mer?

HA DE GÔTT

hehe jo det hade ju varit ganska kaxigt med en 2,6l v8 twinturbo på 800-1000hk :yoparty
lr upborrad till 3.2l :Bugar
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top