Hayabusa,en bra instegcykel??

fl168 skrev:
Har köpt en Hayabusa,tycker det är en bra instegscykel,vad tycker ni ?Jag kör upp på Torsdag! Man behöver inte varva så mycket,och det finns pulver så det räcker...

:kocko
Ska du satsa på att komma med i statistiken direkt eller ska du lära dig att köra hoj först?
:död
 
bsajanne skrev:
:kocko
Ska du satsa på att komma med i statistiken direkt eller ska du lära dig att köra hoj först?
:död

Bajsjanne,
för att lära sig att köra hoj måste man ha en...Det de flesta som skickar din typ av inlägg inte har fattat,är att det finns gas på motorcykeln,och att man får faktiskt sköta gasen själv !
Jag börjar tröttna på alla världsmästare därute,och ångrar mitt inlägg djupt.Jag lade in det med glimten i ögat,men det är tydligen få som fattat det..Så snälla ge er nu.
 
fl168 skrev:
Bajsjanne,
för att lära sig att köra hoj måste man ha en...Det de flesta som skickar din typ av inlägg inte har fattat,är att det finns gas på motorcykeln,och att man får faktiskt sköta gasen själv !
Jag börjar tröttna på alla världsmästare därute,och ångrar mitt inlägg djupt.Jag lade in det med glimten i ögat,men det är tydligen få som fattat det..Så snälla ge er nu.

Ok, jag ger mig. När man inte känner alla på SH så är det inte lätt att veta vad som är sant eller ett stort skämt.
Du vet bergis inte vad BSA står för?

Blivande världsmästare i (ska fundera ut nånting som ingen annan kan)
//BsaJanne
 
bsajanne skrev:
Ok, jag ger mig. När man inte känner alla på SH så är det inte lätt att veta vad som är sant eller ett stort skämt.
Du vet bergis inte vad BSA står för?

Blivande världsmästare i (ska fundera ut nånting som ingen annan kan)
//BsaJanne

Är det ett stort skämt att jag köpt en Hayabusa som förstacykel? Det är blodigt allvar.Provkör en så fattar du varför jag köpte en direkt ! Och du,det finns möjlighet att gasa själv...Det är också sant,trots att de flesta inte tycks tro det !
 
fl168 skrev:
Är det ett stort skämt att jag köpt en Hayabusa som förstacykel? Det är blodigt allvar.Provkör en så fattar du varför jag köpte en direkt ! Och du,det finns möjlighet att gasa själv...Det är också sant,trots att de flesta inte tycks tro det !

Stå på dig! sålänge du har råd och inte skenförsäkrar så är det jävligt bra och helt upp till dig själv vad du vill köra!!!

Och suckapuckeln är så sexy! :tummenupp
 
fl168 skrev:
Jag är grymt avundsjuk på dig som bor i Skövde...Det är nog alla här på forumet Hannez ! Det var det bästa jag gjort hittills,när jag flyttade därifrån...Vad fick du för Dakotan förresten?
Skaffa körkort innan du börjar kaxxa jävla fucko, jag kan inte rå för att din morsa o farsa är kusiner.
 
Robbano skrev:
Jag är uppriktigt ledsen, men du måste för fan lära dig att skriva lite bättre...
Syrran på 9 bast har mer punkter i sina meningar än vad du har... :rofl

Lycka till!
Kram Robban

schhhhhhsssstt mobbas du när du e lärling också? :kocko :kocko . jag är väll medveten i att jag skiter i många "." o "," men alla födes inte lika perfekt som dig eller hur?! Sen att jag stavar som en kråka är ju en sak också, men men jag födes i skogen på en tuva :rolleyes: e det något fel med det eller? :rolleyes:
 
Lam-Kaka skrev:
Visst man kan dö av en metior i skalen också eller dylikt men man behöver inte utmana ödet hur mycket som helst lika dumt som en jag såg som körde med en r1 och hade en riktig nos tub på höger sida ovanför ljuddämparen det var väll inte så farligt med det men han körde ju inte så snällt heller han hade kört så hårt så tubben var lite skrapad :brinnerup . Det kan bli fin smäll det om det blir hål i den.

Lustgas (Dikväveoxid) kan inte brinna och är därmed ingen explosiv gas..
Däremot har den högre syrekoncentration än vanlig luft vilket kan bidra till en mer våldsam brand då den ju ges mer "bränsle"

Dock så är tuberna oftast utrustade med sprängbleck som ska släppa ut gasen..

fl168 Grattis till en fin hoj! :banana

Själv har jag precis köpt mig en R1a att övningsköra på och jag är riktigt nöjd.. =)

Blir ut o gnida hela helgen nu när det är marknad på hemmaplan och om vädergudarna tillåter och lögnarna på tv4 har rätt så hoppas jag på fint väder :tungan

Hoppas du kan slänga upp lite bilder sen :gnissla

Kör med förstånd! :7peta
 
Min åsikt:
1:50cc, 2:125... 600, 1000+ :nicka :yoparty !
1:1000+.. :rullandeu :skrämd :nurse :kryckor :crash ?
Känn dig fri att ignorera den totalt.

Är man 30+ och köper en busa för att den är snygg kanske det går att överleva :tummenupp Motorvägslok av rang för övrigt, skulle gärna glida ner till spanien/italien på en.

20åring som köper en som första hoj däremot.. :död
 
Raskus skrev:
10 laxar per år för en hajJabusa?
Hm. Läge att återuppväcka ngn skenförsäkrarspekulationstråd igen nu eller?

Skenförsäkra när man är snart 40 och bor på vischan? Hmm... T&H har faktiskt billiga MC-försäkringar för gamlingar. Vet inte riktigt var gränserna går men har för mig att det är en gräns vid 35. Så 10k för hel/hel låter inte alls orimligt.

Angående hojvalet är det väl bara att gratulera till ett köp som du verkar nöjd med. Stäng öronen när moralkärringarna börjar bjäbba :D Det hänger betydligt mer på föraren än på hojen när man ska avgöra om en viss modell är "bra" som förstahoj. Visst är en snällare hoj naturligtvis ett bättre förstaval, men då kan man ju likagärna säga att en snällare hoj är ett bättre tredjeval också, för de som kört i 5+ år. Så kan man ju alltid argumentera.
Nej, kör bara med insidan så får du inte mer problem än vad du skulle fått på en 600-ing.

Har inte själv testat en busa, men skulle gärna vilja göra det. Köpte själv en gammal fireblade på ca 130 hk förra sommaren som 1a-hoj, och det var inga som helst problem att tygla den, trots hela världens farohågor om ditten och datten. Det enda jag hade lite problem med de första turerna var att vänja mig vid körställningen efter att ha suttit upprätt på körskolans brukshojar (gsx750) i ett par månader.

Lycka till :tummenupp
 
PULKA skrev:
Hur e de i övrigt o köra? funderar på en sådan 00-03 kanske till nästa år

funderar eventuelt på o toura lite runt i europa 05 eller 06

och så e det en attans stilig hoj med den dära rätta suzukiquasimodopuckeln som faller en i smaken

Det är en kanon hoj. Det finns alltid lite extra kraft. Hyfsat lättsvängd är den oxå. Jag har själv inte tourat mer än ca 40mil med den, men det var inga problem alls. Det enda är väl att det kan vara svårt att hålla igen gasen när man börjar bli uttråkad, eller hittar krokiga vägar.

Har man uppnått en viss mognad i sitt körande så är det inte någon konstig hoj att köra. Gasen är ställbar. Har man dock svårt att hålla sig lugn med gasen kan hemska saker hända MYCKET fort.
 
HanneZ skrev:
Skaffa körkort innan du börjar kaxxa jävla fucko, jag kan inte rå för att din morsa o farsa är kusiner.

Du min lille vän,jag hade körkort när du gick i blöjor ! En anledning till att du hela tiden drar upp samma sak,inavel,är kanske att du är orolig om det gäller dig själv?
 
fl168 skrev:
Bajsjanne,
för att lära sig att köra hoj måste man ha en...Det de flesta som skickar din typ av inlägg inte har fattat,är att det finns gas på motorcykeln,och att man får faktiskt sköta gasen själv !
Jag börjar tröttna på alla världsmästare därute,och ångrar mitt inlägg djupt.Jag lade in det med glimten i ögat,men det är tydligen få som fattat det..Så snälla ge er nu.


Men va fan....hur naiv får man vara??? :4skrika Tror du verkligen att du kommer att hålla igen och fisåka på en Busa?? Den ÄR lättkörd vilket är kanon för en erfaren förare. För en rookie är den känslan bara försåtlig...med tyngden och besten till motor så kommer du att tänja på gränserna gradvis (fråga vilken hojåkare som helst)....du kommer att tycka "fan jag är ju rätt bra på det här" tills den dagen du åker rakt fram eller bromsar på dig i en kurva som du missbedömt. Det händer ALLA förr eller senare....för en rookie på en Busa kan det gå riktigt illa. Därför, en än gång: skaffa något mer lätthanterligt och vänta med Busan tills du är duktig nog att hantera en hoj som gör 300 knyck utan synbar ansträngning.
 
Några år på hoj bör man ha + ha kört ett antal 1000 mil + ha kommit över det värsta testosteronflödet :cdevil , mao minst 25 år gammal. Busan är det lätt att bli helfrälst i :Bugar , tack vare det vrid och gasrespons, typ ögonaböj, som den besitter :yoparty ! Som instegshoj, knappast :kryckor ! Men, till syvende och sist, ligger kugghjulen rätt i huvudet på den som kör och man inte låter sig hetsas av omgivningen, shoot :tummenupp !

Busan jag köpte, för ett par år sedan, gav ifrån sig rökpuffar, då man vred på. Bänkade hojen med resultatet 140 hk, alltså 20 pållar på rymmen :confused: ! Lyfte på ventilkåpan och såg att kedjan hade rappat en kugg. Avgaskammen justerades, ny bänkkörning visade 160 hk. :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top