Hayabusa eller Gammel 1100 r

h01hmt skrev:
vilken modell är snyggast?
gixxer 1100 91/92 eller Hayabusa
snart äger jag en av vardera[/QUOTE :tummenupp Har alltid tyckt att Busan är det fulaste som finns, men den där var ju snygg!

Ehrrm....det finns ingen modell som heter GSX 1100 R mig veterligen...ha lite respekt för en klassiker tack... :7peta

Busan är brutal men "kroknäsan" och ensitscutsen tar ju inga designpriser....så jag säger gammelgixxern för en cleanare look... :Bugar

Last edited:
Kay skrev:
Den ena ser ut som en plogbil på 2 hjul, och den andre ser ut som en belgisk blå-tjur, sprutlackerad i silver och blått... men måste man säga någon säger jag busan.
Din dussinhoj är fortfarande en dussinhoj trots vulgolack och pimp, dessutom ska jag köra ifrån dig i sommar :D

andersbrink skrev:
Om vi säger så här... det är rätt skoj att köra ifrån en Busa med en turbo-gsxr.
Jag menar turbo hojar har ju alltid haft en jävla drag så det spelar ju ingen roll
vad man kör i mot har man en turbocykel så kör man ifrån om det inte är en liten en förstås :tummenupp OBS rakt fram iallafall så sliper vi den diskutionen. :hihi

Kawarider skrev:
h01hmt skrev:
snart äger jag en av vardera[/QUOTE :tummenupp Har alltid tyckt att Busan är det fulaste som finns, men den där var ju snygg!
Jag gillar båda och har också ägt -90 -92 1100 men allt efter åren går så tycker jag att 1100 börjar se lite gammal ut men fortfarande frän. men i detta fall så får busan vinna. :hihi

hayabusaking skrev:
Jag gillar båda och har också ägt -90 -92 1100 men allt efter åren går så tycker jag att 1100 börjar se lite gammal ut men fortfarande frän. men i detta fall så får busan vinna. :hihi
Jag har själv en -90:a, den är inte speciellt snygg tycker jag men den har en brutal charm och funkar bra på strippen, dock har den inte mycket att hämta jämfört med en Busa om den är otrimmad.

Busan är inte speciellt vacker den heller, den vackraste hojen måste vara en gammal fin Katana :)

Dom nya plastgrisarna ser ju likadana ut :D

Hayabusan har ollonform på lite för måmga ställen för att klassas som vacker. Gixxern e väl mer rå än vacker :confused:

GSXR1100R skrev:
Din dussinhoj är fortfarande en dussinhoj trots vulgolack och pimp, dessutom ska jag köra ifrån dig i sommar :D

Mmm, rädd för att du kommer göra det... Du är faktiskt rätt kvick på strippen, men en sak ska du veta; jag kommer wheela fett´ifrån dig :Fakta
-kanske beroende på att en sådan där blysläde inte går upp på rumpan ens om man vill va? ;)

Närå! din Gammelgixxer är helig o fin faktiskt, gillar den :)

Kay skrev:
Mmm, rädd för att du kommer göra det... Du är faktiskt rätt kvick på strippen, men en sak ska du veta; jag kommer wheela fett´ifrån dig :Fakta
-kanske beroende på att en sådan där blysläde inte går upp på rumpan ens om man vill va? ;)

Shit jag kan ju inte ens wheela :(

Kay skrev:

helt rätt, en gammelgixxers rumpa är inte varje mans egendom, det krävs teknik....din Retta är rena ludret i jämförelse. :D (och ja, egentligen är jag mest avundsjuk för att inte jag oxå har en..)

Tycker man borde vända på frågan och fråga vilken som är fulast då ingen av dem är särskillt snygg enligt mig. En Gixxer-04 däremot :yoparty

=Drex= skrev:
Hehe gixxern på bilden e min så mitt svar blir ju enkelt! :D Har aldrig gillat designen på busan..
haha tänkte att ägaren skulle dyka upp...
förlåt att jag använde din bild

h01hmt skrev:

Frågan är felställd!
Gammelgixxer går att bygga om så den ser OK ut,
med busan är helt kört. :smasha

Gammel gixxern är klart snyggare, haft en 91á och en 94á
91-92 är snyggaste årsmodellen, råa

Sen ser ju busan ut som en blöt lax...skumma färger,
fast skulle gärna ha en med gixxer-tusen kåpor :D :rofl

Nyheter