hejsan gott folk!
Då va det dags för ett nytt projekt och jag behöver eran hjälp igen!
Projektet i fråga är en Catamaran båt med dubbla Hayabusa 1300 snurror, en "Miss Geico" kopia i mindre format.
I en båt så behöver man ju ingen växellåda då man tar ut all effekt direkt på veven.
Så första frågan är väll om det är möjligt att montera bort så pass mycket av växellådan att jag kan komma åt att fästa en "hubb" på vevaxeln? Utan att kapa sönder blocket!?
Sen har jag en idé om att turboladda motorerna då jag tycker att 2x175hk låter lite fjompigt.
Men hur fungerar det ute på sjön om någon vet?
Med en båt så kör man i "ständig uppförsbacke" så det blir ganska mycket påfrestning på motorerna.
Kommer spikningar att uppstå vid minsta lilla laddtryck?
Sen vore alla info om hayabusa 1300 motorn mellan 01-07 av intresse
Tack på förhand för svar!
// Victor
Då va det dags för ett nytt projekt och jag behöver eran hjälp igen!
Projektet i fråga är en Catamaran båt med dubbla Hayabusa 1300 snurror, en "Miss Geico" kopia i mindre format.
I en båt så behöver man ju ingen växellåda då man tar ut all effekt direkt på veven.
Så första frågan är väll om det är möjligt att montera bort så pass mycket av växellådan att jag kan komma åt att fästa en "hubb" på vevaxeln? Utan att kapa sönder blocket!?
Sen har jag en idé om att turboladda motorerna då jag tycker att 2x175hk låter lite fjompigt.
Men hur fungerar det ute på sjön om någon vet?
Med en båt så kör man i "ständig uppförsbacke" så det blir ganska mycket påfrestning på motorerna.
Kommer spikningar att uppstå vid minsta lilla laddtryck?
Sen vore alla info om hayabusa 1300 motorn mellan 01-07 av intresse
Tack på förhand för svar!
// Victor