xfader
xf vs asfalt: 0 - 3
Börja grina 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men nybörjare brukar ha för bråttom även där.Kajan skrev:2421224krypkorning ar som sex
Practice, practice, practice![]()
Cykelstyre skrev:2421181Jag använde också bromsen (fot) när jag gjorde den delen. Hur reglerar (bromsar) man hastigheten med kopplingen?![]()
HanneZ skrev:2420902Säsongen är snart slut ändå
Krille-666 skrev:2420958OT
ska du med ut idag samling medis 17.30
man får köra min hoj på mellan kort
Lite OT här. Tycker det är väldigt märkligt att man inte får använda bromsen som man vill. När jag visade upp några garagevändningar för trafikskoleläraren så hade jag bakbromsen i konstant och bara reglerade med gasen och kopplingen för att få det att flyta på fint men det var ju fel och fick det förklarat som du skrev.SheDevil skrev:2421236Tog körkortet två veckor sen. Krypkörningen görs med kopplingen, men OM hojen går för fort fram får man använda bromsen, för att ta ned farten, inte för att hålla balansen.
/SheDevil
Zebba skrev:2421025OM vi säger så här. De var inte balansen eller att jag inte kunde krypa fram de var att jag hade dålig planering INTE ATT JAG SKULLE VARA DÅLIG ATT HANTERA EN HOJ!!. Är det inte viktigare att jag kan planera i trafiken istället för att ha en bra planering runt en kona. Satte undanmanöver banan å bromstestet klockrent. Men jag tog mig genom banan runt 180 graders svängen men på vägen tillbaka så låg jag lite efter i svängarna. Å då har jag dålig planering. Därför inte säker.
Du kan använda bara kopplingen för att reglera hastigheten med en del övning.SheDevil skrev:2421236Tog körkortet två veckor sen. Krypkörningen görs med kopplingen, men OM hojen går för fort fram får man använda bromsen, för att ta ned farten, inte för att hålla balansen.
/SheDevil
Zebba skrev:2420982Jag menar inte den när man ska bromsa å åka förbi ett hinder de kan hända. MEN EN 180 graders sväng utan att sätta ner fötterna. när SKA man göra en sådan sätter hellre ner en fot för säkerhetens skull.
Zebba skrev:2421203Nån som kan svara lite trevligt va roligt. De e få på detta forum som kan de.
Roligt att ingen läsar vad man skriver. Jag ger upp för här på detta forum får man inge bra svar. Så fort folk får chansen att tryckar ner så gör ni de. Om någon läser vad jag skriver så blev jag inte kuggad på att jag inte kunde hantera min hoj. Men va spelar de för roll va man skriver ingen läser ändå va man skriver. Å när ni väl läser så försöker ni hitta minsta fel för att peka FEL FEL FEL.
Detsamma gäller alla avåkningar, det är vägingengören som har gjort felChronic skrev:2421336Buhu..jag KAN VISST köra hoj, det är provet det är fel på buhuhu....
Zebba skrev:2421005Okej så du gör en U-sväng i sakta gå fart. Enligt vägverket toriprov ska du göra en u-sväng till vänster på trafikerad väg......NEJ du ska svänga av på lämplig väg till höger sedan hitta en plats lämplig att vända cykeln inte vända mitt på vägen. Så din usväng är inte trafiksäker bara så du vet
Zebba skrev:2420893Missa på min uppkörning idag. SÅÅÅ skoj.![]()
Skulle köra de där kryp testet. Den där banan med fem konar som står på en rad. VA fan har de me hur man är som hojåkare. Hade problem med sista konan kom inte rätt så jag missa på tillbaka vägen. Kör då också en Gixxxer 750 så de e ju en lätt hoj. Den där jävla kuken skulle jag gärna se hoppa på min hoj å köra banan. För de e ju ett krav för att få köra hoj på vägen att man ska klara de. Men när man tar körkort är de inte så att man ska kunna köra vilken hoj som helst säker på vägen. Så då borde han ju också kunna slänga runt den där utan problem. Hur skulle han ha gjort om jag kom med en HD med långgaffel den skulle aldrig gå igenom. Å så säger han att de här skulle simulera en krypkörning på essingeleden!! MEN VA FAN E HAN HELT DUM vem kör sick sack körtning i sakta gå fart utan att sätta i fötterna å sedan göra en 180 graders sväng. Om jag åker på essingeleden å de e kö. Å jag sätter ner mina fötter då är jag alltså inte en säker förare. Allt annat gick hur bra som helst. MEn enligt honom så är jag inte säker i trafiken för att jag inte kan krypa fram. OM jag skulle åka dit med en offroad hoj å så är de ju piss enkelt å så klarar man kortet åker hem å slänger sig på gixxern då borde ju inte mitt körkort vara giltigt för den kan jag inte krypa med. Å de roliga va att de tycker att man ska ha en annan hoj vid uppkörningen men ska inte dessa banor vara anpassade så de ska passa alla. Hoppas inte att jag möter honom nån dag![]()
RW skrev:2421172Saxat från VV:
"Manöverprovets lågfartsdel skall utföras enligt figur 1-2 eller figur 3-4. Förrättningsmannen avgör vilket alternativ som skall genomföras. Hastigheten skall regleras med kopplingen (krypkörning).
Förrättningsmannen skall före provet avgöra om starten ...."
Som jag tolkar detta har Tettes körskola rätt, man skall använda kopplingen och inte bromsen. Verkar som om inte alla körskolor lär ut rätt och vissa uppkörningsmän (förättningsmanen) vet om vilka regler som är gällande (om de godkänt en bromsande uppkörare). Jaja, det kan jag ju skita i....![]()
Krille-666 skrev:2420936Säg till nästa gång så kan du låna min motardSå ska du se att det är liiiite lättare
![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten