HATAR konbana

Tror du han kuggade dig för att vara taskig eller? Nej du klarade inte banan, därför kuggade han dig.

Zebba skrev:
2420893 Missa på min uppkörning idag. SÅÅÅ skoj.:mad:

Mmmm jag förstår dig verkligen. Gixxer 750 är en väldigt ovanlig hoj, det är nog ingen som klarat köra upp med den på första försöket.
-Dessutom har säkert inspektören fuskat och ställt konorna närmare varandra än vad dom ska va.

Jag menar inte den när man ska bromsa å åka förbi ett hinder de kan hända. MEN EN 180 graders sväng utan att sätta ner fötterna. när SKA man göra en sådan sätter hellre ner en fot för säkerhetens skull.

Det är ju knappast så att du inte visst om exakt vilka övningar som väntade dig på uppkörningen, eller hur? Hade du övat mer skulle du klarat det. Gör om, gör rätt. :tummenupp

Ganska roligt på detta forum hur många snackar om hur fort alla kör drar ifrån snuten å allt sådant. Bakhjulsåkning m.m å de e hur nice som helt å att snutarna e svin å varför de ska lägga sig i hela tiden. Men nu klaga man på en övning på uppkörningen. Å då ska vi försvara de heligt till alla medel. Som en sa här jag skulle inte vilja ha en som inte klara konbanan vid bilen i kön. Nä men jag vill inte ha en hoj i fronten på bulten i 200 eller en i vindruten som klantar sig på bakhjulet. Men sådan är ju ett säker uppträdande i trafiken.

Zebba skrev:
2420982 Jag menar inte den när man ska bromsa å åka förbi ett hinder de kan hända. MEN EN 180 graders sväng utan att sätta ner fötterna. när SKA man göra en sådan sätter hellre ner en fot för säkerhetens skull.

T.ex vid en u-sväng när det är mycket trafik runtomkring? När du inte vill blockera trafiken genom att stanna tvärs mellan mötade och din fil?

Finns nog fler bra såna exempel.

Zebba skrev:
2420988 Ganska roligt på detta forum hur många snackar om hur fort alla kör drar ifrån snuten å allt sådant. Bakhjulsåkning m.m å de e hur nice som helt å att snutarna e svin å varför de ska lägga sig i hela tiden. Men nu klaga man på en övning på uppkörningen. Å då ska vi försvara de heligt till alla medel. Som en sa här jag skulle inte vilja ha en som inte klara konbanan vid bilen i kön. Nä men jag vill inte ha en hoj i fronten på bulten i 200 eller en i vindruten som klantar sig på bakhjulet. Men sådan är ju ett säker uppträdande i trafiken.
Nja, det är mest dårar som skryter om sitt dårskap. Så lägg inte alla i det facket. Bakhjulskörning i sig är det ju inget fel på om det görs vid rätt tillfälle.

Beklagar, bättre lycka nästa gång. Försök att tänka på att dom gör detta för din skull och inte för att jävlas. Sen om det har med verkligheten att göra, det kan man diskutera

Okej så du gör en U-sväng i sakta gå fart. Enligt vägverket toriprov ska du göra en u-sväng till vänster på trafikerad väg......NEJ du ska svänga av på lämplig väg till höger sedan hitta en plats lämplig att vända cykeln inte vända mitt på vägen. Så din usväng är inte trafiksäker bara så du vet

Lågfartsprovet finns där för att lära dig balans, vilket inte känns så dåligt att kunna eller hur?

Zebba skrev:
2421005 Okej så du gör en U-sväng i sakta gå fart. Enligt vägverket toriprov ska du göra en u-sväng till vänster på trafikerad väg......NEJ du ska svänga av på lämplig väg till höger sedan hitta en plats lämplig att vända cykeln inte vända mitt på vägen. Så din usväng är inte trafiksäker bara så du vet

Som du själv poängterat är inte vägverkets prov alltid förankrade i hur ett lagmässigt beteende i trafiken ska ske.

Men faktum är att kunskaperna dom vill att man ska kunna kommer väl till pass i min situation ovan. Sen om det inte är 100% korrekt i lagmässig mening.

fine.

hmmm

tror inte att det är just 180 gradersvändningen man vill kolla om man klarar, utan man skall mer bevisa att man kan hantera och balansera cykeln med hjälp av gas o broms, mao koll på grejjorna helt enkelt.

/47

Zebba skrev:
2421005 Okej så du gör en U-sväng i sakta gå fart. Enligt vägverket toriprov ska du göra en u-sväng till vänster på trafikerad väg......NEJ du ska svänga av på lämplig väg till höger sedan hitta en plats lämplig att vända cykeln inte vända mitt på vägen. Så din usväng är inte trafiksäker bara så du vet
Försök citera när du skriver direkt till någon, det blir lättare att svara då.

Nej som jag skrev så känns inte testet så nära verkligenheten, det är ju dock omöjligt för dig att påverka. Försöker du vända vindar o så också o blir förbannad när det inte går? :)

Zebba skrev:
2420982 Jag menar inte den när man ska bromsa å åka förbi ett hinder de kan hända. MEN EN 180 graders sväng utan att sätta ner fötterna. när SKA man göra en sådan sätter hellre ner en fot för säkerhetens skull.
ska du åka hoj eller gå på promenad? Du kan ju inte hålla på och ställa föttrena på marken så fort du ska åka långsamt. Klarar man inte göra en 180 graders sväng utan att ställa ner fötterna så har man inte koll på hojen och bör öva mer.

Zebba skrev:
2420988 Ganska roligt på detta forum hur många snackar om hur fort alla kör drar ifrån snuten å allt sådant. Bakhjulsåkning m.m å de e hur nice som helt å att snutarna e svin å varför de ska lägga sig i hela tiden. Men nu klaga man på en övning på uppkörningen. Å då ska vi försvara de heligt till alla medel. Som en sa här jag skulle inte vilja ha en som inte klara konbanan vid bilen i kön. Nä men jag vill inte ha en hoj i fronten på bulten i 200 eller en i vindruten som klantar sig på bakhjulet. Men sådan är ju ett säker uppträdande i trafiken.
läser man dina inlägg och hur du reagerar så är det inte bara körmässigt du inte är mogen att köra hoj. Ta och lugna ner dig lite. Vad har bakhjulsåkning med denna diskution att göra? Klart som fan att det är trist och bli kuggad men du klarade inte av en övning som ingår i uppkörningen, ska de börja titta mellan fingrarna, var ska de dra gränsen, ska de släppa genom folk som inte kan bromsa också kanske?

När jag tog kortet så hade jag problem med garagevändningen, fick öva och öva, till slut satt den och jag klarade uppkörningen men tyckte ndå den var svår. Nu när man har haft kort ett tag så provade jag att göra den och fattar inte hur jag kunde ha problem med den, var ju skitenkelt nu när manhar en del hojvana. Öva mer så ska du se att konbanan sitter och lyssna på folk som har kort istället för att lacka ut, de har en del att lära ut till dig.

OM vi säger så här. De var inte balansen eller att jag inte kunde krypa fram de var att jag hade dålig planering INTE ATT JAG SKULLE VARA DÅLIG ATT HANTERA EN HOJ!!. Är det inte viktigare att jag kan planera i trafiken istället för att ha en bra planering runt en kona. Satte undanmanöver banan å bromstestet klockrent. Men jag tog mig genom banan runt 180 graders svängen men på vägen tillbaka så låg jag lite efter i svängarna. Å då har jag dålig planering. Därför inte säker.

Zebba skrev:
2421025 OM vi säger så här. De var inte balansen eller att jag inte kunde krypa fram de var att jag hade dålig planering INTE ATT JAG SKULLE VARA DÅLIG ATT HANTERA EN HOJ!!. Är det inte viktigare att jag kan planera i trafiken istället för att ha en bra planering runt en kona. Satte undanmanöver banan å bromstestet klockrent. Men jag tog mig genom banan runt 180 graders svängen men på vägen tillbaka så låg jag lite efter i svängarna. Å då har jag dålig planering. Därför inte säker.

Då är du ju dålig på att hantera hojen.
Kan du inte planera/behärska din körning runt en kon så vågar man knappt tänka på vad som kan ske ute i trafiken.:D

Lugna ner dig och inse att du inte kunde övertyga honom om att du var tillräckligt säker på att köra för att få körkort PUNGT !

Bit i det sura äpplet och förbered dig bättre till nästa gång.

Sorgligt

Normalt hoppar jag dessa men du är för mycket. SKälet till att de flesta som kör för fort, bå bakhjulet etc. accepteras beror på att de KAN köra hoj. DU KAN INTE köra hoj vilket bevisas av att du inte klara ett enkelt balansprov trots att du tydligen kör offroad också. Därav är jag tacksam att du kuggas, det har hänt många av oss (mig inräknat) och då åkte vi hem och tränade mera, vi lipade inte sönder oss på forum i stil med "världen är dum, jag är bäst o.s.v."

Om du är exempel på dagens unga går det utför med Sverige...

Zebba skrev:
2421025 De var inte balansen eller att jag inte kunde krypa fram de var att jag hade dålig planering INTE ATT JAG SKULLE VARA DÅLIG ATT HANTERA EN HOJ!!. Är det inte viktigare att jag kan planera i trafiken istället för att ha en bra planering runt en kona.

Vad säger att du kan planera i trafiken när du inte kan planera en konbana. :va

Måste upprepa mig lite i tråden:
Kom inte och planera din körning runt min bil i bilkön.

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar