KGK
1200
Se hit alla kontorsslavar som fått nog av konsulter, konferenser, möten och mellanchefsmonster. Det finns skäl att avsky kontoret, närmare bestämt 500 stycken. Författaren Malcolm Burgess har listat dem allihop och startat ett universellt krig mot den mördande kontorstristessen.
- Folk blir galna. De börjar sätta namnlappar på sina häftapparater. En kollega anklagade mig för att ha snott hennes när jag åkte på semester. Trodde hon att jag tagit den med mig och grävt ned den i sanden eller?
Det är galet många förändringar hela tiden. Ett tag skulle allt vara japanskt. Man hade japanska management-filosofier och beställde till och med sushi på luncherna.
- Sedan rasade Japans ekonomi och då kom nästa trend och alla nya kurser i dess spår. De är sjuka, den ena mer idiotisk än den andra. Senast jag var på en kurs med gruppövningar var det ett gäng som började slåss. De tog det för allvarligt.
"I dag är första dagen på resten av ditt kontorsliv. Vänta inte till nästa budgetmöte på ett lågprishotell vid motorvägen där ingen kan höra dig skrika…"
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=547&a=585261&previousRenderType=3

Innan öppna landskaps hysterin kom!