Hatar du kontoret?

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
:rofl

Se hit alla kontorsslavar som fått nog av konsulter, konferenser, möten och mellanchefsmonster. Det finns skäl att avsky kontoret, närmare bestämt 500 stycken. Författaren Malcolm Burgess har listat dem allihop och startat ett universellt krig mot den mördande kontorstristessen.

- Folk blir galna. De börjar sätta namnlappar på sina häftapparater. En kollega anklagade mig för att ha snott hennes när jag åkte på semester. Trodde hon att jag tagit den med mig och grävt ned den i sanden eller?

Det är galet många förändringar hela tiden. Ett tag skulle allt vara japanskt. Man hade japanska management-filosofier och beställde till och med sushi på luncherna.

- Sedan rasade Japans ekonomi och då kom nästa trend och alla nya kurser i dess spår. De är sjuka, den ena mer idiotisk än den andra. Senast jag var på en kurs med gruppövningar var det ett gäng som började slåss. De tog det för allvarligt.

"I dag är första dagen på resten av ditt kontorsliv. Vänta inte till nästa budgetmöte på ett lågprishotell vid motorvägen där ingen kan höra dig skrika…"

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=547&a=585261&previousRenderType=3

jobbar inte på kontor men får rysningar varje gång jag tvingas besöka
ett känns alltid som det e nån skum dyster stämning där :tungan
skulle få panik efter 1 dag instängd på ett kontor:näsblod

Igår satt jag och njöt med min kaffe och SH. Jag satt och tittade på snön och tänkte: fan va skönt att jag slipper vara ute i kylan. :arsele

Jag jobbar inte på kontor, men hade jag gjort det så skulle jag vilja gå tebax i tiden ca 5 år:va Innan öppna landskaps hysterin kom!

Soft o ha ett eget men som sagt :rolleyes: Ussschhh !

Den skulle vara kul att läsa... vilket antagligen tyder på arbetsskada :rolleyes:

Just nu tycker jag att det är rena döden varje morgon jag vaknar... Men det går upp och ner och ner ner ner och upp osv. Bla bla bla.... Skrev en massa saker här men det kändes lite bättre när jag skrivit av mig så jag tog bort det :D
Kom fram till att ifall jag tycker att det är så jävla jobbigt så kan jag sluta, annars är det bara att knipa igen och jobba på :fakta

Jessan skrev:
2587399 Bla bla bla.... Skrev en massa saker här men det kändes lite bättre när jag skrivit av mig så jag tog bort det :D

:D

Låter som du suttit i ett tråkigt möte eller två:rolleyes:

Själv tycker jag det är rena döden med tråkiga möten :näsblod , man måste nog vara dimensionerad på visst sätt för att klara av det.

Sitter på lite olika kontor. Cubicle-landsskap, tvåmannakontor, enmannakontor. Funkar bra. Variation funkar. :)

Ser inte riktigt proplemät.

KGK skrev:
2587412 :D

Låter som du suttit i ett tråkigt möte eller två:rolleyes:

Själv tycker jag det är rena döden med tråkiga möten :näsblod , man måste nog vara dimensionerad på visst sätt för att klara av det.

Ja, det är konstigt det där. Spelar ingen roll hur pigg man är när man kommer dit eller hur koncentrerad man är, så vandrar tankarna iväg till vad som helst annat. Och då, i precis rätt tid, som om någon suttit och bara väntat på rätt tillfälle, så får man en fråga och har ingen aning om vad de har pratat om...
Imorgon ska jag på olika möten från 9-11:30 och 12:30-16:30. Skulle vara bra att hinna jobba också... :va

Ett annat roligt fenomen på större företag är rapporter/avhandlingar med flera hundra sidor som folk sitter och skriver men ingen läser, kanske bättre nu är förr, hoppas jag...

På kontor fryser man inte.
På kontor svettas man inte.
På kontor slipper man tunga lyft.
På kontor får man inte bullerskador.

Några små saker att trösta sig med om man tycker synd om mig själv. :)

Men visst, har man helt dumsega arbetsuppgifter är det väl inte roligare att jobba på kontor än att vara killen som målar dom vita strecken på vägen.

SSB skrev:
2587546 På kontor fryser man inte.
På kontor svettas man inte.
På kontor slipper man tunga lyft.
På kontor får man inte bullerskador.

Några små saker att trösta sig med om man tycker synd om mig själv. :)

Men visst, har man helt dumsega arbetsuppgifter är det väl inte roligare att jobba på kontor än att vara killen som målar dom vita strecken på vägen.

Tycker att det kan vara ganska kallt. Naglarna brukar bli helt blå, fast jag har polo och dricker kaffe etc.
Men, jag är glad att jag inte klättrar runt och lägger tak när det är svinkallt, regnar och blåser storm :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg