Hata Trygg-hansa!

Gixxer 1100 87´a, 27år Göteborg...

Folksam: 14700:- Halv/helår
T-H 5400:- Halv/helår

Lite skillnad :)

A.K.O.A skrev:
Tja!
Skulle kolla försäkring igår till min Gs500e (25kw) Trygg-hansa ville ha 24 500 för hel/hel. Jag köpte den för 25 000 dagen innan... Vad säger man? Hata trygg-hansa 4-ever! Ringde Bilsport&mc = 3200 hel/hel!!! :kocko

TH är 160% billigare än IFoch Folksam i mitt fall! :Bugar

Det där med försäkringspremierna är ett lotteri. Man ska aldrig kolla på vad någon annan får betala eller vilket bolag man brukar använda. Man ska alltid ringa runt till alla bolag och kolla vad som är billigast just nu för en själv.

Men såhär brukar det se ut för mig för det mesta när jag ringer runt och kollar:
IF är billigast.
Folksam är dyrast.
Övriga ligger på ungefär samma nivå någonstans mellan IF och Folksam.

Kolla på en r6a -02, är 21 år bor i gbg, kk i 1 år. 40.000:- i helförs helårs. 15000:- i trafik!

Jag tror inte jag satsar på Trygg Hansa!(tror dock inte det är så mycket bättre hos andra! Får välja annan hoj/vänta tills man har råd)

Nisse977 skrev:
Gixxer 1100 87´a, 27år Göteborg...

Folksam: 14700:- Halv/helår
T-H 5400:- Halv/helår

Lite skillnad :)

Gixxer 1100 -89

T-H 4868:- Halv/helår

Bra tycker jag! :tummenupp

Trygg Hansa var tveklöst billigast i mitt fall, och det visar ju lite vilket lotteri det är. 3400 halv/helår, och då får jag alltså inte ställa av. 10 spänn per dag utslaget på hela året är ju inte så farligt, tror nästan jag köper kaffe för mer i skolan. :kocko

PacMan skrev:
Trygg Hansa var tveklöst billigast i mitt fall, och det visar ju lite vilket lotteri det är. 3400 halv/helår, och då får jag alltså inte ställa av. 10 spänn per dag utslaget på hela året är ju inte så farligt, tror nästan jag köper kaffe för mer i skolan. :kocko

Det blir väl en ca13 spänn för mig.... inte så farligt... :tummenupp

HanneZ skrev:
Trygg Hansa försäkrar min dr350 hel/hel så jävla billigt så det är skamligt, nu så försvinner ju offroad försäkringen men det blev bara 300 spänn extra om året!

Vänta tills nästa år, feta premiehöjningar. Jag snacka med dom förra veckan när jag skulle flytta min försäkring. Dom kunde teckna den till april för att vara snälla men sedan så låg min "offroad" på 24000. En höjning ifrån 3600 full till 24000 full. Deras kommentar va att dom inte vill försäkra offroad/enduro längre.

Anående att ringa flera gånger. Det fungerade men inte längre. Nu är det första du får lämna ditt personnummer. När dom kollar priser sparas detta i din "offert" så nästa gång du ringer och uppger personnummer så plockar dom fram exakt samma förslag.

Domifuling skrev:
Anående att ringa flera gånger. Det fungerade men inte längre. Nu är det första du får lämna ditt personnummer. När dom kollar priser sparas detta i din "offert" så nästa gång du ringer och uppger personnummer så plockar dom fram exakt samma förslag.

Man måste be dem radera den förfrågan man just gjort. Sen lägger man på å ringer igen.

Fattar ingenting! Om dom nu skall försäkra någon hoj alls så är väll en GS perfekt, eller :va

TH rockar.. dom verkar gilla att försäkra lite äldre sporthojar.
Jag 20år, CBR600F (74kw) , 0 år KK får betala 10k hel/hel, blir iofs halvf/hel för 5500:- Jag är helnöjd. IF ville ha 6600:- hel/mån kan jag tillägga :D

Back