Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DwD skrev:Putteliten:
jag vet frustrationen .. höll på slänga hojjen åt helvete första gånger jag skulle starta den, man tordes inte ens stanna den vid bensinmacken utan att vara skraj att man skulle få kicka i en evighet,, men tro mig, du kommer skratta åt allt detta om en 15-30 dagar.
gör så här.
när hojjen är kall
1:slå på full choke, dvs flytta choke armen högst upp.
2:dra in dekompen.(slå på dödaren annars kanske du får avgassmäll)
3:kicka 2 ggr så du får in soppa i cylindern.
4:släp dekompen,stäng av choken och kicka tills du kommer till det läge då det inte går att kicka för det är för tungt.
5:dra in dekompen och kicka försikitgt 2-3cm så att cylindern kommer över toppläget(dvs tills det går lätt).
6:släpp dekompen, och släpp upp kicken så att den är från början.(stäng av dödaren)
7:kicka ner kicken tills det tar i mot fotpinnen(HELA VÄGEN NER!),och koncentrera dig att kicka bestämmt ner,inte så snabbt/hårt du kan.
när du kickar igång den så nyp runt bromshandtaget så att du inte gasar samtigit som du skall kicka igång den. då startar den garanterat inte.
.
Blue skrev:Jag hade min XR på prov i två dagar och när jag stannade och tankade första gången så fick jag inte igång hojen på säkert 15 minuter.Dessutom var det på macken som jag alltid handlar på så hela personalen ville titta på min hoj. Jag kickade så att jag trodde att kickjä**len skulle gå av. När hojen äntligen startade så körde jag raka vägen till garaget och kastade mig på marken i en kvart för att hämta andan.
I somras tappade jag kicken när jag var på väg till Knutstorp så jag misstänker att det var kickens fel hela tiden.
.
PutteLiten skrev:Tackar, ska testa detta oxå.
Alla andra har sagt att man ska ha chocken på fullt helatiden, men när jag tänker efter är det oftast (alltid??) när jag puttat in choken till mellan som jag fått igång den.
samma med Yamaha WR 450 och alla andra "moderna" maskinerAprilia RSV/R skrev:Faan snart 2004 och ingen elstart!!Stenålder?
1.Så här startar man en KTM.
2.Tryck på start knappen.
3.Kall motor:lite choke.
4.enkelt![]()
5.Startar inte?Prova punkt1 igen![]()
Aprilia RSV/R skrev:Faan snart 2004 och ingen elstart!!Stenålder?
1.Så här startar man en KTM.
2.Tryck på start knappen.
3.Kall motor:lite choke.
4.enkelt![]()
5.Startar inte?Prova punkt1 igen![]()
Med risk för en hel del kastad skit på mig....PutteLiten skrev:Och när man trillar på Endurobanan lyfter XR föraren upp maskinen, går igenom "flooded engine" proceduren och kör vidare, medans KTM förare får ta en fika innan de listat ut hur de startar en sur maskin...![]()
![]()
Supermoto skrev:Med risk för en hel del kastad skit på mig....
Ska Hondaföraren ha en lyftkran med sig alltsåAnnars verkar det vara ett fall för IMF
![]()
DRPeter skrev:Efter en kort lektion av en erfaren XR pilot kan jag starta den sittandes med jumpadojor utan problem.
PutteLiten skrev:Jag återkommer i veckan efter justering så får vi se om det är mig det är fel på eller hojen.
Men efter lite snack med Honda så verkar det var något som inte är riktigt som det ska någonstans. Behöver inte ha med att den är svårtstartad.
Den kanske bara behöver en första service?
Och, jag har fått i gång min XR i gympadojor jag me... så de så...![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |