Hastighetsrekord med Snowracer?

testa köra med tefat as kul att valla med tar ojämnheter mkt bättre men jKräver större yta då man kan stänga ännu sämre. Men ni som bor i dalarna är is man kan åka på realistiskt till nyår?

Ja det bör de vara, ta me en isborr bara o kolla läget..
10cm/ton,,

testa köra med tefat as kul att valla med tar ojämnheter mkt bättre men jKräver större yta då man kan stänga ännu sämre. Men ni som bor i dalarna är is man kan åka på realistiskt till nyår?
Jag har hört att bromsarna är ohyggligt mycket bättre på bilar än på bobar och tefat också :rolleyes: Så det skadar nog inte att ha lite sträcka att rulla ut hastigheten på, och inte bara kliva på bromsen 15m från snövallen :D

Har hittat chaufför med en Nissan stagea :)

Då kan det nog funka :tummenupp Isbana för hastighetsrekord utanför Grythem i vinter med andra ord? Killarna på Säljcenter brukar vara där och köra, och killen med Q8-macken i Brickebacken, du kan säkert fråga om du får åka bakom någon av deras is-audis :D

Vi gjorde det för ett par år sedan i 170km/h på slask. Bilen orkade inte mer än 150 på snö:huvet

Jag tror att rekordet är satt av Magnus Lindgren 1985 på sjön Valdemaren då han åkte 152 km/h efter en Ford Consul GT Coupe 3.0 -74(gul med svart vinyltak och JP-fälgar).
Farten uppmättes som medelfart över 1000m i två ritkningar på plogad bana.
Snowracern var av modell GT om jag inte mins helt fel, med svart sadel och ratt alltså.

Bästa är om du tar en sån riktigt stor pulka! med integrerade svängpinnar.

Manligt :tummenupp

I morgon smäller det.
Pga väglaget så kommer jag använda en snowracer med påsvetsade L-järn som medar.

Wish me good luck :tungan

Galning!:D Lycka till, dö inte:hej

Jag tycker ni ska pröva 200km/t, så att det blir lite svårslaget.
Jag kanske följer med och tittar :)

Jag tycker ni ska pröva 200km/t, så att det blir lite svårslaget.
Jag kanske följer med och tittar :)

200km/h+ är mitt mål, tyvärr bryter bilen jag ska åka efter vid 190km/h (en nissan stagea). Så 190 är max vad som kommer gå vid denna körning.

Längre fram så kommer jag fixa annan dragbil, för 200km/h SKA jag över.

I morgon smäller det.
Pga väglaget så kommer jag använda en snowracer med påsvetsade L-järn som medar.

Wish me good luck :tungan

Då är det ju ointressant att jämföra hur fort andra har åkt med Snowracers om du ändå moddar den:va

Själv kom vi upp i 150-160, och då låg det 1dm puder på sjön, ruskigt skoj. (och mjukt att ramla av i)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti