Hastighetsrekord med Snowracer?

Då är det ju ointressant att jämföra hur fort andra har åkt med Snowracers om du ändå moddar den:va

Själv kom vi upp i 150-160, och då låg det 1dm puder på sjön, ruskigt skoj. (och mjukt att ramla av i)

snowracer som snowracer. det ända L-järnen gör är hindra mig från att sitta på röven och åka efter 200meter då vi inte har så mycke snö på dem större vägarna här.

Ok, trodde du skulle åka på isen, känns ganska mycket säkrare med tanke på farten... :gnissla

Snowracers går bra på de flesta plana underlag som de är. Jag trodde du var ute efter att sätta ett ganska "offciellt" rekord, inte bara leka lite, och då är det ju inte "snowracer som snowracer" vore ju som att jämföra hastighetsrekord med en busa och en busa turbo. Men visst är det bara vinterbus som gäller så spelar det ju ingen roll.

Lycka till:banana

Mät hastigheten med GPS också så att du får den exakta hastigheten... En bil mätare är ju inte spec pålitlig i farter upp mot 200...

Mät hastigheten med GPS också så att du får den exakta hastigheten... En bil mätare är ju inte spec pålitlig i farter upp mot 200...

will do :tummenupp

Ok, trodde du skulle åka på isen, känns ganska mycket säkrare med tanke på farten... :gnissla

Snowracers går bra på de flesta plana underlag som de är. Jag trodde du var ute efter att sätta ett ganska "offciellt" rekord, inte bara leka lite, och då är det ju inte "snowracer som snowracer" vore ju som att jämföra hastighetsrekord med en busa och en busa turbo. Men visst är det bara vinterbus som gäller så spelar det ju ingen roll.

Lycka till:banana

Officiellt finns det inte ens något, jag tänker bara se till att ha en film på den snabbaste repan som är filmad. Har sökt men inte hittat nått officiellt, så jag blir väl kanske först då :D

Last edited:
Dåliga förutsättningar. plusgrader, snöstorm och ordentlig modd.
Började med att polisen gled förbi så vi fick vänta tills dem åkte.

Men men, 170km/h blev det idag. Efter nyår blir det nytt försök :)

En KORT preview :yoparty

[YOUTUBE-ID]Wtyb_pCBSHk[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Gött mos... blev en skotertur för mig så kunde inte komma o kika nåt tyvärr, får försöka komma bort nästa gång...

Gött mos... blev en skotertur för mig så kunde inte komma o kika nåt tyvärr, får försöka komma bort nästa gång...

Gör så, blir somsagt nytt försök efter nyår på 180km/h+.
Nån gång i framtiden, antingen när snön är borta ellr om jag får tag på "värre"(en som inte bryter vid 190) awd-bil så ska 200km/h sättas :yoparty

Gör så, blir somsagt nytt försök efter nyår på 180km/h+.
Nån gång i framtiden, antingen när snön är borta ellr om jag får tag på "värre"(en som inte bryter vid 190) awd-bil så ska 200km/h sättas :yoparty

Tjata lite på Mats eller Mathias...

Du måste göra en bättre film nästa gång den va aldeles för kort men ser ut som du har fått upp lite fart där!

Men filma gärna när ni kör i byn eller nåt också och klipp ihopp en riktigt fet film med lite galen skap kan bli riktigt grymt! :D

Du måste göra en bättre film nästa gång den va aldeles för kort men ser ut som du har fått upp lite fart där!

Men filma gärna när ni kör i byn eller nåt också och klipp ihopp en riktigt fet film med lite galen skap kan bli riktigt grymt! :D

Only preview, bättre film redigeras just nu ;)

Tjata lite på Mats eller Mathias...

aja, jag behöver ju inte komma upp i 200 på 4 sekunder :D

Last edited:
Jag vet att det har tolkats med snowracer efter fordon kapabla att blåsa på i uppåt 1500-2000 km/h... :FU

Okok härligt ska bli kul att se! :yoparty

Funderar själv på att göra en sån film men mitt knä är helt paj så vill inte åka så fort i fall man skulle dra om kull då har jag inget ben kvar sen...
Men tänkte åka en sväng igenom stan ist kan ju också vara rätt kul!

Okok härligt ska bli kul att se! :yoparty

Funderar själv på att göra en sån film men mitt knä är helt paj så vill inte åka så fort i fall man skulle dra om kull då har jag inget ben kvar sen...
Men tänkte åka en sväng igenom stan ist kan ju också vara rätt kul!

do it, har gjort sånna filmer innan, sjukt kul att spela in, och folket verkar gilla det :tummenupp

aja, jag behöver ju inte komma upp i 200 på 4 sekunder :D

2 rekord i ett, snabbast 0-200 o över 200 :D..

Va ute o borra lite i isen härikring o mätte upp till ca 10-15cm..så efter nyår ska de allt gå att köra på sina ställen :yoparty

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla