Hastighetsrekord med Snowracer?

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Tjena, är det någon här som vet, eller kan lyckas luska fram vad fartrekordet med Snowracer tolkandes efter bil är?
Har sökt en del, och med det material jag hittat så verkar ju detta vara det snabbaste, åtminstonde som är filmat:
[YOUTUBE-ID]jsbDxZ5joS8[/YOUTUBE-ID]

Men jag menar, har ingen åkt snabbare?

Varför jag är nyfiken, ja det får ni väl lista ut själva:näsblod

:tummenupp :D:D:D Snacka om dödslängtan, varför inte tollka på en spark oxå, finns ju redan med motor, dock är den sparken skapligt modi :tummenupp

Den där killen hade tvärdött om nåt hade gått fel:näsblod

Okej, ingen verkar hitta något snabbare.
Då är det alltså 160km/h jag ska slå.

Vi har åkt minst så fort på isen efter bil, det är där du ska slå hastighetsrekord och inte på vägen :näsblod
Men kom ihåg: En 740 toppar inte mycket mer än 160km/h om det ligger några centimeter snö på isen så försök hitta en bil med lite mer pulver...

Vi har åkt minst så fort på isen efter bil, det är där du ska slå hastighetsrekord och inte på vägen :näsblod
Men kom ihåg: En 740 toppar inte mycket mer än 160km/h om det ligger några centimeter snö på isen så försök hitta en bil med lite mer pulver...

Eller kanske en turbobusa med dubbdäck? :banana

Ser skoj ut, men jag undrar vad han hade tänkt göra om SAAB:en tvärnitat för en renflock :näsblod
Tror mer på att köra på isen nånstans än på en väg. Men som sagt..ser kul ut :tummenupp

Har hittat chaufför med en Nissan stagea :)

Det är fan kul har nog aldrig varigt över 70 dock Är det is på sjöarna runt mora än? Ska dit på nyår vore as nice att kunna leka utan risk för möte

Det är fan kul har nog aldrig varigt över 70 dock Är det is på sjöarna runt mora än? Ska dit på nyår vore as nice att kunna leka utan risk för möte

Ingen aning hur det är i mora :P
Ja jag är också sugen på lite sjö-is :D

Ja fy fan, imorrn skruvar ja bort hjulen på crossen så man kan ta tag i dedär me o sätta på dubbdäcken...

En polare till mig åkte i 110 km bakom en bil på en bob, men det coolaste var när bilföraren la upp en sladd i ca 70 km med bakskärmen i snövallen o bobåkaren satt kvar på boben så det blev en häftig velodromkurva mot snövallen. Jag o en kompis satt i bagageluckan på bilen med benen dinglandes utanför o bara SKREK samtidigt.....:skrämd :hoppskrat

Jag och min polare drog till solvalla parkeringen och åkte snowboard efter vår bil, vi var väll max upp i 70km/h men det var massa andra bilar där så vi det lite lugnt, sen var det ju asfalt under all snö så det skulle inte vara det skönaste att ramla på:P

En polare till mig åkte i 110 km bakom en bil på en bob, men det coolaste var när bilföraren la upp en sladd i ca 70 km med bakskärmen i snövallen o bobåkaren satt kvar på boben så det blev en häftig velodromkurva mot snövallen. Jag o en kompis satt i bagageluckan på bilen med benen dinglandes utanför o bara SKREK samtidigt.....:skrämd :hoppskrat

testa köra med tefat as kul att valla med tar ojämnheter mkt bättre men jKräver större yta då man kan stänga ännu sämre. Men ni som bor i dalarna är is man kan åka på realistiskt till nyår?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT