Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
du har inte kopplat något fel:?![]()
Som ett litet tips i väntan på vassare svar så tror ja att de sitter en givare som mäter mot ena bromsskivan fram, närmare bestämt vänster skiva på min gammeltrippel från 04... Inget ja sätter större summor på men de går ju snabbt å kolla...
Om du har en hoj med ABS så ja, då mäts ofta hastigheten på ABS-kransen som sitter på bromsskivan. Har du inte ABS skulle jag tro att hastigheten mäts på utgående axel i motorn med en omvandlingsfaktor. Dock en gissning, ingen fakta.
Det är inte så att du har en givare på utgående axel ur lådan, hojen står på depåstöd med växel i, alternativt att oljan vispar runt och drar med sig dreven? Då är det ju inte alls omöjligt att hastighetsmätaren stämmer.
hmmm...du kan ha en poäng här, jag har nämnligen ingen kedja på för tillfället...blir att nita dit den pronto!
Ibland är det enklare än man tror, bra att det löste sig+ 1 Hoztic... slet av skyddet över framdrevet o startade upp. Visst fn snurrade drevet. Inte utan att jag känner mig lite dum... Tack för alla svar.
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |