Hastighetskameror på bulten

...Kan dock nästan lova att vi kommer få se ett tv-reportage om "mc-plågan" med fartkamerakort på dom coola killarna som uiilar i 200 förbi den lokala skolan! Sen intervjuar dom B&B damen och då blir det ännu roligare för hon bor ju faktiskt i närheten där man kör!
hoppas du har fel...:huvet

...men tyvärr har du nog inte det..

Verkar som en jag känner äntligen får användning för sina mod större "smällkarameller" om detta med kameraskåp på slingerbulten blir verklighet.....................knåda, knåda, koppla, batteri, boooooooom.:rofl

Undrar om bilderna blir nå bra med de kamerorna och om man kan få tag på dessa :näsblod

ska tydligen bli välldigt bra kort då jag hört att det är typ canon eos 3D mark som sitter i skåpen så håll upp en adresslapp på morgon så skickar dom väll ut bilderna sen nekar du sen då du kör med spegelvisir? :rolleyes:

Hoppas det inte är allt för många som bara vill provocera frammför kamrerna nu så mc ryktet inte helt faller åt helvete då det trotts allt är en del åkare som kommer pasera dom men låter bra att dom står utanför "raceområdet" :gnissla

Vill nog hävda att endast ett rikspucko kommer att bränna förbi någon
av de där kamerorna i 200+...

Å det har vi ju sett att det finns gott om på Bulten!!!! De senaste 3-5 åren så har det blivit bedrövligt....

Finns väl en bunt med coola killar som kommer uiila förbi kameran ändå och se till att snuten kommer besöka sträckan oftare...

Men hallå. Inte bara Aryey, jag har sett det i flera inlägg nu. Tror ni verkligen att polisen inte vet vad som händer på Bulten? Dom vet redan att det går för fort där, tro inget annat.

Last edited:
Finns ju massor av kameror i området redan, så det är inget konstigt.

Alla kör ju fort där, från budbilar till lastbilar.

Kamerorna lär ju inte vara för hojarna.

Å det har vi ju sett att det finns gott om på Bulten!!!! De senaste 3-5 åren så har det blivit bedrövligt....

Men hallå. Inte bara Aryey, jag har sett det i flera inlägg nu. Tror ni verkligen att polisen inte vet vad som händer på Bulten? Dom vet redan att det går för fort där, tro inget annat.

Självklart vet dom om det! Det är dock helt skilda saker att veta och att göra något åt det....

Tänk på att bulten med sthlm:s mått mätt ligger lite ute i spenaten och är "relativt" obefolkad. Jag tror polisen tycker det är ganska bra att vi håller till däromkring MEN om media börjar uppmärksamma det kommer det bli avsevärt mkt jobbigare!

Tänk bara på när det kom fram att Salming bodde vid bogan!

Jag tycker polisnärvaro var mer regel än undantag under förra säsongens andra hälft. Så nog har snuten koll på vad som händer på bulten. Om man ska va lite optimistisk så kan man ju hoppas att när kamerorna är på plats nöjer sig snuten med det och är inte där så ofta själva.

1: Gammalt bildäck.
2: Gamla lakan.
3: En jävla massa bensin.

Gammalt bildäck över kameran. Gamla lakan över det. Bensin. Tändare. Spring.

Om det är nåt man vill göra... Eller nej... Verkar ju som att kameran sitter där det räknas: Där det finns mycket folk/skola/trafik.

I min närhet har dom använt kapmaskin,sen ropar dom TIIMMBEEEER!

Det är dock snabbväxande plantor det där för det dröjer inte länge förrän det kommit upp en ny.

Henrik

I min närhet har dom använt kapmaskin,sen ropar dom TIIMMBEEEER!

Det är dock snabbväxande plantor det där för det dröjer inte länge förrän det kommit upp en ny.

Henrik

Lite kul, men hade det inte varit bättre att bara hänga en sopsäck över? Tar säkert lika lång tid innan dom fixar det, och så slipper vi betala för ytterligare ett svindyrt kamerskåp?!

Och förslag på plåt fram fanns ju inte förrän dom första skåpen kom upp och en massa snillen ska köra fort igenom för att bli plåtad. Så än en gång har ett gäng killar med små hjärnor och ännu mindre kukar åstadkommit något som alla får betala för. And they didnt even get laid.

Lite kul, men hade det inte varit bättre att bara hänga en sopsäck över? Tar säkert lika lång tid innan dom fixar det, och så slipper vi betala för ytterligare ett svindyrt kamerskåp?!

Och förslag på plåt fram fanns ju inte förrän dom första skåpen kom upp och en massa snillen ska köra fort igenom för att bli plåtad. Så än en gång har ett gäng killar med små hjärnor och ännu mindre kukar åstadkommit något som alla får betala för. And they didnt even get laid.

Jodå,dom har testat säck oxå,och slipat med förmodligen grovt sandpapper och målat och eldat.

Det som tog längs tid var dock fällningen.

Sällan dom sitter på hojväg hos mig så dom stör mig bara lite när jag kör bil,försöker hålla hastigheten förbi dom på hojen dom gånger man kör förbi.

Henrik

[YOUTUBE-ID]sSpu5O7Z4fI[/YOUTUBE-ID]

Faan va jobbigt, finns inget värre än att få en kamerablixt mitt i synen när man brakar fram i 200+ på favoritsträckan. Nu måste man ju köra ännu snabbare så man inte hinner bli bländad ;)

man hinner ju knappt se att de blixtrar..........

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph