foobar
C9 H13 NO3
Idag fick pappa hem ett brev på posten, från polisen. Där skrev de att de hade mätt upp hans bil till 97 km/h på en 70-väg. De skrev även att de hade gjort en "familjeutredning" och kommit fram till att personen på kortet måste vara jag (hans son). Nu skulle jag tydligen få böta 1600:-
Men grejen är den att det är inte jag som har kört bilen. Jag har faktiskt aldrig kört denna bil! Personen på kortet (taget av hastighetskameran) är inte ens lik min körkortsbild! :kocko Däremot ser jag att personen är min systers pojkvän (som INTE är lik mig)
Nu undrar jag vad jag bör göra? Ska jag knalla ner till polisstationen och skälla ut dem, eller skall jag dra det hela till domstol? Jag vill helst inte lägga ner någon tid eller energi alls på detta...
Jag vill ju inte gärna sätta dit min syters pojkvän heller.
Om man nu för en kort sekund antar att det är jag på kortet, förändrar det någonting? Är det inte så att polisen bara kan bötfälla ägaren av bilen? Om man nu kan matcha kortet med körkotsregistret d.v.s.
Är det någon fler som varit med om detta, eller som vet vad man bör göra??
OM jag åker dit på detta kommer jag att såga ner varenda kamera jag ser!!!
Men grejen är den att det är inte jag som har kört bilen. Jag har faktiskt aldrig kört denna bil! Personen på kortet (taget av hastighetskameran) är inte ens lik min körkortsbild! :kocko Däremot ser jag att personen är min systers pojkvän (som INTE är lik mig)
Nu undrar jag vad jag bör göra? Ska jag knalla ner till polisstationen och skälla ut dem, eller skall jag dra det hela till domstol? Jag vill helst inte lägga ner någon tid eller energi alls på detta...
Om man nu för en kort sekund antar att det är jag på kortet, förändrar det någonting? Är det inte så att polisen bara kan bötfälla ägaren av bilen? Om man nu kan matcha kortet med körkotsregistret d.v.s.
Är det någon fler som varit med om detta, eller som vet vad man bör göra??
OM jag åker dit på detta kommer jag att såga ner varenda kamera jag ser!!!

)