Hastighetsanpassning och växelval.

Tror att vid en uppkörning tittar kontrollanten på flytet vid körningen eller hur bra man är på eco driving. Anpassning av hastighet in i rondeller och korsningar beroende på trafiken runt omkring och som andra nämner växla ner vartefter hastigheten sjunker.
 
Nästan uteslutande har jag som regel att växla ner till 2-an och köra genom rondellen. Se till att vara klar med sitt växlande och vara redo att antingen köra genom eller stanna. Även vara beredd på mottrafikanter på fyra hjul som brakar in i rondellen framför dig trots att du redan är inne. Hänt mig nu under sommaren flertal gånger.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top