Lason
Smålänning
Tycker begränsningarna är bra.
FÖR
Man måste tänka på alla.
Din hoj gör kanske 270, då kan 200 tyckas vara en bra fart på bra väg. Men min hoj toppar max 175 om man håller stumt en mil, då är 200 för mycket, för min del på hoj då hade 90 räckt överallt eftersom den går bäst där.
Sen är det samma sak med bil.
En BMW, Audi, Mercedes klarar utan vidare att marcha 200, men min gamla Volvo toppar kanske 250, en bra dag, men är inte riktigt byggd att konstant gå i dom farterna. För den skulle en gräns på 150-160 vara ganska lagom.
Men en Toyota Aygo t.ex, känns redan dagens 120-gräns som för mycket.
Frihet (fri fart) under ansvar funkar i Düskland, men det skulle aldrig funka här. Annars hade det varit lösningen, kör i vad som är lagom för dig.
Det farligaste i de fallen är hastighetskillnaden, man måste vara på alerten då någon kan hålla 240 bakom och är på väg att köra om dig, när du ska gå ut för omkörning i 160 för att köra om nån som bara håller 120
FÖR
Man måste tänka på alla.
Din hoj gör kanske 270, då kan 200 tyckas vara en bra fart på bra väg. Men min hoj toppar max 175 om man håller stumt en mil, då är 200 för mycket, för min del på hoj då hade 90 räckt överallt eftersom den går bäst där.
Sen är det samma sak med bil.
En BMW, Audi, Mercedes klarar utan vidare att marcha 200, men min gamla Volvo toppar kanske 250, en bra dag, men är inte riktigt byggd att konstant gå i dom farterna. För den skulle en gräns på 150-160 vara ganska lagom.
Men en Toyota Aygo t.ex, känns redan dagens 120-gräns som för mycket.
Frihet (fri fart) under ansvar funkar i Düskland, men det skulle aldrig funka här. Annars hade det varit lösningen, kör i vad som är lagom för dig.
Det farligaste i de fallen är hastighetskillnaden, man måste vara på alerten då någon kan hålla 240 bakom och är på väg att köra om dig, när du ska gå ut för omkörning i 160 för att köra om nån som bara håller 120