men jag tycker att farten för motorcyklar är ganska bra. eftersom där är 2 skyltar med tex 70 så blir det väll 70+70 för motorcyklar? sen är det ju lite töntigt att hålla hastigheten så man kör ju alltid plus 30km/h över skyltat eller?

Jo man kan undra de där med 2 skyltar, jag räknar själv ihop dom, sen va det dära med 29+ per skylt, helt plötsligt värkar motorvägen rolig.
Nä men som en annan tog upp tidigare, hastigheten är inte det viktigaste, tänk redan på alla moment som man tänker på, förutom momenterna man inte räknar med som slökörande bilförare med knapandes mobil, läser tidnigen, knapar sterion, vänder sig om för att leta efter saker eller hjälpa sitt barn/ungar.
Ska hastigheten fungera får man nästan ha nån form av GPS sändare som läser av varje hastighetskylt, så det kvitar hur fort du kör, den går ändå inte snabbare en vad hastighetsskylten visar.
Eller som nån annan påpeka med nån form av GPS med superdator som läser av allt man gör så den beräknar bötesbeloppet, men borde bli skyhöga böter om man ska stirra blint på hastigheten för att inte köra 1 enda km/h för snabbt.
De dära med billigare att köra barna borde införas, eller att få köra snabbare vissa tidpungter, baserat på en del faktorer.
Tycker inte om när det sitter någon bakom ett bord o bestämmer hur jag ska framföra mitt fordon, hur ska det funka, kanske fungerar till viss del, men svårt att bestämma till 100%, nästan så vi måste bli robotar i sånna fall ju om dom är ute efter sin 0 vision.
Vart tog männskligheten vägen.
Klart att många vill känna en kick när dom kör, andra får den ju på andra vis, sen är det himla olika i farten hur fort en indevis vill framföra fordonet, vissa köra under hastighetsgränsen får dom det, vissa håller hastighetsgränsen, vill vissa köra snabbare en vad nån skrivbordsmänniska har bestämt är det plötsligt dödsfarligt, allt över gåfart är la dödsfarligt ( div max 5-10km/h )
Finns säkert mycke att ta upp i detta ämne o listan kan bli oändlig.
Skyhöga böter, körkortet taget på plats o mycke annat, men människan kommer ändå att köra för fort, så länge fordonet går köra snabbare en vad som är tilllåtet.
Ska man få bort att folk gör minsta mistag får man nästan börja avliva indevid efter indevid i detta landet

blir inte många indevider kvar i detta landet tuvär.
Borde införas att inte polisen får jaga folk, dom som stannar snällt är en sak, alla andra lär ju gassa på, men tror att efter några år så borde det lugna ner sig.
Tänk på holland där droger blev lagliga, helt plötsligt insåg människan där att det är inte lika kul att röka när det är lagligt att röka, tänk om det vore samma sak i swe med farten, skulle farten vara free skulle säkert många tänka om o inte tycka det va lika kul på samma vis när det helt plötsligt är lagligt, nu får man ju kick av bara tanken att köra snabbt.
Tanken är ju god i vissa delar o säkert dåliga i andra, men en tanke är en tanke.