Hastighet..

GeaX

kmr inte på nått att skriva...
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
CBR125R
Tja, har en nybörjarfråga; hur många km/h kan de kraftfullaste hojarna göra?
(Såg ett filmklipp med en som toppade 335)..

Lucius skrev:
2540407 Den som söker skall finna - det finns ca 1377612 likadana trådar med informationen du söker.
ok, visste inte vad jag skulle söka på.. provade "hastighet" men de fanns det oändligt många trådar som innehöll..

Patriks turbobusa toppade 350km/h har jag för mig, vet inte om den gjorde mer mot slutet dock.

GeaX skrev:
2540393 Tja, har en nybörjarfråga; hur många km/h kan de kraftfullaste hojarna göra?

Menar du standardhojar man kan köpa i närmaste butik eller specialbyggen?

GeaX skrev:
2540393 Tja, har en nybörjarfråga; hur många km/h kan de kraftfullaste hojarna göra?

De senaste modellerna av fabrikstillverkade litershojar med 170 hk+ (R1, ZX-10R, Gixxer 1000 mfl) gör i standardutförande alla runt 300 km/h.

Men det är bara en som gör det med stil.....R1. ;)

/O

Det finns en svensk dragbike (har letat utan att hitta den nånstans :( ) som tävlar internationellt, 850hk om jag inte missminner mig. Den plockar nog dom flesta gathojar :rolleyes:

Ska du köpa snabbaste hojen å skryta med vid korvmojjen? :hihi

Min toppar ur med ren 98 oktanig lättmjölk i tanken knappt warp 8 (mätt i nerförsbacken bakom dasset). Häller jag i flingor i tanken med och toppar med socker, ja då sinkar den inte trafikrytmen iaf.:D
Givetvis måste man i den farten ha dubbla hastighetsmätare och insprut enligt lavemangsmetoden.:Rockbanan

Men det är bara en som gör det med stil.....R1. ;)

/O[/QUOTE]

Kan bara instämma ...... there can only be one :yoparty

Hoztic skrev:
2540765 Det är ju kul att dom har prioriterat att bygga en hoj som går skitfort rakt fram iaf :tungan
:D :D

som dom säger "over there".. Good one!

Annars så.. en "vanlig" Rad4 1000cc värsting från valfri tillverkare toppar runt 300 km/t.. Anledningen till de lite syrliga kommentarerna är att toppfarten är iprincip ointressant. Hojen klarar mer än vägen i 9 fall av 10..

Solid snake skrev:
2540419 Patriks turbobusa toppade 350km/h har jag för mig, vet inte om den gjorde mer mot slutet dock.

Den toppar betydligt mer än så.

Nära 350 på bakhjulet däremot.

cleaner skrev:
2544895 Den toppar betydligt mer än så.

Nära 350 på bakhjulet däremot.

Är det inte så att den är bänkad till 499HK och med en teoretisk
toppfart på strax över 400km/h eller liknande ?

Fürstenhoff skrev:
2545868 Tvivlar starkt på att den ens kan prestera 350km/h i ärlig fart med det chassit oavsett hur mycket pulver den har!!

/Fürstenhoff.

SWT Racing's Hayabusa turbo har presterat 346.25km/h på ett hjul (nytt Guinness rekord) samt 389km/h på två hjul - detta i streetfighter utförande!!

Med sänkt chassi, samt helkåpa så har den presterat 439.05km/h på Ljungbyhed rakan/E4'an en tidig morgon innan framdäcket började att ge upp med att däcksytan sepparerade!!

/Fürstenhoff.
Haha det där är ju bra sjukt, 439km/h måste gå sinnessjukt fort.

Behöver jag ens säga att jag vill pröva?

Fürstenhoff skrev:
2545868 Tvivlar starkt på att den ens kan prestera 350km/h i ärlig fart med det chassit oavsett hur mycket pulver den har!!

/Fürstenhoff.

SWT Racing's Hayabusa turbo har presterat 346.25km/h på ett hjul (nytt Guinness rekord) samt 389km/h på två hjul - detta i streetfighter utförande!!

Med sänkt chassi, samt helkåpa så har den presterat 439.05km/h på Ljungbyhed rakan/E4'an en tidig morgon innan framdäcket började att ge upp med att däcksytan sepparerade!!

/Fürstenhoff.

Please tell me u got that on film!!? :hoppa :tummenupp

Ohls skrev:
2546059 Jag kanske borde skrivit att det är den teoretiska topphastigheten.

Måste bara flika in med den här bilden jag hittade. http://www.seriouswheels.com/pics-def/Dodge-Tomahawk-Speed-1024x768.jpg

Jag får ont bara jag tänker på hur gubbens knän skulle se ut om han la ner det där MCn :S

Den teoretiska hastigheten kan man ju göra som man vill med...:arsele

Många har försökt att slå världsrekord med olika maskiner och många gånger falerar materialet för förutsättningarna är inte idealiska och funkar bara i matematiken (teorin).

Många kan nog spänna på en ruskigt stor och stark motor på en liten spinkig ram och räkna ut en teoretisk maxfart men det stämmer sällan i verkligheten.

Dom som har provat vet... :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...